lhk

Jerntabletter

6 indlæg i dette emne

Hej alle

På mine jernpiller står der “bør kun anvendes af gravide efter aftale med læge eller sundhedsplejerske"???

Pillerne er bare købt i føtex, dvs. jeg har ikke fået konkret vejledning om at det var de rigtige jernpiller til gravide...

Mon det bare er en sikkerhed producenten skal skrive, eller har jeg mon fået fat i nogle forkerte tror i?

Der står "27 mg. jern som bisglycinat pr. tablet"

Hilsen louise

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De skal vidst nærmest skrive det på alt! Jeg ville trygt tage dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis man kigger efter, tror jeg faktisk det står på alle slags. Det står også på mine gravid-vitaminpiller!! Virkelig fjollet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De skal vidst nærmest skrive det på alt! Jeg ville trygt tage dem :)

Okay perfekt!

Synes bare jeg engang har hørt noget om at der findes to slags jernpiller, - noget med optagelsen...

Men jeg begynder bare at spise disse:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay perfekt!

Synes bare jeg engang har hørt noget om at der findes to slags jernpiller, - noget med optagelsen...

Men jeg begynder bare at spise disse:)

Det gør der også. Men man må gerne få begge slags :) nogle har bare bedre af de andre. Jern er hårdt mod tarmsystemet (jeg kan fx slet ikke spise jerntabletter af nogen art), og det trives vi bare forskelligt med forskellige slags :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal stå på alle kosttilskud :)

Tag du dem bare. Mange får problemer med maven, fordi jernet ikke optages ordentligt (vær opmærksom på at te, kaffe og mælk hæmmer optagelsen, mens eks. juice øger optagelsen).. hvis man får vrøvl med maven kan man med fordel prøve aminojern, da det skulle blive optaget lettere. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER