logo

Billig skiferie i uge 7

9 indlæg i dette emne

Hvor tager man til, hvis hele familien er nybeyndere på ski, og det ikke skal være for dyrt, og man ikke kører selv i bil?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Polen og de andre østlande skulle være gode skisteder på et lille budget, det snakkede de om i go' morgen Danmark for et par uger siden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvorfor ikke køre selv, er det fordi det er for langt? Eller har I ikke bil?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

problemet med østlandene som ny begynder kan være, at det kan være svært for børnene at forstå engelsk på skiskolen, hvis de altså ikke er så gamle.

 

de nordiske destinationer i Sverige og Norge er som regel super børnevenlige og der er altid nybegynder områder også plus at lærerne er til at forstå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

problemet med østlandene som ny begynder kan være, at det kan være svært for børnene at forstå engelsk på skiskolen, hvis de altså ikke er så gamle.

 

de nordiske destinationer i Sverige og Norge er som regel super børnevenlige og der er altid nybegynder områder også plus at lærerne er til at forstå :)

Det er præcis mine tanker, og derfor jeg også helst vil Norden, men er der muligheder for billige ture i uge 7?

Vi har ikke bil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm - jeg ved ikke hvordan I nemmest kommer til fx Sälen, jeg tror man kan tage tog og bus men spørgsmålet er om det bliver for bøvlet mon?

Prøv at tjekke på skistar.com der står noget om at komme til deres destinationer, det kommer også an på hvor i Danmark du skal rejse fra jo.

Skistar.com ejer destinationer som Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige (Sälen ligger nærmest Danmark), samt Trysil og Hemsedal i Norge. Var det en mulighed at leje en bil og køre afsted? Jeg var lige inde og tjekke Vemdalen, hvor jeg selv er lige nu. Der var stadig billige lejligheder i uge 7 dog så ikke helt ud til pisten, men hvis man har bilen med er det jo bare at hoppe ind og køre hen til liften.

 

Der er også kläppen i Sverige, det ligger også i Sälen og altså relativt tæt på, men er ikke ejet af Skistar. Det er et rigtig fint begynder område også.

 

Alternativt kan I undersøge Wagrain i Østrig. De har dansk skiskole dernede måske I kan finde noget, der er til at betale fx via Nortlander eller et andet ski rejsebureau, de flyver ofte direkte derned og transfer til/fra lufthavnen indgår, så det er rimelig nemt og bekvemt.

 

Du skal vide at skiferie ikke er en billig ferie, ud over rejsen så skal du huske at lægge leje af udstyr, det koster et sted mellem 500 og 1.000 kr. for en uge afhængig af hvilket udstyr I vil have samt liftkort det koster ca. 1.500 for en uge for en voksen, børn er ofte gratis hvis de er under 7-8 år ca. Hvis du rejser med et rejsebureau er liftkort som regel inklusiv i deres pris husk at tjekke det.

 

Håber I finder ud af det og kommer afsted, skiferie er en fantastisk måde at holde ferie :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak, Ki, virkelig nyttig info.

Jeg ved nemlig, det er dyrt, det er også derfor, jeg spørger herinde, for jeg føler, det er lidt svært at finde rundt i junglen og gennemskue alle udgifterne.

Jeg vil kigge på det, du har skrevet. Super!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv tak - bare spørg igen hvis du har nogen andre spørgsmål, vi rejser på ski flere gange om året, så vi har god erfaring i det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER