Ihpets-mortilto

Kemoland på IG

8 indlæg i dette emne

Andre der fulgte den "søde kræftramte pige"?

Jeg er lidt i chok over sagens udvikling, så hvis andre bare ved lidt om det, vil jeg rigtige gerne lune debattere det lidt :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Må jeg af hensyn til en ung pige, hvis billeder er stjålet, opfordrer til at vi ikke skaber ekstra fokus omkring hende - og derfor ikke benytter dennes navn/ig profil :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er det lige det har udviklet sig til? Jeg kan sleeet ikke følge med, fordi jeg først blev opmærksom på profilen i går, og i dag er den slettet  :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Denne unge pige, eksisterer ikke som det "hun" giver sig ud for. Alle billederne er stjålet af andre ig brugere og fra internettet.

Billederne er uploadet fra et opholdssted for sindslidende (ig opdatere dette automatisk hvis ikke man slår det fra).

Profilen hævdes at blive slettet fordi familien ikke ønsker opmærksomhed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg har kunne læse mig til:

Kemoland "døde", en "læge" ved navn Jacob lagde en knap så professionel besked op via hendes IG, så lagde et familiemedlem en besked om at de ville have fred op og at de ville slette profilen.

Folk betvivlede ægtheden af Kemoland profilen,

Ålborg Universitets Hospital har sagt de ikke har haft nogle patienter der passer på beskrivelsen.

En masser af billederne viser sig at være stjålet forskellige steder fra.

En pige skriver til den kvinde som optrævler det hele, at billederne med en pige på ligner hendes gamle klassekammerat som fik kemo i gymnasiet som 19 årig (omend en anden Googles navnet og siger hun havde hudkræft som 16 årig?), og tagger hende. den taggede pige siger billederne er hendes, de er stjålet og hun er i Afrika. Måske også at hun bliver haggede?

Derefter kommer det frem af denne pige rent faktisk står bag kemoland, er psykisk syg, havde kræft som 16 årig? Og "fakede" det som 19 årig? Kvinden som optrævlede det har haft kontakt med pigen og pigens mor, som har fortalt hun har gjort det lignende en gang før (som 19 årig?) og at hun vil skaffe datteren hjælp. Pigens far er vist læge på Ålborg hospital og hans efternavn relateres til "navnet" på den falske læge som lagde en besked hosnkemoland i starten.

Der skulle vist komme en samlet opklaring i mx i morgen eller fredag?

Det er en frygtelig sag. Jeg har så ondt af den pige! Hun må have det helt af h til, når hun kan finde på sådan noget :( jeg håber hun får den hjælp hun har brug for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg har kunne læse mig til:

Kemoland "døde", en "læge" ved navn Jacob lagde en knap så professionel besked op via hendes IG, så lagde et familiemedlem en besked om at de ville have fred op og at de ville slette profilen.

Folk betvivlede ægtheden af Kemoland profilen,

Ålborg Universitets Hospital har sagt de ikke har haft nogle patienter der passer på beskrivelsen.

En masser af billederne viser sig at være stjålet forskellige steder fra.

En pige skriver til den kvinde som optrævler det hele, at billederne med en pige på ligner hendes gamle klassekammerat som fik kemo i gymnasiet som 19 årig (omend en anden Googles navnet og siger hun havde hudkræft som 16 årig?), og tagger hende. den taggede pige siger billederne er hendes, de er stjålet og hun er i Afrika. Måske også at hun bliver haggede?

Derefter kommer det frem af denne pige rent faktisk står bag kemoland, er psykisk syg, havde kræft som 16 årig? Og "fakede" det som 19 årig? Kvinden som optrævlede det har haft kontakt med pigen og pigens mor, som har fortalt hun har gjort det lignende en gang før (som 19 årig?) og at hun vil skaffe datteren hjælp. Pigens far er vist læge på Ålborg hospital og hans efternavn relateres til "navnet" på den falske læge som lagde en besked hosnkemoland i starten.

Der skulle vist komme en samlet opklaring i mx i morgen eller fredag?

Det er en frygtelig sag. Jeg har så ondt af den pige! Hun må have det helt af h til, når hun kan finde på sådan noget :( jeg håber hun får den hjælp hun har brug for.

Jeg har også virkelig ondt at pigen!

Jeg kan ikke lade være med at tænke på om hun "tror" at det foregår? Altså ikke at hun er død, men at hun har så stor en frygt for kræft (igen) at hun nærmest oplever hendes frygt.

For det er eddermame en inponerende løgn! Og langvarende!

Jeg håber hun for noget (mere) hjælp. Jeg tror virkelig at hun har det forfærdeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, efter at have hørt mere om det, også at det er virkelig sørgeligt. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at det er utroligt, at pigen har skullet så langt ud og lave et så kæmpestort råb om hjælp (der jo har fået involveret flere tusinde mennesker), før den rent faktisk er kommet til hende. I den ideelle verden ville hun jo slet ikke være kommet dertil første gang - og nu anden gang.

 

Det eneste positive jeg kan håbe, der kommer ud af det her er øget fokus på kræft og psykisk sygdom - og ikke en heksejagt på en stakkels pige, der må have det helt forfærdeligt. Sidstnævnte synes jeg i høj grad det udviklede sig til i går, med senere slettede offentliggørelser af både adresse og fuldt navn.

 

Mads Langer er med til at trække det i den positive retning. Han har sent i går aftes udgivet denne sang, som han omdøbte til 'Dancing away from the end', og dedikeret den til alle, der på en eller anden måde er berørt af kræft: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER