cellemus

ondt i underliv

9 indlæg i dette emne

Jeg har i det sidste dage fået ondt i mit underliv i højre side når jeg går. Samt når jeg rejser mig, og bukker mig.

Det forhindre mig i at gå normalt. Faktisk kan jeg næsten ikke gå. Det er ikke sådanne smerter at jeg græder og sådan.

Men er bare så handikappet pga det.

Hvad kan det være?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder lidt som det jeg også har.

Min læge kalder det ligamentsmerter og forklarede at det var en slags bånd som bliver strukket og udvidet for at støtte livmoderen og at det dermed kunne det give smerter i forbindelse med skift af stilling.

Mit bliver værre når jeg anstrenger mig og er meget aktiv, men så skal jeg bare hvile lidt også går det over.

Men om det er det som du døjer med er jo svært at sige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også ligamentsmerter...

De kommer og går i perioder gennem hele graviditeten, men mest i starten...

Det føles som sådan en stikkende smerte - men det skulle være ganske harmløst...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også ligamentsmerter...

De kommer og går i perioder gennem hele graviditeten, men mest i starten...

Det føles som sådan en stikkende smerte - men det skulle være ganske harmløst...

Det mærkes ikke som ligamentssmerter.

Hvertfald ikke som dem jeg allerede har haft.

Jeg har været inde i min ligamentssmerte periode.

Det har er mere kraftigt med fokus på 1 sted, faktisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor sidder det henne og trækker smerten nogen steder hen? Kan det være et lyskebrok?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, er det i lysken? Jeg har også haft problemer med en muskel, der hæftede fast på symfysen helt oppe i lysken. Den prøver vist at holde sammen på bækkenet, selvom det jo skal give sig i en graviditet. Det får det virkelig til at gøre ondt!

 

Men heldigvis hjælper motion (hvor man virkelig husker at lytte til sig selv) og udstrækning. De sidste par dage har jeg mærket minimalt til det, og for et par uger siden kunne jeg ikke engang tage mine strømper af om aftenen. Så det har i hvert fald hjulpet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ligament smerter. Ligament er de ledbånd som din livmoder hænger på og når man får mere tyngde begynder de at strække sig.

Det er fordi mange forveksler det med de smerter man har i starten af graviditeten. Det du kunne mærke i starten var at din livmoder skulle omjusteres fra at skulle have mens hver måned til at have en lille gæst på besøg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde du ikke fået foretaget en moderkagebiopsi for nyligt?

Hvis det var mig, så tror jeg, at jeg ville kontakte dem, og spørge, om det kan passe, at det skal gøre ondt så længe bagefter. Især når du ikke synes, at det føles som de ligamentsmerter, du har haft tidligere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde du ikke fået foretaget en moderkagebiopsi for nyligt?

Hvis det var mig, så tror jeg, at jeg ville kontakte dem, og spørge, om det kan passe, at det skal gøre ondt så længe bagefter. Især når du ikke synes, at det føles som de ligamentsmerter, du har haft tidligere.

:ditto :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER