smiley30

Børnehave start

3 indlæg i dette emne

Hejsa, min datter skal snart starte i børnehave og har hidtil være i trygge rammer i en dagpleje, så alt det her "institution" er noget helt nyt og ikke mindst for forældrene... Nogen som vil fortælle hvordan jeres barn startede og kørt ind osv.... Bliver barnet passet/hjulpet lidt mere i starten osv?????? Syntes jo slet ikke min datter er stor nok til at "klare" sig selv.....

Smiley30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er meget forskelligt hvad børnehaver gør, så det er vigtigt du kommer derned og får snakket med dem.

Både så din datter men også du ved hvordan den første tid kommer til at gå - for er du utryg kan din datter mærke det og så bliver hun det også.

Xander gik i idrætsbørnehave og der var vi der sammen et par timer den første dag.

Dagen efter var jeg der en time og gik et par timer og kom igen - han fik lov til at spise madpakke (madpakker er et stort hit hos børn der starter i børnehave ;))

3. dag afleverede jeg og han var der alene hele formiddagen

4. dag havde han alm. dag :)

Ved Linus var det noget anderledes da han er meget genert og utryg ved andre, og derudover er det en skovbørnehave.

Her var jeg med de første 3 dage fra 8 - 14, da de er på tur hele dagen og ikke lige kan tage hjem til middag lige som jeg gjorde med Xander.

Havde afsat de første 4 dage til at tage med men efter 3 dage mente både jeg, Linus og de voksne at han var klar til at være der alene (og det er gået super godt :))

Husk at børnehaver næsten modtager nye børn hver måned og derfor har stor rutine i det :) Og husk at fortæl om dine bekymringer (og du er absolut ikke den første der kommer og siger at dit lille barn er for lille til børnehave ;)).

Der er stor forskel på at skulle have sit første barn i børnehave ift. nr. 2, 3, 4 osv.

Det er aldrig nemt, men nemmere. Netop fordi man har været det hele igennem før - og fundet ud af at det faktisk ikke er så slemt.

Husk børn kan dobbelt så meget som de selv tror - og 10 gange så meget som deres mor tror ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

da bas skulle starte i børnehave tog faren og moren ned i børnehaven sammen med bas, hvor de snakkede med dem og han fik allerede et indtryk af hvordan det var.. Han fandt også hurtigt ud af at lege dernede... :)

Den dag han så startede blev han afleveret 1. dag og L hentede ham 4 timer efter. 2.dag blev han hentet efter 5 timer 3. dag efter 6 timer... det skal så også siges at bas er meget imødekommende og er overhovedet ikke genert. Så det har virket fint for os... Ikke noget med at han græd når vi afleverede ham, det kom tilgengæld senere... DESVÆRRE :(

Bas fik noget mere opmærksomhed i starten, for de voksne vidste godt at det hele var nyt for ham og han selvfølgelig lige skulle vænne sig til det hele... Så det var meget med at de gik med ud når der skulle siges farvel og hvis han så blev ked af det, så tog de ham og kunne trøste ham...

Som Stikan siger, så kan børnene mere end vi tror... Forældrene har nokbare svært ved at give slip :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER