Charlotte - mig og mine

At flytte med børn

2 indlæg i dette emne

Vi skal flytte d.1/7, og jeg synes allerede Sofia på snart 4 år reagerer på det. Hvilket vel er naturligt, men jeg synes det er svært at vide hvordan vi bedst rummer hende.

For lige at gøre det hele lidt mere forvirrende for hende, så skal vi bo 2 1/2 måned i et lejet sommerhus, før vi kan flytte ind i vores nye hus.

Derudover har vi både barnedåb for lillebror og fødselsdag for børnehaven for Sofia i juni måned. Så altså riiiiigeligt et lille 4-årigt hoved skal forholde sig til.

Er der nogen der har prøvet at flytte med et barn i den størrelse? Som har nogen råd til hvordan vi kan gøre det nemmere for hende??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh ja, vi flyttede jo med Valdemar (som bliver 4 til juli) i februar og jeg husker godt reaktionerne :kram

Men gode råd og hvad vi lige gjorde, hmm... :chin: Vi snakkede meget om det. Og vi snakkede meget om, at vi ALLE sammen skulle med. Og vi snakkede om, at vi skulle pakke hans legetøj i kasser, så det kunne komme med. Han var også med til at pakke sine ting ned engang imellem. De første par nætter sov han sammen med os i soveværelset, så sov han i egen seng sammen med Brian og nu bliver han puttet i egen seng og kommer ofte ind til os om natten (dvs sådan som vi gjorde inden flytningen). Vi "solgte" Vs værelse en del, og det hjalp da han fik en superhelte lampe (efter eget valg) og spiderman klistermærker op. Børnehaven fik det selvfølgelig også at vide.

Men der var en strid periode. Men det gik over ;) Og nu snakker han engang imellem om vores gamle og nye lejlighed og at han bedst kan lide den nye :wub

Jeg ved ikke, hvor brugbart det her er:unsure Men held og lykke i hvert fald! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER