Ema

størrelse på billeder fro fotograf

8 indlæg i dette emne

Bliver lige nødt til at spørge, er det normalt at billeder bestilt ved en fotograf ikke er "fuld" størrelse, altså at 13x18 reelt set er 13x17?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lige fået billeder fra fotograf i bh, og jeg tror nok at 18x24 har en ekstra centimeter. 13x18 passer derimod perfekt (til vores rammer i hvert fald - jeg har ikke målt).

Jeg ville ikke være tilfreds med et billede, der var mindre end lovet, for så er der vel et tomt "hul" i rammen? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo lige præcis det der er mit problem :(

Og det er jo til gaver så synes helt ærligt det er mega træls.

Det er billeder som er taget via Frejas DP som vi så har haft mulighed for at bestille, men må lige høre i morgen om jeg kan få et nummer til ham der har taget billederne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes billederne fra profesionelle plejer at passe i rammerne. Synes ikke vi har prøvet andet i hvert fald.

Vi har lige bestilt af Marius idag gennem børnehaven og glæder mig til at få dem... Den er så god af ham :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Anita, det bekræfter mig bare i at der er noget galt.

Håber bare at han stadig har billederne liggende så han kan lave nye

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Anita, det bekræfter mig bare i at der er noget galt.

Håber bare at han stadig har billederne liggende så han kan lave nye

Hvis vi tager med vores spejlrefleks kamera passer billederne også bedre i format end hvis vi bruger mobil eller et lille alm digitalkamera. De er ca en cm kortere end med spejlreflekskameraet... Så måske det har noget med kameraet at gøre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi tager med vores spejlrefleks kamera passer billederne også bedre i format end hvis vi bruger mobil eller et lille alm digitalkamera. De er ca en cm kortere end med spejlreflekskameraet... Så måske det har noget med kameraet at gøre...

Det ville jeg jo så mene burde ordnes i redigering, så billedet passer til det format man sælger det i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg jo så mene burde ordnes i redigering, så billedet passer til det format man sælger det i

Dexter selvfølgelig rigtig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER