Barbamama

Vinduesfilm?

17 indlæg i dette emne

Er der nogen, der har erfaring med sådan noget?

Vores nye hjem har 3 værelser, og et af dem har en glasdør.

Fordi Elisabeth er så lille, regner vi med at hun skal have det mindste værelse, ergo skal værelset med glasdør enten være soveværelse eller Valdemars værelse. Umiddelbart vil vi helst have at det er Valdemars værelse, men vi er ikke låst på det (jeg er i hvert fald ikke :lolhit)

Glasdøren giver nogle udfordringer uanset hvem der får værelset:

- hvis det er soveværelse, vil jeg gerne have, at glasset er dækket, så man ikke kan kigge ind. Det må også meget gerne skærme for lys, eftersom vi ikke altid går i seng samtidig, og der derfor kan være lys fra stuen

- hvis det er Valdemars værelse, er det vigtigt, at der skærmes for lys, så han ikke forstyrres, når han skal sove. Og måske kommer der også en dag, hvor han ikke gider at man kigger ind ;)

Og så vil jeg gerne have at det er pænt! Jeg har ikke lyst til, at det ligner at vi har klæbet en sort affaldssæk derop. Helst ville jeg nok gerne have noget lyst med mønster eller - hvis det var til V - noget med superhelte eller traktorer eller sådan noget. Men det skal jo stadig skærme!

Findes der overhovedet noget, der kan efterkomme de ønsker? Jeg har også tænkt på en gardinstang, med gardin for, men jeg vil helst undgå for meget, der kræver huller i væggen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan sagtens få pænt folie :super

Jeg ved ikke om superhelte er en mulighed, men du kan jo altid hænge wallstickers op bagefter.

Min søster havde engang en glashoveddør, og hun fik sådan noget "materet glas" folie op. Du ved, sådan noget der ligner børstet glas, der er hvidt.

Jeg ved desværre ikke hvorfra, men jeg tror nu også bare hun havde fundet et tilfældigt firma på nettet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da godt så langt :) Men sådan noget materet glas-folie, det skærmer vel ikke ret meget for lys? :chin:

Wallstickers er iøvrigt en super idé! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Det lod nok lyset komme ind. Doh! det tænkte jeg ikke på!

Man kan også få 'solid' folie. Altså noget der ikke kan ses igennem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har købt transparent folie i bauhaus. 50kr for en rulle.

Det var virkelig nemt, og det ser altså ud som om ruden er "født" med det.

Det fandtes i virkelig mange forskellige afskygninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores hjem har vi pt kun glasdøre. Overvejede også film men elsker muligheden for at have det transperant så man kan se vigga lege derinde om dagen. Istedet har vi valgt lidt forskellige løsninger. I soveværelset har vi rullegardiner der sidder fast øverst på døren og som kan trækkes ned når vi sover. Der trænger lys igennem men det kan jeg godt lide. På viggas værelse skal der være mulighed for mørklægning. Det har vi to små skruer i døren hvor der så om natten hænges et mørklægningsgardin op, men om dagen kan man se ind og ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er lige et billede af hvordan det ser ud lige nu om dagen:

IDFWfw1.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og her hvor de er trukket lidt ned, kan trækkes helt ned selvfølgelig

RDq1x5E.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tavlefolie er ret sejt :chin: Hmm synes det er svært. Men sætter i hvert fald pris på jeres bud, og så må jeg prøve at se, når vi det lejligheden igen... Men godt at høre at folien er nem i hvert fald. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SG har ofte folie i diverse mønstre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SG har ofte folie i diverse mønstre.

SG? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SG? :unsure

Søstrene grene (?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søstrene grene (?)

Arh! Se der ville jeg aldrig have overvejet at kigge, men det vil jeg da have med i tankerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, søstrene grene ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER