Barbamama

At regne i måneder kontra uger...

12 indlæg i dette emne

Jeg kan nogenlunde fortælle, hvor mange uger, jeg er henne, på kommando. Men jeg oplever, at det for nogle mennesker er totalt sort snak at tale i uger. De ved, at man er gravid i 9 måneder, så de vil gerne vide, hvor mange måneder, jeg er henne.

Og hvornår Søren regner man så fra?

Jeg har præcis 6 måneder til termin idag. Så hvis jeg skulle være gravid i 9 måneder, så er jeg præcis 3 måneder henne idag.

Men jeg er omvendt 18+4, og altså snart halvvejs, og det harmonerer jo ikke med, at jeg kun er en tredjedel henne, hvis vi taler i måneder :huh

Det bliver jeg altså lidt forvirret over! Hvad gør I andre, når I bliver spurgt, hvor mange måneder, I er henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har haft samme problem.. Jeg svarer som regel i uger og ellers siger jeg sådan ca måneder. Regner ikke med, hvor lang tid der er tilbage, jeg laver bare en hurtig omregning fra uger til måneder.. så i dit tilfælde ville den nok ende på ca 4,5 mdr. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner bare hurtigt om(siger matematiklæreren) jeg regner med en måned er 4 uger.

I dit tilfælde ville jeg få det til at du er 4,5 mdr henne cirka.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når jeg snakkede med folk, der ikke selv har været gravide, så svarede jeg altid i måneder. Det behøver jo ikke være så præcist :) Og før jeg selv blev gravid, anede jeg heller ikke, at man var gravid i 40 uger.

Hvis en kvinde, der selv er/har været gravid, så ville jeg svare i uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan også være, at jeg bare er lidt for samvittighedsfuld, når jeg gerne vil give det helt rigtige svar :lolhit :blush Men det giver god mening at omregne til måneder ved ca at dividere med 4 :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo fordi man ikke er gravid i 9 måneder, men i 40 uger / 4 = 10 måneder (officielt 9,5 måned, fordi man er 2+0 ved undfangelsen)... Men det skal man ikke forsøge at forklare folk :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner altid måneder baglæns fra terminsdatoen. Det synes jeg må være det mest korrekte. Og jeg ser det egentlig ikke som værende halvvejs når man er 20 uger henne. For de fire første uger ved man jo slet ikke man er gravid, så man har jo kun vidst det i 16 uger og har 20 uger tilbage. I mit hovede er man derfor først halvvejs ved 22 uger hvor der er 18 uger tilbage, hvilket passer med ca. 4 1/2 måned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du sikker på at det ikke er 5 måneder du har til termin? Kan ikke helt få det til at passe ellers med at du er 18+4. Så vill jeg sige du er 4 måneder henne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du sikker på at det ikke er 5 måneder du har til termin? Kan ikke helt få det til at passe ellers med at du er 18+4. Så vill jeg sige du er 4 måneder henne

Guuuuud, du har ret :o Jeg har tænkt at vi stadig var i januar :D :oops Nå men det passer mig GLIMRENDE haha :D

Så passer det også noget bedre med ugerne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Guuuuud, du har ret :o Jeg har tænkt at vi stadig var i januar :D :oops Nå men det passer mig GLIMRENDE haha :D

Så passer det også noget bedre med ugerne ;)

Haha! Sad og tænkte det samme, altså at der da kun er 5 mdr til termin ;)

Jeg plejer faktisk bare at runde op og ned . Sagde i lang tid at jeg var lige under/lige over halvvejs :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber dette kan hjælpe:

Man regner det ligesom i kalenderåret, f.eks. 1. januar, vi går ind i 1. måned, 1.okt vi går ind i 10. mdr.

dvs. fra datoen for sidste mens, så er man i 1. mdr. lad os sige dette var 27. juli 2014

27 AUG = du træder ind i 2. mdr

27. Sep= 3. mdr

27. okt = 4. mdr

27. Nov = 5. mdr

27. dec = 6. mdr

27. jan = 7. mdr

27. feb = 8. mdr

27. marts = 9. mdr ( = ca 1 mdr før termin )

Det er i hvert fald det jeg har læst mig frem til! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 uger er 3 måneder, sådan ret præcist. Man er gravid i 9 mdr og 1 uge! Fra 2 uger før æl til termin.

Jeg sagde bare måneder sådan ca, dengang med William. Og har sikkert sagt 1 måned forkert mange gange. Men altså, så må folk selv regne ud. Alle spørg jo alligevel hvornår man er sat til ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER