Ihpets-mortilto

Baby og juniordyne!

22 indlæg i dette emne

Ja ja jeg ved godt at der har været lignende tråde før, men jeg trænger til en ny!

Jeg er sådan rigtig grundigt gravid forvirret og besat af tanken om baby dyner :rolleyes

Sagen er at jeg ikke ved hvad der er bedst!

Til W købte vi en fin allergi dyne i jysk, den var jo fin nok, men meget stiv og ikke så puttenutte agtig.

Så jeg vil have ny babydyne til baby og på sigt også ny juniordyne til William.

Mine krav er:

- allergivenlig! Kæmpe vigtigt!!

- gerne så øko, naturlig som mulig

- vask/rengøring/kom af med tis, må ikke være umuligt!

- den skal være puttenutte blød!

Jeg har sværmet meget om kapok pga allergivenligheden og øko faktoren. Men jeg er meget bange for at den er for fast/vattæppe agtig!

J og jeg har tempracon (eller hvordan det staves) med noget lææææækkert fyld, og de er i hvert fald til at vaske og totalt puttenutte agtige. Men dumper de på allergi?

Silke lyder LÆKKERT! Men kan ikke vaskes nemt vel?

HJÆLP!!!! Please :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har silke til V, da hun er så varm. Eneste ulempe er, at dynen er tynd. Og så er der strenge vaskekrav... Meeen, den er lækker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har købt 3 økodyner der alle er allergivenlige og som kan vaskes i maskine....

1 dundyne

1 sommer silkedyne

1 vinter silkedyne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :kiss

Jeg har blandt flere kigget på denne (dyre!!) sag: http://www.dynefabrikken.dk/shop/dyner/babydyner/eksklusiv-okologisk-baby-gasedunsdyne-detail

Som er med dun fyld og kan vaskes på 60grader!

Er der nogle der kan fortælle mig om den er fin i forhold til allergi? (Når den jævnligt bliver vasket)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :kiss

Jeg har blandt flere kigget på denne (dyre!!) sag: http://www.dynefabrikken.dk/shop/dyner/babydyner/eksklusiv-okologisk-baby-gasedunsdyne-detail

Som er med dun fyld og kan vaskes på 60grader!

Er der nogle der kan fortælle mig om den er fin i forhold til allergi? (Når den jævnligt bliver vasket)

Umiddelbart tænker jeg at det kommer an på hvor tæt stoffet på dynen er, vores er nomite-certificeret dvs at stoffet er så tætvævet at husstøvmider ikke kan flytte ind ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart tænker jeg at det kommer an på hvor tæt stoffet på dynen er, vores er nomite-certificeret dvs at stoffet er så tætvævet at husstøvmider ikke kan flytte ind ;-)

Hmm... Det står der ikke noget om på nogen af dynerne... der står kun at stoffet er ekstra fin. Tænke tænke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Det står der ikke noget om på nogen af dynerne... der står kun at stoffet er ekstra fin. Tænke tænke...

Det er en jungle med alle de babyting

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah har en Quilts of Denmark fra Babysam. De er økotex og nomite certificeret, og den er lækker. Ville ønske jeg selv havde sådan en ;)

Jeg mener det er premium han har, men på den anden side mener jeg også kun vi gav 500 for den... Han sover nu, så kan ikke lige tjekke :(

Den kan vaskes på 60 og tørretumbles.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah har Silver Luxwell fra Ringsted dun i baade baby og junior. 

 

De kan begge vaskes paa 60 grader og er begge puttevaerdige. 

 

Alternativ for os ville vaere Kapok, som ogsaa kan vaskes paa 60 grader. I forhold til uld og silke, som jeg ellers elsker, saa er det jo umuligt at vaske paa 60 grader. Jeg har dog overvejet en af alternativerne alligevel, fordi jeg selv kan taale uldplaid over lagen, men har det mindre godt med dun. Fjer kan jo ogsaa vaere allergi-fremkaldende i sig selv. Saa det er lige, om det er stoevmider eller fjer, man reagerer paa og jeg tror, jeg selv reagerer paa begge dele. Dundynen skal vaskes hver anden maaned, for at jeg ikke reagerer og det orker jeg ikke. 

 

Jeg tror ikke, det er umuligt at vaske stoevmider ud af vores plaider ved 30 grader i maskinen... Jeg reagerer i hvert fald ikke paa dem, medmindre de har vaeret gemt vaek en hel sommer og jeg ikke vasker dem foer brug! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved godt det er en gammel tråd, men hvad endte du med at købe? Synes lidt babydyner er en jungle :rolleyes 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

39 minutes ago, M.Rose said:

Ved godt det er en gammel tråd, men hvad endte du med at købe? Synes lidt babydyner er en jungle :rolleyes 

Vi er mega vilde med Temprakon. Vi har haft den som babydyne og har den som junior nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 hours ago, Fru.Mor said:

Vi er mega vilde med Temprakon. Vi har haft den som babydyne og har den som junior nu :)

 

Til den pris skal de dæleme også være gode :wacko;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 minutes ago, M.Rose said:

 

Til den pris skal de dæleme også være gode :wacko;) 

Vi synes faktisk helt ærligt, de er pengene værd! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2 minutes ago, Fru.Mor said:

Vi synes faktisk helt ærligt, de er pengene værd! :)

 

Så er det også i orden :) Det ville være surt at bruge så mange penge på noget der ikke var godt.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også temprakon som babydyne, og den er virkelig lækker! Men prisen på den er da også steget meget, for vi gav kun 500kr for den :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pixizoo.dk har den på tilbud til 540kr i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sværger 110% til dun dyner! Andet et for mig umuligt at holde varmen i, og overhovedet slet ikke lækker "putte-kvalitet" som en dun dyne.

 

den skal være med 100% dun, ingen småfjer! 

 

Man kan få flere hvor stoffet er sådan noget allergivenlig tam tam som ikke tager i mod husstøvmider, det er min egen dyne i hvert fald.

 

fordelen ved en dundyne er den kan smides i både vaskemaskine og tørretumbler, det er virkelig en fordel! 

 

Ja dun herfra :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah fik en Fossflakes juniordyne og pude, som han er maegtig glad for. Bloed og dunagtig, varm og med stort hyggefaktor, ala dun. 

 

Saa vi har netop hevet 2 voksendyner af samme slags med hjem fra Danmark og jeg er glad for min, M er glad for sin :) 

 

Jeg har ogsaa svaerget til dun(og har haft gode, dyre dyner af slagsen! Mind you, jeg vasker dyner hvert kvartal, men jeg er og bliver bare mere allergisk overfor den slags dyner, saa jeg skaffede mig af med dem.... Bare aergerligt, men jeg har nu fundet et godt alternativ, dog ikke oeko eller naturligt. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 25/11/2016 at 1:19 PM, Mrs-Rina said:

Vi har også temprakon som babydyne, og den er virkelig lækker! Men prisen på den er da også steget meget, for vi gav kun 500kr for den :o

 

On 25/11/2016 at 1:22 PM, Mrs-Rina said:

Pixizoo.dk har den på tilbud til 540kr i dag :)

 

De er godt nok steget så! Vi har besluttet at ønske dyne(r) i julegaver og ellers købe til januar :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

19 hours ago, Camillat said:

Noah fik en Fossflakes juniordyne og pude, som han er maegtig glad for. Bloed og dunagtig, varm og med stort hyggefaktor, ala dun. 

 

Saa vi har netop hevet 2 voksendyner af samme slags med hjem fra Danmark og jeg er glad for min, M er glad for sin :) 

 

Jeg har ogsaa svaerget til dun(og har haft gode, dyre dyner af slagsen! Mind you, jeg vasker dyner hvert kvartal, men jeg er og bliver bare mere allergisk overfor den slags dyner, saa jeg skaffede mig af med dem.... Bare aergerligt, men jeg har nu fundet et godt alternativ, dog ikke oeko eller naturligt. 

 

 

 

Vidste ikke man kunne få fossflakes dyner :) hmm, decisions decisions.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 29/11/2016 at 5:11 PM, M.Rose said:

 

Vidste ikke man kunne få fossflakes dyner :) hmm, decisions decisions.. 

 

Jeg koebte Fosflakes juniorsaet til Noah og saa derfor vidste jeg lige at der fandtes voksen ogsaa. Den er rigelig varm til Noah og dejlig putte-effekt. Jeg kunne sagtens finde paa at koebe babyversionen fra ny naeste gang... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER