Hellem_love

Er denne graviditetstest positiv?

21 indlæg i dette emne

Hej alle

Min kæreste og jeg har prøvet at blive gravid i tre måneder. Tog denne test til for en time siden - er den positiv?

Håber inderligt at den er der ❤️❤️❤️

Held og lykke til alle jer derude ☺️

post-11543-0-16835600-1429787972_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den er da mega positiv :yay især når du har taget den på andet end morgenurinen... Hvor langt henne er du umiddelbart?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Absolut positiv :) Tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhuuu er mega glad :-)

Jeg er sikker på at jeg blev gravid D. 9 april, hvor jeg testede positiv ægløsning kl. 16.00. Vi havde sex samme aften ;-)

Er terminen så fra D. 9. April og 9 måneder frem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Absolut positiv :) Tillykke :loveshower

Tusind tak Sparklinrock :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhuuu er mega glad :-)

Jeg er sikker på at jeg blev gravid D. 9 april, hvor jeg testede positiv ægløsning kl. 16.00. Vi havde sex samme aften ;-)

Er terminen så fra D. 9. April og 9 måneder frem?

Hvis du har positiv ÆL test 9/4 har du haft Æl inden for 24-36 timer. Lad os sige at du have ÆL 10/4. På ÆL dagen er man 2+0. Så du er umiddelbart 3+6 idag :)

 

Det vil sige at du venter dig en rigtig nytårsbaby - din termin er 31. december 2015  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe tillykke - Kan man blive andet end glad når man læser sådan et opslag.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhuuu er mega glad :-)

Jeg er sikker på at jeg blev gravid D. 9 april, hvor jeg testede positiv ægløsning kl. 16.00. Vi havde sex samme aften ;-)

Er terminen så fra D. 9. April og 9 måneder frem?

 

Hvis du testede positiv for ægløsning 9. april, så har du højst sandsynligt haft æglæsning dagen efter 10. april. Da ÆL altid sker ved 2+0 (2 uger og 0 dage), og en graviditet varer 40 uger, så kan du lægge 38 uger til den 10. april og få din terminsdato - dette giver vist 01.01.2016 :) En lille nytårsbaby :)

Din læge vil spørge dig, hvornår du havde sidste menstruations første dag, og så lægge 40 uger til. Jeg tænker, at det havde du så nok omkring 27.03.2015 :) Det er denne dato, du kan taste ind i div terminsberegnere online, og så får du din terminsdato :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hjælpen Little Miss :-)

Jamen har man ikke ægløsning den dag man tester positiv? Jeg synes det er mega forvirrende :-/ men spændende hvis det bliver en nytårsbaby :-)

Lige en anden ting. Er det normalt at have brunt udflåd i starten af graviditeten? Har haft det on/off i 10 dage nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe tillykke - Kan man blive andet end glad når man læser sådan et opslag.....

Tusind tak :-) der er håb for alle derude! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du testede positiv for ægløsning 9. april, så har du højst sandsynligt haft æglæsning dagen efter 10. april. Da ÆL altid sker ved 2+0 (2 uger og 0 dage), og en graviditet varer 40 uger, så kan du lægge 38 uger til den 10. april og få din terminsdato - dette giver vist 01.01.2016 :) En lille nytårsbaby :)

Din læge vil spørge dig, hvornår du havde sidste menstruations første dag, og så lægge 40 uger til. Jeg tænker, at det havde du så nok omkring 27.03.2015 :) Det er denne dato, du kan taste ind i div terminsberegnere online, og så får du din terminsdato :)

Tak For beskrivelsen parklinrock :-)

Problemet er dog at jeg har mega uregelmæssig menstruation når jeg ikke bruger prævention. Sidst jeg havde menstruation var D. 20. Feb. - 27. Feb. Hvordan beregner man det så? :-S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hjælpen Little Miss :-)

Jamen har man ikke ægløsning den dag man tester positiv? Jeg synes det er mega forvirrende :-/ men spændende hvis det bliver en nytårsbaby :-)

Lige en anden ting. Er det normalt at have brunt udflåd i starten af graviditeten? Har haft det on/off i 10 dage nu!

Så lidt :) Det er jo det vi er her for :kram2

 

Når man tester positiv er det en indikation af at man som sagt inden for maks 36 timer får ÆL. Det vil sige en besked om så er det nu der skal sexes ;)

Sædcellerne kan jo leve et par døgn så derfor er det igang når ÆL testen er positiv.

 

Angående brunt udflåd kan jeg læse mig til herinde at det er meget normalt at nogen stadig bløder lidt eller har brunt udflåd som du skriver. Det kan desværre også fortsætte igennem graviditeten og give en del nervøsitet. Men for de fleste er det et spørgsmål om at kroppen ikke helt kan finde ud af at holde den menstruation tilbage som skulle være kommet. Og for langt langt de fleste er det ganske ufarligt. Især hvis du ikke har ondt på nogen måde og din test er så fin positiv :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, så er det helt klart nemmest at gå ud fra den dag, hvor du haft ægløsning (ÆL). Denne dag er du som sagt altid 2+0 ligegyldigt hvornår du sidst har haft menstruation. Man tæller kun fra menstruations første dag, fordi der for mange kan være så meget usikkerhed om, hvornår ÆL ligger. Hvis du dog har haft en positiv ÆL test, så kan du været ret sikker på, at din ÆL lå omkr 10. april (en ÆL test bliver altid positiv 1-2 døgn inden ÆL). Når du den 10. april er præcis 2 uger henne, så kan du tage kalenderen og lægge 38 uger til og så har du din terminsdato :)

 

Når du ringer til lægen og fortæller at du er gravid, så synes jeg at du skal fortælle begge datoer. Altså både dato for sidste menstruations første dag og datoen for den positive ÆL-test. Så skal de nok hjælpe dig med de videre beregninger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, hvor sødt Little Miss det er altid dejligt at tale med andre i samme situation!

Pyha, godt at høre at jeg ikke skal være bekymret for det brune udflåd jeg skal ved lægen i morgen og så må vi se hvad han siger

Hvad så hvis jeg ikke havde min menstruation i marts måned? Så er den nøjagtige termin vel svær at beregne?

Men ja, det bliver i hvert fald en nytårsbaby ☺ vildt nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, hvor sødt Little Miss det er altid dejligt at tale med andre i samme situation!

Pyha, godt at høre at jeg ikke skal være bekymret for det brune udflåd jeg skal ved lægen i morgen og så må vi se hvad han siger

Hvad så hvis jeg ikke havde min menstruation i marts måned? Så er den nøjagtige termin vel svær at beregne?

Men ja, det bliver i hvert fald en nytårsbaby ☺ vildt nok

Der er faktisk en del som har uregelmæssige menstruationer så der går man som Sparklinrock har skrevet ud fra din ÆL. Ellers kan man jo lave en tidlig skanning når du er omkring 7 uger henne hvor man kan se lidt mere om din egne beregninger passer ellers er det ved NF skanningen man bliver rykket frem eller tilbage terminsmæssigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, så er det helt klart nemmest at gå ud fra den dag, hvor du haft ægløsning (ÆL). Denne dag er du som sagt altid 2+0 ligegyldigt hvornår du sidst har haft menstruation. Man tæller kun fra menstruations første dag, fordi der for mange kan være så meget usikkerhed om, hvornår ÆL ligger. Hvis du dog har haft en positiv ÆL test, så kan du været ret sikker på, at din ÆL lå omkr 10. april (en ÆL test bliver altid positiv 1-2 døgn inden ÆL). Når du den 10. april er præcis 2 uger henne, så kan du tage kalenderen og lægge 38 uger til og så har du din terminsdato :)

 

Når du ringer til lægen og fortæller at du er gravid, så synes jeg at du skal fortælle begge datoer. Altså både dato for sidste menstruations første dag og datoen for den positive ÆL-test. Så skal de nok hjælpe dig med de videre beregninger :)

Okay. Jamen i så fald har jeg termin D. 1. Jan. :-) tusind tak for hjælpen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er faktisk en del som har uregelmæssige menstruationer så der går man som Sparklinrock har skrevet ud fra din ÆL. Ellers kan man jo lave en tidlig skanning når du er omkring 7 uger henne hvor man kan se lidt mere om din egne beregninger passer ellers er det ved NF skanningen man bliver rykket frem eller tilbage terminsmæssigt :)

Okay :-) hold da op, det er jo en hel ny verden vi går ind i. Jeg føler mig totalt udvidende omkring alt som førstegangsgravid! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay :-) hold da op, det er jo en hel ny verden vi går ind i. Jeg føler mig totalt udvidende omkring alt som førstegangsgravid! :-)

Hahaha det gør vi sgu alle sammen som førstegangsfødende.

Og nogle ting bliver opdaget på ny eller har ændret sig som andengangsfødende...

 

Jeg blev insemineret med Carl Emil og var derfor ret så sikker på hvornår jeg var blevet gravid men på trods af det blev min terminsdag ændret undervejs. Det kommer også an på hvor hurtigt baby vokser går jeg ud fra ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hahaha det gør vi sgu alle sammen som førstegangsfødende.

Og nogle ting bliver opdaget på ny eller har ændret sig som andengangsfødende...

 

Jeg blev insemineret med Carl Emil og var derfor ret så sikker på hvornår jeg var blevet gravid men på trods af det blev min terminsdag ændret undervejs. Det kommer også an på hvor hurtigt baby vokser går jeg ud fra ;)

Ja, det finder man ud af hen ad vejen :-)

Held og lykke med barn nr. 2 ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med kommende nytårsbaby :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med kommende nytårsbaby :-)

Tak Girly1988 :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER