Solvej99

Hvor meget tog du på i alt?

44 indlæg i dette emne

Ved ikke om der har været sådan en tråd før, men jeg kunne i hvert fald ikke lige finde en :)

Jeg er nysgerrig efter at se, hvor meget de forskellige gravide endte med at tage på under deres graviditeter. Der er jo nogle officielle anbefalinger osv., så skriv også gerne, om du var under-, normal- eller overvægtig før graviditeten :)

Jeg var selv normalvægtig og endte med at tage 19,5 kg på :blush

Denne gang er jeg også normalvægtig og håber på at kunne holde mig inden for de anbefalede 15 kg denne gang ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tog 21,5 kg på første gang og 15 kg på anden gang :)

Begge gange har jeg været overvægtig. BMI var vistnok henholdvis 25 og 27 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog over 26 kg på første gang :o Og anden gang ca 10 kg mindre ;) Jeg har været overvægtig begge gange. Første gang var jeg meget tæt på normalvægtig og havde lige tabt 24 kg. Tror mit kæmpe vægtstigning skyldtes at jeg var mega aktiv inden graviditet og total inaktiv under og det kunne min krop slet ikke finde ud af, sådan et vildsomt skift...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var undervægtig og tog 25 kilo på. Jeg vejer nu 10 kilo mere end før jeg blev gravid og er vist normalvægtig nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvægtig første gang + 24 (mener jeg, selvom noget andet siger mig 27!) 10 kg på den sidste måned-1,5 - hovedsageligt i væske :lol

Overvægtig(ere) anden gang, 18+noget havde jeg taget 1,5 kg - pga væske og ferie har jeg ikke vejet mig siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener at jeg tog omkring 20kilo på ved første graviditet og denne her gang har jeg taget mere end 20 kilo på :) Jeg tabte det hele første gang inden anden graviditet.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 9 kilo på første gang og vejede ca 9 kilo for meget inden graviditet.

Denne gang er jeg normal vægtig og har indtil videre taget 4,6 kilo på.

Er i 30 uge 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede som overvægtig, og jeg vil tro, jeg tog 20 kg på :blush Jeg nåede ikke at veje mig inden fødslen, men ved sidste vejning havde jeg tager 15 på, og da jeg kom hjem fra hospitalet, vejede jeg stadig 15 mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog 15 kg på første gang og var normalvægtig, så jeg holdt mig lige akkurat indenfor det anbefalede :)

Denne gang var min startvægt 4-5 kg lavere end første gang, og jeg ligger (eller lå, for nu er jeg jo gravid og har taget på :rolleyes ) lige på grænsen mellem undervægtig og normalvægtig. Vægten er steget hurtigere denne gang, så jeg er spændt på hvordan det ender! Men jeg håber da jeg kan holde mig på de 15 kg igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min første graviditet tog jeg 8 kilo på og var "normalvægtig" - jeg har dyrket sport siden jeg var 6 år gammel, og har derved fået bygget en del muskelmasse op, og det vejer jo en del.

 

I den har graviditet har jeg indtil videre i følge vægten taget 1 kilo på, men igen jeg har/havde en del muskler, som er forsvundet så man kan slet ikke regne med det..

 

 

Min jordemoder og læge siger, at så længe at lillebror vokser som han skal, så er tallet på vægten lige meget. For som sagt i mine tilfælde, så forsvinder musklerne, og de vejer altså mere end vand/væske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er/var normalvægtig og har i skrivende stund taget 19 kg på - termin om 13 dage.

Jeg var meget aktiv inden jeg blev gravid og trænede en del. Det har mit bækken så sat en ordentlig stopper for - det har sgu nok været medvirkende til hvor meget jeg har taget på -_-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første graviditet tog jeg 23 kg på og jeg var overvægtig inden start.

 

Denne graviditet var jeg overvægtig plus manglede at tage 10 kg fra første graviditet. Dog lagde jeg så ud med en voldsom omgang hyperemesis, der fjorde at jeg tabte 7-8 kg. I morgen er jeg 36+0 og har taget 3 kg på i forhold til min startvægt, dvs fra laveste vægt har jeg taget lige omkring 10 kg på, men officielt tæller det kun som 3 kg.

Kan dog se i dag at jeg er begyndt at få væske i ben og fødder, så er spændt på om vægten ikke tager et hop nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:)

Ved nr 1; normalvægtig: tog 31 kg på

Nu nr 3; overvægtig: i uge 35+0 : 9,7 kg

Håber på max 5 kg mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var normalvægtig (dog lige på grænsen til undervægtig) og jeg tog 14,8 kg på (17,8 kg, hvis man regner med at jeg først smed 3 kg, som jeg tog på igen) :)

Mangler 4,8 kg i at have smidt det igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang var jeg lige på grænsen mellem under- og normalvægtig og tog 11,5 kg på. Primært frem mod 30+0 og kun få kg de sidste 10 uger.

Denne gang var jeg normalvægtig og har pt (26+0) taget knap 9 kg på. Jeg vil virkelig gerne holde mig under 15 kg og også gerne Max 12-14 stykker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt, jeg kan se, at jeg først tog rigtigt på fra ca uge 20. Uge 22 nåede jeg op på min start vægt og derfra tog jeg stødt og roligt på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang var jeg normalvægtig og tog (hvad jeg kan regne frem til) lige under 30 kg på.

Efter fødslen havde jeg 18+ kg.

Tabte knap 20 kg men tog 3 kg på og ramte et BMI på 25 inden jeg blev gravid denne gang.,

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1.gang: Overvægtig og tog 11 kg på (tabte 20 kilo de 6 første måneder efter fødslen).

Denne gang stadig overvægtig og har taget 12-13 kilo på, hvor de sidste 3 kilo er kommet efter at jeg har fået vand i kroppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang var jeg lige grænsen til overvægtig og tog 13,6 kg på (var ret mådeholden trods kvalme i 1. trimester).

Anden gang vejede jeg fire kilo mindre da jeg blev gravid end jeg gjorde første gang og endte med at tage knap 20 kilo på (var langt mindre mådeholden og havde kvalme ind i 2. trimester og igen i 3.).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang var jeg normalvægtig og tog omkring 24 kilo på. Det var sommer og meget varmt og omkring de 12 af kiloene var vand.

Denne gang er jeg også normalvægtig og har indtil tabt ca 1 kilo (9+0). Jeg håber på at ikke at tage så meget på denne gang og med en vintergraviditey burde det næsten være muligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang var jeg normal vægtig og endte med at tage 20 kg på...fødte 37+3...

Havde samme start vægt ved denne graviditet...og indtil videre stiger vægten hurtigere denne gang da jeg går på barsel og ikke arbejder som sidst....håber at ende på Max plus 20 som sidst men tvivler godt nok...håber bar jeg hurtigt taber mig igen som sidst...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vejede præcis det samme før både første og denne graviditet. BMI har ligget på 25.5 begge gange. De to andre har BMI vist ligget omkring 22, men de nåede jo aldrig til ende, så jeg har ingen slutvægt.

Med Clare tog jeg 13 kg på, jeg havde næsten ikke taget på ved 20+0, ikke mere end et kilo, så ihvertfald 12 kg efter halvvejs.

Det er længe siden jeg har vejet mig, men for 7 uger siden (17+6) havde jeg taget 4 kg på. Mit umiddelbare gæt ville være at jeg har taget ca 6 kg på nu. Vi har ingen vægt så jeg holder ikke øje :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang (overvægtig) 5 kg (Simon født 4,2 kg)

Anden gang (let overvægtig) 9 kg (Tobias 2,4 kg og Mads 2,8 kg)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første graviditet, normalvægtig og tog 14-16 kg på. Vejede mig ikke de sidste uger, så ved det ikke præcist.

Startvægten denne gang er den samme, men har en fornemmelse af at jeg tager mere på denne gang, da jeg allerede har taget 4-5kg på her 3 måneder henne. Men nu må vi se...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang var jeg lige indenfor grænsen til normalvægtig Og tog 25 kg på.

Anden gang var jeg overvægtig og tog 35 kg på.

Tredje gang var jeg på grænsen til undervægtig og tog 15 kg på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER