cellemus

Totalt forvirring efter første lægebesøg.

4 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg har lige Været til første lægebesøg i dag.

Jeg er 8+3

Jeg starter med at lave urin prøve og kommer derefter ind til lægen.

Et stykke tid inde i samtalen spørger han mig om jeg ved svaret på urinen og jeg siger nej.

Så siger han: nå men vi går bare ud fra at alt er ok så det siger du bare til laboranten

Når du skal ha tager blodprøve.

Øhhhh.

Jeg siger så:

Jamen skal du ikke lige tjekke om jeg overhovedet er gravid?

Han kigger helt mærkeligt på mig.og jeg fortæller så det jeg allerede troede jeg havde sagt: at jeg kun har taget test derhjemme. Han havde spurgt mig omkring andre besøg og jeg forklaret ham at dette var min første efter jeg blev gravid. Så måtte han jo så lige gå med ned til prøven for at få svar jeg skulle så tag en ny da der var blod i urinen. Kun 0.5 så ikke så meget blod.

Men vi fik så konstateret min graviditet og jeg fik min vandre journal. Men den indeholder hverken termins dato og udover det har han skrevet forkert. Han har skrevet at min sidste mens første dag er i dag. Hmmmm

Oven i alt den forvirring fik jeg hverken hørt med andre lægebesøg. Scanning. Jordemoder. Intet af det ved jeg noget om. Altså jeg hentyder til datoer på det . Skal man selv kontakte og holde øje med hvornår man skal bestille tid til alle samme ???

Er helt forvirret nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold da op - er det en læge du plejer at være inde hos?

For han virker godt nok forvirret eller inkompetent ... Jeg har godt nok aldrig hørt om en læge, der ik havde styr på netop sådan noget som en vandre journal ...

Det er da en ommer - du skal have de nødvendige oplysninger og man får udleveret en seddel over ca hvornår man skal til de forskellige lægenesøg og jm besøg i løbet af graviditeten ... Og jeg ville være nervøs for om du nu også kom videre i systemet, så du får indkald til nf scanningen osv...

Jeg ville ringe til lægehuset og sige at du gerne vil have en ny samtale - evt med en anden læge hvis det kan lade sig gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige skiftet læge og det var Aller første gang der. Ja jeg tror jeg ringer i morgen og snakker med ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ringet ned og fået en ny vandre journal som jeg kan regne med. Og fået forklaret de ting jeg var i tvivl om. Så nu skulle der være styr på det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER