SweetAim82

Kløe og virkelig meget uro i kroppen

11 indlæg i dette emne

Nå tøser, har brug for gode råd....

Er 30 + 5 og jeg døjer virkelig meget med både uro i primært mit venstre ben ( men også i højre). Det er forskelligt, hvornår uroen opstår men den er mest udtalt om aftenen og kan være så voldsom at jeg ikke kan finde ro til at sove. Når jeg først falder i søvn, efter 1-2 timer så vågner jeg ikke igen af uro, altså det forstyrrer ikke søvnen når jeg først er faldet i søvn.... Kan også have det i løbet ad dagen. I søndags var vi til konfirmation og til sidst kunne jeg ikke holde ud at sidde stille. Det er så voldsomt så jeg pisker rundt eller hvad man skal sige...

JM foreslå cenepumpe øvelser og dem laver jeg, men selv om jeg gør det 3 gange om dagen så undgår jeg ikke uroen. Nogle virkelig gode råd?

Nå men næste lille ting er så at jeg om aftenen når vi går i seng får sådan en oplevelse af at hele min krop klør og vi taler hele kroppen, altså fra under fødderne og til hovedbund. Og er ikke sikker på min krop egentlig klør, det er mere en fornemmelse af at den gør, så måske det også "bare" er en form for uro. Men denne kløende fornemmelse gør det så også svært at finde ro og jeg vender og drejer mig.

Nogle gode råd her????

Syntes at 10 uger tilbage er længe med uro der bare tager mere og mere til og stakkels min mand og hans nattesøvn som i den grad bliver forstyrret pt....

Håber på virkelig gode råd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg prøver altid at lave benøvelser når jeg har uro, som squats, står på tæer og ned igen på et ben osv, så jeg får gjort musklerne lidt trætte. Det plejer at hjælpe mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen gode råd mod uro. Kan fornemme mange har det.

Men kløe skal du altså reagere på, hvis du ikke allerede har gjort det. Du bør testet for leverbetinget graviditetskløe. Det er de færreste der rammes af det, men det er en simpel blodprøve, der fortælle om det er leverbetinget eller ej. Jeg ringede til fødegangen for en månedstid siden pga det kløede overalt. Fik kørt kurve samme aften og da alt var fint, fik jeg besked på at møde op og få taget blodprøver næste morgen. Der var heldigvis ingenting, men som sagt bør det tjekkes. Det klør stadig under mine føder og på maven og i hårbunden, så jeg skal helt sikkert snakke med min JM på fredag, som jeg på forhånd har aftalt med fødegangen jeg skulle, hvis det fortsætter, for så skal jeg tjekkes igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen gode råd mod uro. Kan fornemme mange har det.

Men kløe skal du altså reagere på, hvis du ikke allerede har gjort det. Du bør testet for leverbetinget graviditetskløe. Det er de færreste der rammes af det, men det er en simpel blodprøve, der fortælle om det er leverbetinget eller ej. Jeg ringede til fødegangen for en månedstid siden pga det kløede overalt. Fik kørt kurve samme aften og da alt var fint, fik jeg besked på at møde op og få taget blodprøver næste morgen. Der var heldigvis ingenting, men som sagt bør det tjekkes. Det klør stadig under mine føder og på maven og i hårbunden, så jeg skal helt sikkert snakke med min JM på fredag, som jeg på forhånd har aftalt med fødegangen jeg skulle, hvis det fortsætter, for så skal jeg tjekkes igen...

:ditto  Til det med kløen!!!

 

Vedr. uro i benene så er det også noget jeg lider rigtig meget af, jeg nupper noget magnesium og det hjælper helt fantastisk. Venepumpeøv. osv. hjælper på ingen måde her!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker at kontakte min læge i morgen eller det gør jeg. Er så uheldig at have en JM med kun en halv times telefontid hver tirsdag og torsdag og kunne ikke komme igennem i dag.

Eller er det fødestedet man kontakter? Har slet ikke styr på det der...

Og i forhold til uroen så vil jeg prøve noget magnesium.

Foreløbig tak for de gode svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker at kontakte min læge i morgen eller det gør jeg. Er så uheldig at have en JM med kun en halv times telefontid hver tirsdag og torsdag og kunne ikke komme igennem i dag.

Eller er det fødestedet man kontakter? Har slet ikke styr på det der...

Og i forhold til uroen så vil jeg prøve noget magnesium.

Foreløbig tak for de gode svar :)

Jeg kontaktede direkte fødegangen, da det er dem der kan tjekke hvordan baby har det. Din JM har jo formentlig kun en dobler... Og så er det 100 gange nemmere at få taget blodprøver når man er på sygehuset i forvejen. Men det hedder sig blot, at man skal huske at fortælle læge eller JM om at det klør. Så hvem du kontakter er ikke så vigtig. De skal nok fortælle, hvis de synes du skal ringe til fødegangen, eller om det er noget de selv kan klare :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kontaktede direkte fødegangen, da det er dem der kan tjekke hvordan baby har det. Din JM har jo formentlig kun en dobler... Og så er det 100 gange nemmere at få taget blodprøver når man er på sygehuset i forvejen. Men det hedder sig blot, at man skal huske at fortælle læge eller JM om at det klør. Så hvem du kontakter er ikke så vigtig. De skal nok fortælle, hvis de synes du skal ringe til fødegangen, eller om det er noget de selv kan klare :)

Så kontakter jeg lægen i morgen tidlig og ser hvad hun siger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det gået med kløen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik sådan at det er gået i sig selv igen. Fik fat i lægen onsdag og hun ville gerne se mig og så blev det ellers en dag med venten. Hun tog blodprøver og før hun havde svaret på dem ville svangreklinikken ikke tage stilling til om de ville se mig.

Heldigvis har jeg en meget serviceminded læge der tog arbejdet med hjem og ringede til mig onsdag først på aftenen. Det ene af mine lever tal var lidt for højt men sygehuset ville ikke gøre noget ved det, det skal bare følges lidt tæt.

Og så fandt vi ud af t kløen måske har været en bivirkning til noget medicin/ penicillin jeg var på mod en kraftig blærebetændelse da lige netop kløe er den 2. Mest udbredte bivirkning til lige netop det præparat, så hun stoppede min behandling med det og siden har der ikke været noget. Det blev en lidt lang forklaring :)

Til gengæld har jeg stadig enorm uro især i højre ben og i dag har det været så slemt så jeg nu har helt ondt, så det er lidt træls :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv at du ikke har fået styr på uroen. Fik du spurgt lægen til det og magnesiumtilskud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det gjorde jeg ikke for når det er en akut tid så vil hun kun tage sig af det akutte. Men vi har lægetid i forbindelse med graviditeten på tirsdag så der spørger jeg lige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER