mille1981

Mad til reception

4 indlæg i dette emne

U skal snart konfirmeres, og vi holder en mindre fest for ham med vores familier et par dage efter han holder konfirmationsfesten hos hans mor.

 

Han har bestil kagebuffet til eftermiddag og efterfølgende en let receptions/aftenbuffet.

 

Jeg har brug for jeres input omkring receptionsbuffeten. Jeg kan ikke hel gennemskue om det bliver for meget eller om der er noget vi mangler...

 

Jeg regner med at vi bliver omkring 40 personer. Størstedelen er voksne eller børn der er konfirmeret (men bestemt ikke alt-spisende). En stor del af familien er generelt ikke til mad der er alt for specielt eller nytænkende...

 

De ting der skal være på (fordi det er lavet eller fordi det bare er standard):

  • Pølsehorn
  • Minitærter - både vegetar og med bacon
  • Minifrikadeller
  • Brød/flutes
  • Gulerødder/agurker/peberfrugt/tomater/selleri med dip

 

Derudover påtænker vi:

  • Pizzastykker
  • Minisandwich
  • Kyllingespyd
  • Tortillas med røget laks og smøreost
  • Bruchetta
  • Chorizo eller andre små pølser
  • Cocktailpøler med bacon

Jeg havde egentlig tænkt enten minisandwich eller bruchetta, men U vil rigtig gerne have begge dele.

 

Der kommer minimum en vegetar, så der skal også være lidt til hende, udover grønt og tærte, så tænker tortillas med laks og en sandwich med fiske-pålæg vil være oplagt. Også en pizza med vegetar-fyld.

 

Min erfaring siger mig, at folk spiser mere end man tror, selvom de har spist kagebuffet få timer forinden. Vi havde samme set-up til min 30-års fødselsdag, og der blev vi stort set spist ud af huset. Så den fejl vil vi ikke begå igen ;)

 

Er der noget I vil mangle? Eller hvad vil I skære fra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror jeg ville lave en pasta salat i måske i plastik kopper så det er portions anrettet. Eller hvis det er "finger mad" det hele så lav nogle cheddar oste tern, og gouda tern eller både salat og ost.

Min erfaring siger at hvis der er en portion af hver af alt til alle + lidt (fx 10 ekstra pølsehorn, 5 ekstra tærter eller lign) i en buffet så bliver man IKKE spist ud af huset! Og hvis i gør så er det ikke pga sult det hele bliver spist, hvem kan spise mere en 10-12 miniretter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Personligt kan jeg godt li at der er en rød tråd i en buffet, men på den anden side så synes jeg også konfirmanden skal have lov til at vælge favoritterne....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville savne noget kartoffelsalat eller noget i den dur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER