Camillat

Toej til ferie i Danmark?

10 indlæg i dette emne

Hvad skal jeg have med i imorgen? 

 

Vi skal vaere i DK fra mandag til mandag og det er nok mere kold end hernede, men jeg ved ogsaa, at det ikke er KOLDT! 

 

Jeg har: 

 

Vinterjakke

Termobukser

Regnbukser

Skibukser

Flyverdragt

 

 

Vinterstoevler med tex

Vintergummistoevler 

 

Huer og den slags tager jeg jo med og vinterjakke og vinterstoevler lige saa. Men termobukser og regnbukser eller skibukser eller flyverdragt? Taenker selv termobukser og skibukser, men hvad siger I?

 

:balloons  

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I børnehaven bruger de flyverdragt eller termobukser med regnbukser over (Mie har foret regntøj det er helt perfekt til det våde vejr)

Herhjemme har vi ikke været så meget ude de sidste uger ;) men det forede regntøj virker perfekt til de små ture vi trods alt har været på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I børnehaven bruger de flyverdragt eller termobukser med regnbukser over (Mie har foret regntøj det er helt perfekt til det våde vejr)

Herhjemme har vi ikke været så meget ude de sidste uger ;) men det forede regntøj virker perfekt til de små ture vi trods alt har været på.

 

Ok, tak :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og skal jeg have vinterstoevler med til mig selv? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og skal jeg have vinterstoevler med til mig selv?

Det er for varmt synes jeg! William går heller ikke i vinterstøvler. Men sko eller gummistøvler med ulden strømpe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er for varmt synes jeg! William går heller ikke i vinterstøvler. Men sko eller gummistøvler med ulden strømpe :)

 

Ok.... Jeg har et par Bundgaard sko med uld i, som ogsaa har tex... Dem bruger han meget nu hernede, men vi har ogsaa nattefrost, saa det er faktisk ok koldt om morgenen og ud paa eftermiddagen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har læst de andres svar, men kan ærligt ikke huske hvad de har skrevet :lol Så beklager hvis jeg er totalt modsat :lol

 

Jeg vil sige termobukser og regnbukser, og enten gummistøvler med foer eller vintergummistøvler. 

 

Vejret er pt forholdsvis varmt - de der 5-8 grader men VÅDT og det ser ud til at fortsætte ihvertfald den næste uges tid. Flyverdragt er KLART for varmt pt, og hvis det ikke er leg udenfor i vådt vejr, så vil jeg også sige overgangssko er fint. Jeg har personligt ikke tænkt mig at købe nye alm. gummistøvler til børnene nu, fordi de andre ellers er for små, så de må blive ved med at bruge termostøvler / vintergummistøvler når det er vådt udenfor, men alm. gummistøvler som vejret er lige nu, er ok. 

 

Regntøj er et absolut MUST lige pt... Eller ihvertfald et eller andet ret vandtæt, og der er termotøj ikke nok. Softshell har jeg ikke, så det ved jeg ikke noget om...

 

Mine børn får i denne uge hele pakken med, fordi det danske vejr er lunefuldt, og de jo måske ikke kommer hjem i en uge eller længere til os, så derfor skal bedsteforældrene have alle muligheder. Så der hedder det vinterstøvler, termostøvler, regntøj, termotøj, flyverdragt, strikvanter, vandtætte vanter, huer osv... Jeg graver ikke overgangsjakke frem igen, og deres overgangsfodtøj er for småt, men ja... 

 

Ok, jeg har bestemt mig for termobukser og regnbukser sammen med vinterjakke. Saa maa jeg lige se til fodtoej... Jeg har de tex-sko med uld fra Bundgaard og forede gummistoevler, saa maaske, det er fint med de to par. Ellers ville jeg kun have vinterstoevlerne med, nemlig... Overgangsjakke er alt for koldt hernede i hvert fald, saa det er pakket vaek... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bum bum. Edith har faktisk haft flyverdragt på den sidste uges tid, når jeg har hentet og hun er ude. Og enten hendes vinterstøvler, eller tynd uldsok og gummistøvler. Jeg har selv vinterjakke og støvler på de fleste dage :chin:

Hun er aldrig for varm. Er Noah varm eller en lille frossenpind?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vega har også flyverdragt og vinterstøvler på. Det blæser jo helt vildt!!!!! Vi har ikke været så meget ude de sidste par dage. I vuggestuen har hun også kun flyverdragt + vinterstøvler med.

Jeg selv har alm sko på, men de er varme nok, skifter kun til Sorell, når det sner :) bruger selv vinterjakke.

God tur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bum bum. Edith har faktisk haft flyverdragt på den sidste uges tid, når jeg har hentet og hun er ude. Og enten hendes vinterstøvler, eller tynd uldsok og gummistøvler. Jeg har selv vinterjakke og støvler på de fleste dage :chin:

Hun er aldrig for varm. Er Noah varm eller en lille frossenpind?

 

Noah er en frossenpind, i hvert fald altid de foerste dage, vi er i Danmark og der gaar et par dage, saa taenker jeg over, hvorfor han mon er saa irriteret. Og saa faar han ekstra troeje paa og er igen min glade Noah! Plus, han er slet ikke glad for vind  :rolleyes

 

Jeg pakker skibukserne ned, kan jeg maerke, saa har vi jo et saet og saa faar han sine vinterstoevler paa og det er altsaa det, lige med undtagelse af termobukser, som jeg ogsaa pakker ned. De fylder jo intet og kan vaere gode i klapvognen!

 

Vega har også flyverdragt og vinterstøvler på. Det blæser jo helt vildt!!!!! Vi har ikke været så meget ude de sidste par dage. I vuggestuen har hun også kun flyverdragt + vinterstøvler med.

Jeg selv har alm sko på, men de er varme nok, skifter kun til Sorell, når det sner :) bruger selv vinterjakke.

God tur :)

 

Ok - det bliver skibukserne... eller ogsaa flyverdragten.... Boh, nu gaar jeg hen og aabner skabet og saa ser jeg,. hvad jeg nupper. Men saa vi har et saet meget varmt Reima og vinterstoevlerne! :) 

 

Jeg ved saa ikke, om jeg selv kan faa behov for forede stoevler. Jeg er ogsaa kuldskaer :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER