Guest

arb. Løs hvornår stopper min barsel?

13 indlæg i dette emne

det har lige slået os at vi da skal have meldt Signe til dagpleje sådan ASAP men jeg ved faktisk ikke hvornår min barsel slutter :chin: så nu tager jeg lige den dovne og spørger jer om en af jer ved det (bare sådan ca)?

Jeg er arbejdsløs og gik på barsel 2 oktober, Signe er født 28 oktober og jeg tager ALT hvad jeg kan få.

Regner med at melde Signe til pasning ca en mdr før, jeg BEHØVER jo ikke sende hende afsted den dag jeg har meldt hende til ;) men er stor fan af lang indkøring.

Så er der nogen der lige sidder og ved det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fik et brev fra udbetaling Danmark med en dato i min e-boks? Har du ikke fået det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har 14 uger efter fødsel og du og A har 32, som I kan fordele mellem jer. Så hvis du tager det hele, så har du 46 uger på barselsdagpenge.

Du kan forlænge tiden ved at få mindre udbetalt, men du har vist ikke helt så mange muligheder som dem i arbejde. :chin: Jeg tror nok, at der er et fast antal uger, du kan vælge om du vil forlænge med eller ej, mens dem i arbejde har to valgmuligheder (og måske også kan mixe hvis chefen siger ok?). Jeg kan ikke huske, hvor meget man må forlænge med som arbejdsløs. Måske er det 8 uger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik et brev fra udbetaling Danmark med en dato i min e-boks? Har du ikke fået det?

:ditto

Men du har vel 14 uger barsel og 32 uger forældreorlov fra terminsdag mener jeg det er. Så mit bud er du er ledig til starten/midt september

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 uger + 32 uger + forlænge med 8 uger = 54 uger.

Det er sådan jeg har det.

Arbejdsløs og forlænget med alt :)

Jo tidligere du fortæller udbetaling DK, at du vil forlænge, jo nemmere for jeres budget.

Du får 32 ugers dagpenge fordelt på 40 uger. Så man får ikke flere penge af at forlænge.

Måske ved du det allerede, men det er f.eks. uheldigt først at indberette det efter 30 uger, hvor du kun har 2 ugers dagpenge tilbage til 10 uger.

Giver det mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps. For at få søskende fordel mht. plads, skal hun skrives op inden hun er 4 mdr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik et brev fra udbetaling Danmark med en dato i min e-boks? Har du ikke fået det?

Nej jeg har lige kigget. Jeg har fået et tilkendelsesbrev hvor der står at jeg er blevet godkendt til barselsdagpenge, hvor meget og at det er 46 uger. Thats it.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BTW det er 46 uger i alt fra første barselsdag ik? Eller er det 46 uger fra fødslen?

Jeg gik fra fredag i uge 40 så det må være omkring uge 33 2016 at jeg igen er arbejdsløs ik?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fra fødslen tæller man normalt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har 4 uger før din termin og 46 efter termin :) og ja så kan du forlænge den med 8 uger mod reduceret sats så de 46 uger bliver fordelt over 54 uger i stedet for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh - tak, jamen så er det jo nærmere uge 37 NICE!!! Nå men vi sætter vist 1 eller 15 august som behovs dato, jeg regner med at begynde at søge deromkring, så ja jeg kan jo komme i arbejde fra dag til dag som sidst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan tjekke det på borger.dk under barsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan tjekke det på borger.dk under barsel :)

Arh - jeg må lige ind og kigge, men har Mie hjemme i dag så kommer ikke på computer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER