Gulbak0874

Lige fået abort... Gravid igen???

8 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg har lige været igennem en hård og lang process grundet kirurgisk abort. Det har været en meget hård og lang tid for både min kæreste og jeg, da vi begge var meget i tvivl om det var det rigtige at gøre. Jeg er studerende og vil gerne være uddannet før jeg sætter baby til verden, så jeg er sikret job efter fødsel.

Jeg fik lagt en spiral op i samme omgang, men blev meget syg grundet hormonerne i spiralen og den blev taget ud igen en uge efter aborten.

Efterfølgende har vi haft sex med kondom da vi ikke ønskede endnu en graviditet. Vi havde så samleje hvor kondomet sprang, og 17 timer efter tog jeg en fortrydelsespille.

Jeg er nu i tvivl om jeg kan være blevet gravid igen, da min menstruation skulle være kommet d. 23/3 og er udeblevet. Jeg har hørt at man skulle blive nemt gravid efter en kirurgisk abort .

Jeg er ikke i tvivl om at hvis jeg er gravid igen så skal jeg have bebs, men er det muligt?

Hilsen en meget bekymret pige på 19 år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tag en test?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv med en test. Mon ikke dette emne skal flyttes ud fra barnløs og behandling og ind i et andet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vidste ikke lige hvilket emne det hørte ind under, men tror det er for tidligt med test. Mit spørgsmål er bare om det er muligt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du skulle have haft menstruation d. 23/3, og den er udeblevet, så er det ikke for tidligt at teste. Og ja, det er muligt - det er ikke altid fortrydelsespillerne virker.

Held og lykke :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

 så syntes jeg du skal be om at få emnet flyttet til et andet emne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, det lyder som en hård omgang og kan godt forstå du er nervøs nu. Men ja, der er jo ikke nogen af os, der kan svare dig på, om du er gravid. Tag en test - de kan jo tages fra første dag mens udebliver. Hvis du stadig er i tvivl, så kontakt din læge på mandag! Men det er også meget muligt, at fortrydelsespillen har lavet rod i din cyklus, det kan de sagtens gøre.

Kan godt være dette emne kom under det forkerte forum (her er mange, der har meget svært ved at blive gravide, som gerne vil skånes for at læse om andres frivillige valg af abort og "ups'ere" kan jeg forestille mig), men kan godt forstå hvis du er ny herinde, at det er lidt svært at finde rundt. Pøj pøj med det! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan godt være gravid.

Når man får foretaget en udskrabning/kirurgisk abort er det dog normalt, at det tager længere end det plejer, før man får sin menstruation. Jeg fik en udskrabning, pga. et foster, der var gået til i december måned, og fik at vide, at der kunne gå 4-6 uger, inden jeg fik min mens. Der gik 5 uger og et par dage inden mens kom, og normalt får jeg mens hver 25.-27. dag, så det var jo noget længere, end jeg var vant til.

Du skriver, at du har haft en hormonspiral lagt op, og det tænker jeg måske også kan have pillet lidt ved dit hormonsystem.

 

Det sikreste vil dog helt sikkert være at tage en test. Hvis den er negativ, så ville jeg vente en uge og så tage en igen. Så er du helt sikker på, at du ikke er gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER