Guest

Krea-sysler med to-årig?

7 indlæg i dette emne

Nu nærmer Adams fødselsdag sig snart (to år) og vi spekulerer meget i, hvad han skal ønske sig.

Så slog det mig lige at der jo findes en hel verden af krea-sysler som jeg slet ikke har skænket en tanke. Jeg tænker især på modellervoks og de store perler.

Han elsker at tegne (kruseduller) og kan bruge timer og atter timer på det, men jeg er egentlig i tvivl om modellervoks og perler giver mening med en to-årig.

Har I nogle erfaringer på området? Får en to-årig noget ud af modellervoks, hvordan leger de med det i den alder, for de kan vel ikke forme og 'bygge' med det endnu? :chin:

Og forstår en to-årig konceptet med perler på plade?

Ej, jeg har måske bare slet ikke vænnet mig til at han snart er to, men umiddelbart har jeg svært ved at se om han vil få noget ud af modellervoks og perler eller om det skal vente til han er ældre.

Og har I andre input til den type krea-sysler som nemt kan findes frem uden at man skal pakke en hel flyttekasse med materialer ud først ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Herhjemme har Elliot haft perler siden jul - dem er han rigtig glad for. Han blev 2 slut oktober.. Vi bruger de store Hama perler. Derudover maler han i malebog. Han har også modellervoks, men det er vist mere forældrene der former noget som han dikterer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William elskede perler dengang :super

Både på plade og snor :)

Perler på piberenser har vi også lavet :D

Modellervoks er sjovt! Vi har især leget med det med udstikkerforme (ligesom til småkager) og kagerulle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Denne lavede han da han var 22,5 måned :

29copx0.jpg

Og det her billede er han lidt over 2, perlerne er fra Grimms købt hos naturebaby og de er super gode pga formen :)

opaelx.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det ser bare mega hyggeligt ud Stephi! Håbede på input fra dig, fordi jeg synes at kunne huske, at der var noget med dig og krea og gode ideer til at inddrage de små :kiss

Jeg tænkte netop at udstikkere til modellervoks måske var meget sjovt :)

Fedt at I har gode erfaringer med perler også. Det værste der kan ske, er vel også at vi må gemme det væk til han bliver større. Jeg tror sgu det ryger på ønskesedlen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah elsker modellervoks. Især at jeg laver kugler, og han så trykker dem flade ;) Men det kan han få lang tid til at gå med.

Han kan også godt lide at trække perler på snor, ligesom Stephis W gør.

Sætte klistermærker i en notesbog

Tegne, på papir eller i malebog

Male, både fingermaling (sviner dog en del!!) og vandfarver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofia var ikke meget mere end 2 år da hun legede med de store perler. I starten satte hun dem på pibrrensere, da det er nemmere for de små fingre end snor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER