31 indlæg i dette emne

Når hun er sulten der ville jeg tilbyde rugbrød. Det gør vi da vi har oplevet at hvis vi venter kan CE have mistet lysten til at spise. Og med rugbrød får han noget med substans :)

Sådan har jeg også gjort i de perioder hvor Filippa har været sulten før aftensmad: rugbrød eller gulerødder/peberfrugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Theodor klarer simpelthen det suttestop til UG. Jeg var selv 5 år, da mine blev taget, og jeg kan huske det var ganske barsk (men måske ikke ligeså barsk som at være 5 år og bruge sut i det hele taget).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theodor klarer simpelthen det suttestop til UG. Jeg var selv 5 år, da mine blev taget, og jeg kan huske det var ganske barsk (men måske ikke ligeså barsk som at være 5 år og bruge sut i det hele taget).

:ditto Hehe.. jeg var også 5 år. Seriøst så kæmpede jeg med en eller anden kæmpe klump i maven og tårerne i takt med at det kom tættere på, at Melissa skulle give Rosa sutterne :blink Jeg tror, at jeg har et traume, mine blev ikke givet til nogen, men forsvandt i takt med at jeg ikke kunne finde dem.

Melissa er også mega sej, hun spørger ikke efter sutten eller noget som helst :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Agnes har stort set hele hendes liv været meget småtspisende, specielt da hun begyndte i børnehave. Jeg har brugt mange, mange timer på at være bekymret for hende, da hun samtidig er den mindste i hendes årgang, og hun er også mindre end mange i årgangen under. Men med tiden, har jeg lært at se på hendes trivsel. Hun er fuld af energi og glad. Når det så er sagt, så ville jeg reagere ret hurtigt hvis hun lige pludselig ikke var sig selv. Fx hvis hun sov meget, eller blev indadvendt.

Herhjemme har vi så også indført, at hvis hun er sulten sidst på eftermiddagen, så får hun også noget at spise der. For hvis vi venter til aftensmad, kan hendes "sult" være gået væk. Fx igår, 3 kvarter før aftensmad var hun sulten, der spiste hun 1,5 stk rugbrød, som så resulterede i hun næsten ikke spiste aftensmad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når hun er sulten der ville jeg tilbyde rugbrød. Det gør vi da vi har oplevet at hvis vi venter kan CE have mistet lysten til at spise. Og med rugbrød får han noget med substans :)

 

 

Sådan har jeg også gjort i de perioder hvor Filippa har været sulten før aftensmad: rugbrød eller gulerødder/peberfrugt.

 

 

Agnes har stort set hele hendes liv været meget småtspisende, specielt da hun begyndte i børnehave. Jeg har brugt mange, mange timer på at være bekymret for hende, da hun samtidig er den mindste i hendes årgang, og hun er også mindre end mange i årgangen under. Men med tiden, har jeg lært at se på hendes trivsel. Hun er fuld af energi og glad. Når det så er sagt, så ville jeg reagere ret hurtigt hvis hun lige pludselig ikke var sig selv. Fx hvis hun sov meget, eller blev indadvendt.

Herhjemme har vi så også indført, at hvis hun er sulten sidst på eftermiddagen, så får hun også noget at spise der. For hvis vi venter til aftensmad, kan hendes "sult" være gået væk. Fx igår, 3 kvarter før aftensmad var hun sulten, der spiste hun 1,5 stk rugbrød, som så resulterede i hun næsten ikke spiste aftensmad.

det bliver sådan for efter tiden i hvert fald så længe vi skal veje hendes mad - at hun får noget når hun er sulten og så er det sådan det er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille opdatering på hvordan det går med Ida. 


 


Det går fremad, hun er begyndt at spise mere mad, hun er dog stadigvæk træt, men det er også i bedring - hun kan nu holde sig vågen hele dagen - i hvert fald indtil klokken 19.(hun bliver normalt først puttet klokken 20, grundet vi er priviligeret med fars arbejdstider, så hun behøver ikke komme tidligt op)


Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER