MariaPiesen

CV ?

9 indlæg i dette emne

Jeg ved godt man selv bestemmer hvad der skal stå i ens CV, men ville det være dumt at gøre sin "rang" på arbejdspladsen dårligere ??

Fx nøjes med at skrive kok selvom man er køkkenchef

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad skulle fordelen være ved det? :chin:

Er det for ikke at virke overkvalificeret til en stilling eller hvordan? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad skulle fordelen være ved det? :chin:

Er det for ikke at virke overkvalificeret til en stilling eller hvordan? :)

Ja for ikke at være overkvalificeret.

Min mand er ved at søge nyt job nemlig 7-15 kokkejob. Og de hænger ikke ligefrem på træerne. Men de sidste par gange han har søgt og været til samtale er han nemlig blevet fravalgt på grund af køkkenchef titlen.

Men jeg mener jo at det er mest korrekt at skrive køkkenchef på cv'et og ikke bare kok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vinkler mit CV alt efter hvilken type job jeg søger. Det ser jeg intet galt i.

For eksempel så lægger jeg ikke ligefrem vægt på at jeg var ledende art director på et tidspunkt, hvis jeg søger et rengøringsjob. Jeg fremhæver de kvalifikationer, der kan være vigtige men undgår at skrive tydeligt, hvilken type stilling jeg sad i, hvis det giver mening?

Så længe det ikke er løgn, det man skriver, så tror jeg i den grad det er vigtigt at tilpasse sit CV til lige det job, man søger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vinkler mit CV alt efter hvilken type job jeg søger. Det ser jeg intet galt i.

For eksempel så lægger jeg ikke ligefrem vægt på at jeg var ledende art director på et tidspunkt, hvis jeg søger et rengøringsjob. Jeg fremhæver de kvalifikationer, der kan være vigtige men undgår at skrive tydeligt, hvilken type stilling jeg sad i, hvis det giver mening?

Så længe det ikke er løgn, det man skriver, så tror jeg i den grad det er vigtigt at tilpasse sit CV til lige det job, man søger

Altså det han søger er kok på en skole.

Så jeg vil jo mene at køkkenchef er vigtigt at få med.

Det skal siges han har "kun" været kokkeelev, blev så ansat som Su-chef og så køkkenchef. Alle tre ting det samme sted. Men han vil bare slå det sammen som kok på cv'et, hvilket jeg mener han ikke kan, da det er tre forskellige abejdsbetingelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men han er vel uddannet kok? Så ville jeg også bare skrive det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det han søger er kok på en skole.

Så jeg vil jo mene at køkkenchef er vigtigt at få med.

Det skal siges han har "kun" været kokkeelev, blev så ansat som Su-chef og så køkkenchef. Alle tre ting det samme sted. Men han vil bare slå det sammen som kok på cv'et, hvilket jeg mener han ikke kan, da det er tre forskellige abejdsbetingelser.

Jeg tror, jeg ville tage den højeste stillingsbetegnelse at skrive på så. Herunder kan så uddybes med kvalifikationer, kompetencer og arbejdsopgaver.

Kokkeelev kan eventuelt komme ind under uddannelse.

Mit CV er for eksempel opdelt i erhvervserfaring og uddannelse og min læretid ligger så under uddannelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men han er vel uddannet kok? Så ville jeg også bare skrive det :)

Jo er han, men der er stor forskel på hvad en kok og en køkkenchef laver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, jeg ville tage den højeste stillingsbetegnelse at skrive på så. Herunder kan så uddybes med kvalifikationer, kompetencer og arbejdsopgaver.

Kokkeelev kan eventuelt komme ind under uddannelse.

Mit CV er for eksempel opdelt i erhvervserfaring og uddannelse og min læretid ligger så under uddannelse

Mit er nemlig også opdelt.

Og dejligt at hører at jeg ikke er den eneste der mener at elevtiden og de sidste seks år som køkkenchef bare kan blive til et punkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER