Guest

Uro i benene

13 indlæg i dette emne

What to do? Har I nogen gode råd til at afhjælpe det lidt?

Jeg er kun 10+2 idag, så forestiller mig en meget lang graviditet hvis det fortsætter sådan her. Det er værst om aftenen, når jeg går i seng, hvilket gør det vildt svært at sove. I nat sov jeg først omkring kl 3 :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Magnesium

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tonicvand, benmassage inden sengetid støtte strømper om dagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har hjulpet mig at ligge med benene oppe på en stor pude.

Eller benmassage - men det kræver jo mandens assistance. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnesium. Prøv at Google uro i benene og magnesium. Der er en del artikler omkring det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lider altid af uro i ben og det hjælper mig at få benene op en masse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar :)

Jeg har læst lidt pm magnesium og det giver faktisk rigtig god mening. Det må helt sikkert være et forsøg værd. Hvad skal jeg købe? Bare et hvilket som helst tilskud mon?

Jeg sidder med benene oppe hver aften, men synes ikke rigtig det giver noget :(

Støttestrømper skulle jeg alligevel anskaffe pga lang flyvetur, så dem kan jeg ligeså få købt med det samme. Er det fint nok med nogen fra Matas eller lignende?

Tonicvand? Hvad er det?

Benmassagen er min mand med på, så det vil vi forsøge. Håber dog magnesium kan hjælpe, så jeg ikke er afhængig af andre.

Kan det mon skyldes at jeg spiser virkelig elendigt og dermed ikke får hvad jeg har brug for? Madleden gør at jeg ikke kan udstå grønsager og nærmest kun lever af kulhydrater og det er jo ikke ligefrem en sund og nærende kost :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en blanding af magnesium, kalk og d-vitamin fra Solaray.

 

Om det er fordi du kun lever af kulhydrater tror jeg ikke. Der er bare ekstra pres på systemet når man er gravid. Jeg har det også når jeg ikke er gravid. Og spiser altså ok (når jeg ikke er gravid)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tonic sodavand som i gin og tonic bare minus gin...

Tonic sodavand indeholder en lille smule kinin, som også hjælper på uro i benene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en blanding af magnesium, kalk og d-vitamin fra Solaray.

Om det er fordi du kun lever af kulhydrater tror jeg ikke. Der er bare ekstra pres på systemet når man er gravid. Jeg har det også når jeg ikke er gravid. Og spiser altså ok (når jeg ikke er gravid)

Nu har jeg købt lige præcis de piller, du nævner. Håber de virker på mig. Tager du tre om dagen? Eller mindre som gravid? Og kan man tage dem på en gang eller skal det være spredt ud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tonic sodavand som i gin og tonic bare minus gin...

Tonic sodavand indeholder en lille smule kinin, som også hjælper på uro i benene.

Arh okay. Det må jeg se om jeg kan opdrive imorgen. Jeg trænger sådan til noget god søvn, så alt skal prøves

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg købt lige præcis de piller, du nævner. Håber de virker på mig. Tager du tre om dagen? Eller mindre som gravid? Og kan man tage dem på en gang eller skal det være spredt ud?

Tager 3 om dagen efter samråd med min læge. Men skulle først tage dem når jeg var færdig med at tage mine babymenow. Noget med ikke at få for meget d vitamin. Men tal evt med din læge.jeg tager dem om aftenen men hvis jeg kunne huske det ville jeg tage dem fordelt over dagen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk også at få nok calcium. :) du skal spise/drikke hvad der svarer til 1/2 liter mælkeprodukter, og ellers tage et tilskud :)

Og et lille pip. Man skal langt op i d-vitamin dosis før det bliver et problem (over 100 mikrogram).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER