Annemb

Blefri, men vil kun lave nr. 2 i ble

6 indlæg i dette emne

Min søn har inden for de sidste par uger smidt bleen, og det går rigtig fint. Han beder dog altid om en ble, når han skal lave nr. 2, fordi han ikke kan lide at lave i toilettet. Det er som sådan fint og meget normalt. Det er jo endnu nyt for ham det hele, men hvordan får jeg mon vænnet ham til at gøre det på toilettet på et tidspunkt? Vil selvfølgelig ikke presse, og det må bare tage den tid, det tager. Jeg er bare nysgerrig. Jer hvis børn gjorde det samme i starten. Hvordan lærte de at gøre det på toilettet? Kom det bare af sig selv, eller har I gjort noget for at motivere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min pige der fylder 3 år her til august smed bleen for godt og vel 2 måneder siden... For at motivere til at tisse på potten fik hun i starten en vingummi. Da det lige som var kørt i stilling - det tog faktisk ik lang tid, stod vi også overfor at hun ikke ville lave stort andre steder end i bleen. Det var som om, at det var for grænseoverskridende det andet.

Men vi prøvede igen at opmuntre og motivere hende med lidt belønning - og i forbindelse med at jeg sku lære hende at gå på toilet, lavede jeg en lille æske med ting i - klistermærker, lækker frugt, frugt stang, vingummi - ikke store ting. Og så måtte hun vælge en ting derfra hver gang hun havde lavet noget på toilettet...

Og det med at lave nr 2 kom ret hurtigt som noget naturligt også...

Og kort tid efter stoppede vi med belønningen, for den efterspurgte hun ikke til sidst...

Det er måske ikke lige efter lola Jensens hoved, men det har virket for os...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har ikke brugt ble, hverken dag eller nat, i nu 3 mdr, men nr. 2 er stadig i bleen. Vi har prøvet alt! Hun ved, at hun får en chokoladepåskehare (Jep, den har stået i skabet siden påske! <_<) og den tohjulede cykel hun ønsker sig brændende, men det gør ingen forskel.

Nu sidder hun på toilettet med ble på og så åbner vi bleen, så hun kan se det falder ud. Det har været et rart skridt, at hun nu laver det siddende, hvilket er meget bedre fysisk, og vi er endelig sluppet for puslebordet.

Men ved virkelig ikke hvordan vi kommer det sidste skridt. Hun er simpelthen panisk angst og selvom det er helt normalt, synes jeg efterhånden det er ret belastende :prik :(

Så jeg følger lige med her og håber der kommer nogen guldkorn!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke nogen tricks. Men jeg ved, at rigtig mange børn ikke kan lide at lave nummer to på toilettet eller potte. Jeg tror det handler om, at det føles mærkeligt og måske lidt farligt det der med at slippe lortet (sorry). I den alder (ca. 3 år) de har når de skal af med bleen, som oftest, er de også meget anal fokuserede - uden at man måske lige bemærket det. Jeg tror det hænger sammen.
Men ja, jeg har ikke nogen tricks, andet end vente og tålmodighed. Det skal nok komme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har det aldrig været et problem, men Anabella var også kun 2 år og 1,5 mdr, da hun blev blefri, så måske tænkte hun bare ik over det i den alder..

Men jeg har ku se i perioder, at hun har spurgt ind til, at det forsvinder i toilettet og nogle gange ku blive lidt ked af det, når man skyller ud. Det er først for nylig hun vil lave stort oppe på toilettet, ellers har det været potten. Ved ik, om det kan hjælpe, at lorten ikke forsvinder så "dybt" og siger plop? Og der heller ik ka komme vand op på numsen, som når det kan sprøjte i toilettet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :-). Her kørte vi også med vingummibelønning i starten. Upædagogisk, men det virkede :-). De blev så hurtigt erstattet af en bog, vi satte klistermærker i. Hverken vingummi eller seje klistermærker til bogen kan dog lokke ham til at lave nr. 2 i hverken potte eller toilet (han har mulighed for begge dele). Sjovt nok siger han selv, at det er fordi, han er bange for at få l*** på sig, men det gør han jo netop, når han laver i bleen. De få gange han har lavet på potten (det er ved at være noget tid siden) var han bare super-stolt, men nu er han altså bange for det. Må nok bare vente på at det kommer af sig selv lige pludselig. Jeg foreslår ham det hver gang (og prøver at lokke med belønning), men selvfølgelig ingen pres!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER