Guest

Lange cyklusser?

3 indlæg i dette emne

Nu er det ikke ligefrem, fordi jeg gerne vil være gravid på nuværende tidspunkt, men kunne ikke lige greje hvilken gruppe det ellers skulle ligge i.

Er der andre med lange cyklusser herinde? Før jeg blev gravid sidste år lå de på omkring 28 dage, men har siden oktober sidste år, hvor jeg fik min første mens igen ligget og svinget mellem 30 og 42 dage. Ifølge min tracker ligger den gennemsnitligt på 36 dage, men den er bare så langt fra at være regelmæssig.

Jeg er ved at blive udredt for evt tumor i hypofysen, fordi jeg lækker, hvilket jeg slet ikke burde gøre og slet ikke med alle de gange jeg har medicinkure for at slå det ned. Jeg har lidt tænkt tanken om min meget uregelmæssige menstruation hænger sammen med det øgede prolaktinniveau, men jeg ved ikke. Nogen der har hørt om noget lignende? Er bare så bange for ikke at kunne blive gravid en anden gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså mine cyklusser er normalt mellem 30 og 56 dage - det sidste halve år dog også nede omkring 22 dage. Jeg fejler så vidt jeg ved ingen ting og forsøger pt. ikke at blive gravid, men jeg tvivler på at det bliver et problem for andet end frustrerende meget ventetid.

Jeg tror ikke, at jeg kan skrive noget, der vil berolige dig, for du lyder til at have andre symptomer udover en lang og uregelmæssig cyklus og du har godt nok også været meget uheldig med sygdom. Men jeg vil i hvert fald krydse fingre for, at det ikke er en tumor, men måske bare stress eller lignende i stedet.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg smed mine p-piller fik jeg også lange cyklusser. Fik taget blodprøver, som viste forhøjet prolaktin (dog efter indgift af emperal), så jeg blev sat i behandling med Dostinex på mistanken om hypofysetumor.. det viste sig dog at være en fejl, for gynækologen tog ikke højde for, at mit prolaktin niveau var normalt inden emperalen.

Nå, hvorom alting er, så ville jeg egentlig bare sige, at ja, jeg har hørt om det før. :)

De lange cyklusser kan vist godt skyldes sådan en tumor. Så vidt jeg har forstået er langt de fleste heldigvis godartede.

Pøj pøj :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER