juliemomme

Ægløsningstest

8 indlæg i dette emne

Hej.

Er der nogen der ved hvordan man tager en ægløsningstest? Jeg troede man bar tog en men kan læse på dem jeg har købt at det er noget med test dag 1 og hvor mange skal man tage i streg? Skal man bruge alle 5? Jeg har første treetagers på onsdag og noget med at de skal tages samme tid hver gang. Passer det for mig og et det nogen der har en nemmere guide end den der følger med? Hilsen julie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Følger lige med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest er det vigtigt at du ved, hvor lang din cyklus er i gennemsnit, f.eks. er min 32 dage.

 

Normalt kommer ægløsning 14 dage før næste menstruation, dvs. i mit tilfælde på dag 19-20 stykker. 

 

Er din cyklus kortere, f.eks. 28 dage, så vil din ægløsning komme tidligere, altså på dag 14-15 stykker. Uanset hvor lang din cyklus er, kan du regne med at ægløsning som hovedregel vil komme ca. 14 dage før næste menstruation (reglen siger mellem 12-16 dage før næste menstruation). 

 

Jeg vil derfor anbefale, at du begynder med at teste for ægløsning fra dag 11 og så indtil du fanger den. Du skal huske at teste efter kl. 10 om formiddagen (og ikke med morgenurin som ved graviditetsteste), og gerne samme tidspunkt hver dag. Nogle tester flere gange om dagen, men det har aldrig været nødvendigt for mig. 

 

Husk at din ægløsning altså typisk kommer 14 dage FØR næste menstruation, og altså ikke (som mange tror) 14 dage efter den sidste. Præcis hvornår det er, afhænger af din cyklus. 

 

Når testen viser positiv vil du typisk have ægløsning 24-48 timer efter. 

 

Og husk at selvom du ikke fanger en positiv test, så behøver det ikke at betyde at du ikke har ægløsning. Stigningen af LH-hormonet kan blot allerede have været der. 

 

Ellers så lyt til din krop. Nogle oplever øget udflåd, ømme bryster, øget sexlyst m.m. fordi østrogen-hormonet er på sit højeste. 

 

Det er vist alt, hvad jeg ved. Der er sikkert andre, der kan komme med andre gode råd.  :)

 

Og husk at slappe af, det er vist vigtigst af alt  :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en cyklus på 33 dage. Så har tegnet frem til at jeg skal begynde at teste fra på onsdag og så se om det lykkes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en cyklus på 33 dage. Så har tegnet frem til at jeg skal begynde at teste fra på onsdag og så se om det lykkes.

 

Super. Jeg håber, du får en positiv test  ;)

 

Held og lykke  :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal man bare teste til den bliver positiv? Jeg troede at man bare tog en lidt som en graviditetstest. Havde også tænkt mig at tage den om morgenen da det stårv at man skal minimere indtaget af vand to timer inden man tester. Men så må jeg vente til jeg kommer hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal man bare teste til den bliver positiv? Jeg troede at man bare tog en lidt som en graviditetstest. Havde også tænkt mig at tage den om morgenen da det stårv at man skal minimere indtaget af vand to timer inden man tester. Men så må jeg vente til jeg kommer hjem.

 

Du skal tage en test en gang om dagen (eller mere, hvis du synes) indtil du rammer den dag, hvor den bliver positiv. Så behøver du ikke teste mere.

 

Det er ikke ligesom en graviditetstest, for selvom der kommer to streger betyder det ikke at du har ægløsning. Først når begge streger er lige tydelige, eller teststregen tydeligere end kontrolstregen, er den positiv. Ved en graviditetstest betyder to streger (uanset tydeligheden på den ene) at du er gravid. 

 

Men læs indlægssedlen grundigt, så bliver det nok nemmere at gå til  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst sedlen flere gange. Synes den er lidt kryptisk. Men efter forskellige ægløsningstest på nettet er min periode fra den 18-22 så prøver at teste de dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER