Ihpets-mortilto

Julesok, seriøst problem!

10 indlæg i dette emne

Ej seriøst er det nok ikke... Men preggy mor synes lige det er det vigtigste i hele verden :rolleyes

Sidste år hæklede jeg denne sok til W:

2ak01o8.jpg

Bønnen skal selvfølgelig have en også!

Jeg vil bruge samme farver: rød, grå, sand, råhvid. Men i en anden sammensætning af farverne (ikke designet).

Problemet (jow det er :LOL ) er at jeg jo synes at Ws er den pæneste måde.

Hvad tænker i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skal I til kønsscanning, for hvis nu bønnen er en pige tænker jeg at den måske skal være mere rød i foden, men grå kanter og så hvid i skaftet.

Er bønnen en dreng, tror jeg blot jeg ville bytte om på det hvide og det grå, men kan godt følge dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha jeg elsker, at du kalder det et seriøst problem :D :kiss

Jeg tænker:

1. At vende farverne "på hovedet", så du har det lyse øverst og det røde/mørkegrå nederst. Så ligger de samme farver ved siden af hinanden, sokken vender bare om. Giver det mening? :rolleyes

2. Skulle I ikke have tre børn? Fordi så får du da virkelig et problem med den tredje :D Af den grund ville jeg overveje nye farver, så du er lidt fremtidssikret :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal I til kønsscanning, for hvis nu bønnen er en pige tænker jeg at den måske skal være mere rød i foden, men grå kanter og så hvid i skaftet.

Er bønnen en dreng, tror jeg blot jeg ville bytte om på det hvide og det grå, men kan godt følge dig!

Uh! Jeg er vild med din tankegang! Selvfølgelig er der da kombinationer der er mere pigede, og andre mere drengede! Genialt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha jeg elsker, at du kalder det et seriøst problem :D :kiss

Jeg tænker:

1. At vende farverne "på hovedet", så du har det lyse øverst og det røde/mørkegrå nederst. Så ligger de samme farver ved siden af hinanden, sokken vender bare om. Giver det mening? :rolleyes

2. Skulle I ikke have tre børn? Fordi så får du da virkelig et problem med den tredje :D Af den grund ville jeg overveje nye farver, så du er lidt fremtidssikret :P

Jeg elsker mit liv for at julesok farvekombinationer er på toppen af store problemer ;) :D

1. Det tænkte jeg også på, for det er for mig nok mest harmonisk at holde lys og mørk i hver sin ende. Og så synes jeg desuden at rød skal have en markant andel, hvorfor den del der nu er sand ville være fin som rød.

2. Haha jo 3 :kuller mega problem! Og mig der overvejede at lave en til J og mig også :rolleyes

Men jeg tænkte også om de i virkeligheden overhovedet behøver at være MEGET forskellige? For ellers kunne et lille ombytte måske også være fint? Som at bunden blev råhvid og sammensygningerne så sand?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den julesok er SÅ fin :)

Har du en opskrift du vil dele? For så vil jeg se om jeg kan finde 3 farvekombinationer til mine børn- de trænger bestemt til en ny julesok ;)

Ej den er så fin, og jeg er enig i at hvis bønnen er en pige så vil jeg lade den røde komme i bunden i stedet for toppen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den julesok er SÅ fin :)

Har du en opskrift du vil dele? For så vil jeg se om jeg kan finde 3 farvekombinationer til mine børn- de trænger bestemt til en ny julesok ;)

Ej den er så fin, og jeg er enig i at hvis bønnen er en pige så vil jeg lade den røde komme i bunden i stedet for toppen :)

Tak :kiss

Den er herfra: http://www.lutteridyl.dk/2013/11/opskrift-pa-haeklet-julesok-pattern-for-crochet-christmas-stocking.html

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ok, nu ved jeg at jeg venter en dreng. Så nu kan spekulationerne fortsætte ;)

Her er Ws

2ak01o8.jpg

Jeg tænker at det vil være fint med en grå fod, altså det der er beige nu. Og så vil jeg måske helst lade den røde være hvor den er nu. Men tror i det ser fjollet ud? For så skal toppen bag det røde jo være enten beige eller hvid?

Store beslutninger!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville lave den rød for oven, som på den anden, men med beige omkring. Nede i den lyse del ville jeg bruge den råhvide omkring, og så hækle sammen med den mørkegrå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER