Bolsin

Mit strikkeprojekt - HJÆLP...

28 indlæg i dette emne

Som bekendt er jeg i gang med at strikke en sweater til M. Jeg har nu strikket et ærme og rygstykket :yay

Min tanke er, at jeg gerne vil i gang med forstykket, men der er noget jeg ikke er helt sikker på.

I opskriften står der:

FORSTK:

Slå op og strik som rygstk. Luk af til ærmegab som på rygstk og strik videre til arb måler ca 58-60-62-64-66-68 cm. Fortsæt med 2 p glatstrik – samtidig på 1.p lukkes de midterste 4 m af til hals og hver skulder strikkes færdig for sig. Strik mønster videre som på rygstk (sørg for at M.3 bliver ens på hver side af halsen) – SAMTIDIG lukkes der af på hver p fra halsen: 2 m 5-6-7-8-9-10 gange og derefter 1 m 8-7-6-5-4-3 gange = 28-32-37-41-45-49 m tilbage på skulderen. Luk af når der er strikket lige så langt som på rygstk.

Mit problem opstår, når jeg skal lukke af ved halsen på hver pind. Jeg tænker at jeg p hver anden pind skal lukke af i slutningen, men det kan jeg ikke rigtigt finde ud af hvordan jeg skal gøre, hvis jeg skal strikke videre, uden at klippe garnet og starte op igen. Er det virkelig løsningen, eller skal det gøres på en anden måde?

Tænker at der må være nogle af jer strikke-genier, som kan hjælpe mig :)

Det er de 4 nederste linier der driller dig , ikke? Altså fra 'samtidigt' og resten?

For jeg forstår det som at det kun er når du starter ved halsen at du lukker af. Fordi der står 'fra halsen'. Men jeg kan godt se at det så kun er på hver anden pind jo faktisk.

Det virker også lidt skørt at man skal lukke af, vende og så lukke endnu flere af med det samme. Men jeg er i tvivl!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er de 4 nederste linier der driller dig , ikke? Altså fra 'samtidigt' og resten?

For jeg forstår det som at det kun er når du starter ved halsen at du lukker af. Fordi der står 'fra halsen'. Men jeg kan godt se at det så kun er på hver anden pind jo faktisk.

Det virker også lidt skørt at man skal lukke af, vende og så lukke endnu flere af med det samme. Men jeg er i tvivl!

Det kan faktisk godt give mening at det kun er hver anden pind, hvor man skal lukke af - altså de pinde som starter fra halsen. Jeg har lige prøvet at tælle efter på mønsteret, og det giver fin mening :) Så det må være sådan det bliver!

 

Tusind tak for hjælpen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan faktisk godt give mening at det kun er hver anden pind, hvor man skal lukke af - altså de pinde som starter fra halsen. Jeg har lige prøvet at tælle efter på mønsteret, og det giver fin mening :) Så det må være sådan det bliver!

 

Tusind tak for hjælpen :)

Det er også sådan jeg ville forstå det :) Håber det kommer til at passe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER