JosephinePN

JosephinePN - Bare mere slank?

16 indlæg i dette emne

Jeg skal tabe mig.

Jeg kan mærke at det fylder mere og mere for mig og jeg får alt for ofte sammenlignet mig selv med andre - Især fra min fortid.

Igennem de sidste seks år har jeg taget et sted mellem 15-20 kilo på - Det er hyggekilo det hele og det er en al for stor madglæde.

Jeg skal have fundet den gyldne vej for mig og så skal vægten nedad. Jeg behøver ikke være åleslank, men jeg har behov for at komme ned på en vægt, hvor jeg kan føle mig smuk og tilpas i min egen krop, hvilket jeg ikke har gjort lææænge.

Startvægt: 91 kilo :klap

Ønsket vægt: 69 kilo :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:glad hep hep

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Go go go :glad :goodluck :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

:glad hep hep!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad hep hep :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hepper :glad 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I ER SØDE :D

 

Har startet dagen med smoothie (spinat, rødbede, gulerødder, jordbær og græsk yoghurt) og en snak med manden om, at nu er det altså nu, der skal ske noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor er du sej Jeg hepper også på dig!!! Er det ikke noget med, at du allerede vejer mindre nu, end da du blev gravid?

Det gjorde jeg... Men har taget det hele på igen og vejer nu et kilo mere, end jeg gjorde, da jeg blev gravid... :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hep hep :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiiiiih altså... Min startvægt er åbenbart lige to kilo højere, end jeg troede... ØV!

Vi var hos svigermor i går, som serverede lækker græskarsuppe med brød og efterfølgende jordbærkage. Virkelig lækkert! Til gengæld blev jeg endnu engang bekræftet i, at mit problem helt klart ligger i mængden af mad og det er der, hvor jeg skal sætte ind.

Generelt spiser vi egentligt forholdsvis sundt, synes jeg. Vi får hver uge en grøntsagskasse fra Aarstiderne, hvilket giver rig mulighed for, at få spist en masse forskellige grøntsager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter et par almindelige uger er jeg klar igen. Jge har hentet Lifesum, hvor jeg skriver ind hver dag. I går var faktisk rigtig god lige indtil jeg spiste chokolade til aftentheen. Så det må jeg lade være med :)

Jeg spiser normalt, men er mere obs på mine portionsstørrelser og tager kun en gang. Jeg drikker masser vand og er jeg i snackhumør, så laver jeg en køb the.

Ifølge app'en skulle det være muligt at nå mit ønskede mål indenfor ca. seks måneder, hvis jeg "bare" holder mig indenfor mere almindelige portioner og mængder.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg tastet ind siden i lørdags og det fungerer indtil videre rigtig godt for mig. Det var egentligt slet ikke meningen, at jeg sådan ville rende og holde øje med kalorieindtag etc., men jeg kan mærke der øger motivationen, når jeg kan se, at jeg holder mig inde for det jeg "bør". Samtidig hjælper det mig også lidt til at vurdere, hvad der er rimelige portionstørrelser. Jeg har helt klart et voldsomt problem med mængder. Jeg tror selv det skyldes, at der aldrig var nok, da jeg var barn, forstået på den måde, at der altid kun var en lille hakkebøf til hvers, så hvis man var mere sulten eller havde lyst til mere, så var det ikke muligt. Det har resulteret i, at jeg aaaltid laver al for meget mad og også spise en god andel af det, men der ryger altså også meget ud. Jeg har den sidste månedstid øvet mig i, at det var ok med 2 dl pasta til os - to voksne og en madglad baby. Jeg bliver mæt og når gryden er tom, så er der bare ikke mulighed for en lille ekstra portion for hyggens eller smagens skyld.

Jeg kan mærke at tanken om mad fylder rigtig meget for mig og generelt set er jeg bare et værre madører. Jeg kan godt li chokolade, men det har heldigvis aldrig været slik, som har været svært for mig at undvære. Sodavand har vi faktisk sjældent. Måske en gang imellem i weekenderne, men ikke nødvendigvis. Jeg er glad for at drikke vand og kommer snildt op på mine 2 liter dagligt. Derudover kan jeg godt li' at glas mælk eller to til aftensmaden. Inden jeg blev gravid med Cirkel drak jeg meget the, men graviditeten fjernede lystren og det har taget mig en rum tid efterfølgende, at genfinde lysten og "kærligheden" til the. Jeg er dog fint på vej og drikker måske en kop i løbet af dagen og oftest en kop om aftenen. Kaffe drikker jeg slet ikke. Det har jeg aldrig nogensinde lært og jeg har heller ikke behovet.

 

I bund og grund er der flere årsager til, at jeg ønsker at tabe mig...

1) Mit selvværd skal op igen. Det er ikke fordi jeg døjer med lavt selvværd som sådan, men jeg hader at have blæver mave og mormorarme

2) For mit helbreds skyld - I længden er det ikke ligefrem det smarteste at rende rundt med +20 kilo for meget på kontoen

3) Vi vil gerne have en baby mere, men jeg vil altså frygtelig gerne ned i vægt inden, jeg bliver gravid igen.

 

For 14 dage siden afmeldte vi vores faste kasse fra Aarstiderne. Der var alt for meget, som vi ikke fik spist og smed ud og så er +1.200,- om måneden bare for dyrt. Derudover orker jeg simpelthen ikke at stå og være kreativ med et kålhoved, som jeg aldrig har set før, når min barsel slutter.

Jeg laver madplaner fast hver søndag, hvor vi også handler ind til det meste af ugen.

Søndag bliver fast gryderet-dag, hvor jeg laver en god portion, så vi har nem mad mandag og evt. en portion til fryseren.

Tirsdag er kødfri-dag. Jeg eeelsker kød og er vokset op med kød til hvert aftensmåltid, hvorimod min mand er vokset op med mange kødfri dage. Derudover synes jeg det er en fin tanke, at hvis alle havde en kødfri dag om ugen, ville det sort/hvidt gavne miljøet på den lange bane.

Onsdag er fiske-dag. Jeg synes fisk er dejligt og ikke kræsen, selvom jeg dog godt kan synes, at hvid fisk er kedeligt. Vi har en lækker fiskehandler nede på torvet, så selvom det er dyrere, end at købe en pakke fisk i Netto, så er det mere lækkert og kvaliteten er i orden. I dag har jeg givet 140,- for fire stykker laks, hvilket er frygtelig dyrt. Men der var til os alle tre til maden, til Kasparrs madpakke i morgen og til Cirkels frokost. Så der er egentligt okay. I næste uge er planen vi skal have kuller, hvis fiskehandleren har det hjemme. Jeg spurgte ham i dag og det kom sjovt nok an på, om der var nogen der fangede sådan en. De havde haft kuller i sidste uge. Ellers foreslog han, at vi købte torsk i stedet.

Torsdag har vi ikke noget fast på. Det er lidt en ønske-dag indtil videre, hvor jeg har spurgt Kasparr, hvad han kunne tænke sig. Han er godt nok ikke synderligt inspirerende, når hans standard svar er: "Det du lavede i går var godt"....

Fredag kommer Kasparr altid kun lige hjem til kl. 18:00, så der laver jeg en eller anden ovnret, så jeg ikke skal bruge en masse tid ved gryderne.

Lørdag skal vi ofte ud eller har gæster, så den svinger meget.

 

 

Det blev lidt langt. Men det er meget rart at sidde og skrive det hele lidt ned :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tabt et kilo - Vægten stod i morges på 90 kilo og det er faktisk okay.
Jeg kan stadig mærke at jeg gør noget rigtigt og spiser langt mindre, end for halvanden uge siden. Jeg er ikke videre striks, men sørger for at alt er med måde. Jeg taster flittigt ind i Lifesum, uanset hvad det er jeg har spist og det hjælper mig helt sikkert stadig, så jeg for alvor kan se, når jeg putter noget forkert i munden.

Jeg kan mærke at min appetit er blevet væsentligt mindre siden jeg startede og jeg kan heldigvis selv hurtigere mærke, når jeg er mæt.

Så jeg fortsætter kampen og bliver forhåbentligt slankere over de næste måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du god :gp

det er jo en super start at lærer at indtage mindre mængder, så kommer vægttabet stille og roligt bagefter :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER