Mackie89

Åndsvagt spørgsmål

9 indlæg i dette emne

Godaften søde kvinder

 

Min graviditetshjerne har slået fra og nu kommer der et åndsvagt spørgsmål fra en anden verden, men jeg har simpelthen brug for svar  :blush

Efter jeg er blevet gravid, kan jeg simpelthen ikke lade være med at tænke på, om min bærbar-pc mon kan skade mit foster?

Jeg kan tit sidde på nettet i flere timer, med bærbaren på skødet og den bliver jo hammer varm. Det er måske ikke så meget varmen jeg er urolig for, men mere om computeren mon kan sende en form for stråling ud, som kan skade det lille foster? :unsure

 

Ja som I kan høre bekymrer jeg mig om noget så latterligt, som min computer.

Men er der nogen der ved noget om det? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stråling fra elektronik er aldrig godt - no matter what. Ikke får baby men heller ikke for din hud hvor computeren ligger.

Der er en grund til der bliver sagt til mænd at de ikke skal have sæde varme i bilen, telefon i lommen og computere i skødet. Det er dårligt for sædkvaliteten.

Prøv at Google noget ala computere / skader på lår og se hvilke billeder der kommer frem.

Jeg har selv en pude fra ikea så min computer ikke ligger på lårene. Men prøver virkelig at minimere at sidde ved computeren på skødet.

Når alt dette så er sagt tror jeg ikke man skal være urolig for baby men som sagt er stråling ikke godt.... Og pas nu på din hud på benene :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, hvis det virkelig er så farligt, at man ikke må sidde med tingene tæt på, bliver det godt nok et svært liv. Jeg har ikke nogen steder set konkrete beviser for, elektronik er skadeligt for os. Så jeg ville ikke bekymre mig. Jeg kan huske tilbage i 80´erne. Da var der demonstrationer ved Rødovre Centrum, fordi en stor gruppe mente, tv´s udstråling var dårlig for auraen... Prøv at tænke på, du holder din telefon op til hovedet, når du vil tale. Du sidder givetvis højst 5 m fra dit tv. Din bil er fyldt med elektronik - osv. Det er farligt at leve, men leve skal vi. Og der er ingen håndgribelige beviser for, elektronikken skader dig eller dit foster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, hvis det virkelig er så farligt, at man ikke må sidde med tingene tæt på, bliver det godt nok et svært liv. Jeg har ikke nogen steder set konkrete beviser for, elektronik er skadeligt for os. Så jeg ville ikke bekymre mig. Jeg kan huske tilbage i 80´erne. Da var der demonstrationer ved Rødovre Centrum, fordi en stor gruppe mente, tv´s udstråling var dårlig for auraen... Prøv at tænke på, du holder din telefon op til hovedet, når du vil tale. Du sidder givetvis højst 5 m fra dit tv. Din bil er fyldt med elektronik - osv. Det er farligt at leve, men leve skal vi. Og der er ingen håndgribelige beviser for, elektronikken skader dig eller dit foster.

Helt enig i at man ikke skal blive ekstrem men lige præcis med computeren på lårene er der konkrete beviser på strålingen ødelægger huden. Som sagt - Google det og se billeder.

Når man så selv står i behandlingsverdenen er der visse ting man tænker mere over. Som eksempel når manden i forvejen har dårlig sædkvalitet vil man helst sørge for den ikke bliver forværret. Herhjemme er sædevarmen væk i bilen op til behandling men ellers er vi ikke så ekstreme - endnu. Kan være vi bliver det hvis det ikke lykkes med almindelig behandling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig i at man ikke skal blive ekstrem men lige præcis med computeren på lårene er der konkrete beviser på strålingen ødelægger huden. Som sagt - Google det og se billeder.

Når man så selv står i behandlingsverdenen er der visse ting man tænker mere over. Som eksempel når manden i forvejen har dårlig sædkvalitet vil man helst sørge for den ikke bliver forværret. Herhjemme er sædevarmen væk i bilen op til behandling men ellers er vi ikke så ekstreme - endnu. Kan være vi bliver det hvis det ikke lykkes med almindelig behandling.

Mht sædkvalitet er det varmen snarre end elektrisk stråling der er problemet... Hvis testiklerne hele tiden har for høj temperatur bliver sædcellerne mere "dovne" og er derfor ikke så effektive når de skal på arbejde.....

Samme effekt ville du have hvis manden tog meget lange varme karbade tit og ofte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også droppe at have computeren helt ind til kroppen, for en sikkerheds skyld. Nok mere pga varme end stråling, men uanset hvad :)

Omvendt tror jeg slet ikke, at du behøver at være nervøs for det, du har brugt computeren indtil nu :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhh... Det med computer på skødet og sødevarme i bilen til mænd, ift sædkvalitet, det handler da lige præcis om temperaturen og ikke stråling... Ligesom det anbefales at mænd går i løse boxershorts frem for de der stramtsiddende tanga-nogen, og faktisk også frarådes at sidde med benene over kors...

I et program for et par år siden, tror jeg det var, om par der forsøgte at få børn, jeg tror det hed projekt baby, lavede de en mini undersøgelse hvor de placerede tre mænd på en stol, med et termometer oppe ved pungen, for at se hvad hhv benene over kors, en computer i skødet og tanga-underhylerne gjorde for temperaturen... Nu kan jeg ikke lige huske resultaterne, men det var nok til at alle tre mænd ville ændre deres vaner da temperaturen steg til over hvad der er godt for sædkvaliteten...

Men hvad strålerne gør ved fostret ved jeg ikke... Jeg tror ikke jeg kommer til at ændre på mine vaner ift comp på skødet, før den ikke kan vare der længere, for som BSB siger, man skal jo leve, og hvis vi skal fjerne alt med stråling, så skal vi jo nok til at flytte tilbage til stenalderen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt vil jeg - som døjer med problemer med nakken - sige, at jeg tænker, at man nemt kan komme til at sidde rigtig uheldigt med nakken, hvis man skal kigge (ned) på en computer på lårene :) Måske kan det lade sig gøre, og det har jo uanset hvad ikke noget med baby at gøre, men jeg vil ikke anbefale det. :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt være jeg har fået skrevet det lidt kringlet/forkert men mener også det er varme der giver problemer både ifht sæden og skader på lår. Men der er også tests der tyder på stråling har en påvirkning.

Dog mener jeg heller ikke det er nok til at skade overhovedet.

Og som BBM siger... Pas på nakke og ryg når du sidder i sofaen eller andre steder med computeren på skødet. Jeg har diskusprolaps og en af tingene der er et no go er sofa"hængning" med computeren :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER