Tumlepigen

Skattejagt for dummies

10 indlæg i dette emne

Kære piger!

Vi er nogle mødre der lige om lidt (som i 4 dage) skal have ældstebarnets børnehave til fødselsdag. Fødselsdagsbarnet ønsker sig en skattejagt meeeen kreativiteten er lidt i bund på det område.

Så! Kom med jeres ideer, forslag og råd - helt konkret til længde, indhold på poster, præmie mm - og hjælp et par mødre i "nød" :) :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kære piger!

Vi er nogle mødre der lige om lidt (som i 4 dage) skal have ældstebarnets børnehave til fødselsdag. Fødselsdagsbarnet ønsker sig en skattejagt meeeen kreativiteten er lidt i bund på det område.

Så! Kom med jeres ideer, forslag og råd - helt konkret til længde, indhold på poster, præmie mm - og hjælp et par mødre i "nød" :) :help

Kan lige fortælle hvordan vi regner med at gøre, om det virker ved jeg først på mandag.

Vi laver 6 poster. Den sidste post er i et nærliggende vandtårn. De første 5 poster er så bogstaverne T Å R N, og et billede af vandtårnet. Posterne vil være på farvet papir med numre på, som bliver hængt i træerne med gavebånd.

Når børnene har fundet de første 5 poster hjælper vi dem med at sætte det sammen til ordet tårn, også vha billedet. Og så går vi sammen hen til vandtårnet hvor de så skal finde skatten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan lige fortælle hvordan vi regner med at gøre, om det virker ved jeg først på mandag.

Vi laver 6 poster. Den sidste post er i et nærliggende vandtårn. De første 5 poster er så bogstaverne T Å R N, og et billede af vandtårnet. Posterne vil være på farvet papir med numre på, som bliver hængt i træerne med gavebånd.

Når børnene har fundet de første 5 poster hjælper vi dem med at sætte det sammen til ordet tårn, også vha billedet. Og så går vi sammen hen til vandtårnet hvor de så skal finde skatten.

Hvordan kommer de fra post til post?

Går alle børnene sammen (i så fald hvor mange er de)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kommer de fra post til post?

Går alle børnene sammen (i så fald hvor mange er de)?

De er 12 børn. Forestiller mig at posterne er gemt på et relativt lille område, hvor os voksne står i midten, og så leder alle børnene efter posterne og kommer ind i midten med dem når de har fundet dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er 12 børn. Forestiller mig at posterne er gemt på et relativt lille område, hvor os voksne står i midten, og så leder alle børnene efter posterne og kommer ind i midten med dem når de har fundet dem.

Okay. Der kommer potentielt 25 til os :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. Der kommer potentielt 25 til os :blink

Øj det er os mange. Så ville jeg nok dele dem i hold på en måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok lave lagkage eller toastløb

Hvor mange voksne er i?

Hvis de er 25, og er i 4-5 voksne ville jeg dele dem i så mange hold som i er voksne.

Hver voksen er så en post. Hver voksen har en ingrediens, som børnene får når de er færdige. (Lagekagebund, creme, flødeskum, syltetøj, evt pynt - toastbrød, skinke, tomat, ost)

Så kan posten være en mindre opgave..

Fx huskeleg, smagskims, følekims, eller en lille stafet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det skal være helt konkret skattejagt, havde jeg lavet det som dora - hvor der var 3-4 "forhindringer" de skulle igennem, før de kom til skatten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay. Der kommer potentielt 25 til os :blink

Det samme her- 19 børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok lave lagkage eller toastløb

Hvor mange voksne er i?

Hvis de er 25, og er i 4-5 voksne ville jeg dele dem i så mange hold som i er voksne.

Hver voksen er så en post. Hver voksen har en ingrediens, som børnene får når de er færdige. (Lagekagebund, creme, flødeskum, syltetøj, evt pynt - toastbrød, skinke, tomat, ost)

Så kan posten være en mindre opgave..

Fx huskeleg, smagskims, følekims, eller en lille stafet :)

Det er en sød ide med lagkage el.lign. Men det orker jeg ærlig talt ikke med 25 :O

Tak for input :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER