Winky

Hvor lang tid inden 10 min. til veer v/2. fødsel

11 indlæg i dette emne

I vores papirer fra sygehuset står der at 2. gangs fødende skal komme på sygehuset, når der er 5-10 min. mellem veerne. Det er jo et ret stort interval, men jeg har så fået at vide, at det er ved 10 min. hos mig, da vi har en lille times kørsel til sygehuset.

 

Sidste gang havde jeg uregelmæssige veer i et døgn, og da jeg begyndte at tage tid på dem, fordi de efterhånden virkede regelmæssige, var der 6 min. i mellem, som der så var ca. 12 timer, inden vi kørte på sygehuset. Her var veerne gået lidt i stå, efter 4 timer fik jeg taget vandet, og det satte gang i dem igen og knap 4 timer senere havde jeg født.

 

Som nævnt tog jeg ikke engang tid på mine veer endnu, da der har været 10 min. imellem, så nu er jeg begyndt at tænke på, hvor lang forberedelsestid, vi egentlig har. Altså til at få afleveret storesøster til pasning, pakket taske og lign. 

 

Jeg forventer ikke en "lynfødsel", eftersom jeg heller ikke fødte superhurtigt sidste gang, og der kun kom skub i veerne og udvidelsen da vandet blev taget (hvor jeg gik fra 4 cm. åben til 9 cm. på 2 timer). Så jeg går nok ikke i panik og vil afsted NU, når der er 10 min. mellem veerne - jeg regner med, at jeg har lidt tid at løbe på endnu ;)

 

Hvordan har det været hos jer andre, der ikke er førstegangsfødende? Jeg ved godt, det er meget forskelligt, men rart at have lidt at sammenligne med :oops

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tja, jeg kan nok ikke hjælpe, for Annas fødsel startede med vandafgang ;)

Veer efter en lille time, presseveer 4 timer derefter og måtte presse med ved ankomst til sygehuset en halv time derefter.

Jeg er godt nok spændt på hvordan denne fødsel kommer til at forløbe, hvis det ikke starter med vandafgang igen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig prøvet at have 5-10 min mellem veerne, jeg har altid haft 2-3 min når det startede/rigtig gik i gang, ved alle 4 fødsler. Men selv om jeg er en rigtig hurtig føder har det aldrig været SÅ hurtigt at jeg ikke bare kunne tage afsted og så nå frem i tide. Men jeg kan da kun anbefale at være forberedt, altså hav tasker pakket og pasning aftalt osv. 

 

Så vidt jeg ved hænger de sig ikke voldsomt meget i hvor lang tid der er mellem veerne, mere at de er regelmæssige og kraftige, gerne af 1 min varighed hver gang. Jeg tænker du godt vil kunne mærke når veerne begynder at være alvor og det er tid at blive tjekket, når man står i det kan man pludselig huske hvordan det var (jeg har i hvert fald hver gang nået at tænke "oh shit, hvorfor var det jeg gjorde det her igen?!").

 

Nå jeg kan vist egentlig ikke svare dine spørgsmål  :rolleyes men held og lykke med din kommende fødsel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde vestorm til start begge gange. Så kan desværre ikke hjælpe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min JM snakkede også om tid mellem veer og hvornår man skulle blive hjemme og hvornår man skulle køre. Men som hun sagde, og som jeg tænker er mest relevant, så ring derind når du mærker veer og snak med dem om hvornår du skal komme.

Og så tænker jeg i hvert fald selv at have alt pakket, med undtagelse af de ting der ikke er mulige at pakke (tlf fx), de ting der skal pakkes på dagen, skriver jeg på en liste og hænger på køleskab. Vi har arrangeret med 1. prioritets og 2. prioritets pasning, så der skal vi bare gribe telefonen og sige "nu er det nu".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ok hurtig første gang og fik at vide anden gang, at jeg skulle være ligeglad med tiden imellem, men når veerne i sig selv varede 1 min., skulle jeg komme.

Så jeg tænker, at du heller skal køre for tidligt end for sent, så du ikke evt når at blive utryg i bilen, hvis det mod forventning pludselig går stærkt.

Jeg tog tid på mine veer længe (sad og hæklede samtidig, haha) og pludselig gik de fra 8 min imellem til 3 min.. Og hvis det evt sker for dig i en bil, er det måske ik så rart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene, selvom jeg ikke blev meget klogere - ikke som jeg havde regnet med i hvert tilfælde :lol

 

Vi har også arrangeret pasning, og pakket taske (det, der er muligt), så vi ER klar. Vi har bare snakket om - også med familien - at vi jo nok giver besked i gooo' tid om at pasningen er indenfor X antal timer, og ikke som i NU ;) Men det kan da godt være, vi ikke skal være alt for sikre på, at vi kan give besked ret lang tid i forvejen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan heller ikke sige noget om pauser imellem veer :) og fordi det gør mig så meget i tvivl om, hvad 'der er det rigtige at gøre', siger jeg lige højt til os begge to: stol på din intuition!

Hvis der var en ting jeg lærte af sidste gang, så var det at jeg instinktivt vidste, hvad jeg skulle gøre, da jeg stod i det.

Og nu er det jo lige om lidt igen:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik samme kriterier at vide som dig.

Mine veer startede stille og roligt ved 17 tiden og klokken var ca 20.45 da jeg ringede til FG, så for mig gik der ca 4 timer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan heller ikke sige noget om pauser imellem veer :) og fordi det gør mig så meget i tvivl om, hvad 'der er det rigtige at gøre', siger jeg lige højt til os begge to: stol på din intuition!

Hvis der var en ting jeg lærte af sidste gang, så var det at jeg instinktivt vidste, hvad jeg skulle gøre, da jeg stod i det.

Og nu er det jo lige om lidt igen:)

 

Det er lige om lidt ja, :) Men hvad laver du online kl. halv fire om morgenen :D

 

Jeg fik samme kriterier at vide som dig.

Mine veer startede stille og roligt ved 17 tiden og klokken var ca 20.45 da jeg ringede til FG, så for mig gik der ca 4 timer

 

Jeg håber lidt på det samme som ved dig, så der er lidt tid at løbe på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lige om lidt ja, :) Men hvad laver du online kl. halv fire om morgenen :)

Jeg er da på BK! Er vi ikke alle det :D ej, jeg har mig nogle vågne nattetimer ret ofte i øjeblikket. Indimellem gir jeg op på at ligge og stirre ud i mørket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER