My-Moren

Bagoverbøjet livmoder

11 indlæg i dette emne

Er der andre herinde der har kendskab til dette?
Hvad kan det gøre ved ens graviditet, fødsel osv.?

Jeg har læst lidt om det på nettet, det skulle ikke betyde det store, men der kunne godt være forbundet mere smerte ved selve graviditeten - dette kunne godt passe spot on på mig, da jeg i den grad har mere ondt i maven osv. ved denne her graviditet.
Men det er ikke meget info man får når man bliver scannet. "Nå du har en bagoverbøjet livmoder, vidste du det?" Nej, det gjorde jeg faktisk ikke, det var ikke noget jeg fik at vide ved første graviditet, "nå, jamen det kan være det ikke lige har været et problem dengang". Men jeg kan også læse mig til, at en fødsel kan medføre at man får en bagoverbøjet livmoder!?? Det tænker jeg altså er tilfældet hos mig, da jeg blev scannet MEGET ved første graviditet og der var ingen der nævnte noget, plus at de altså ikke skulle trykke scanneren fra maven og "ned i lænden" før de kunne se noget

Vi skal også til kønsscanning om to ugers tid, får det nogen betydning der!?
Og hvad med at mærke liv, vil der gå længere tid før jeg kan mærke det?
Kunne godt tænke mig, at få indkaldelse til en JM synes jeg er blevet stillet med flere spørgsmål end svar.
Det skal dog siges, at jeg ikke er bange for at have en bagoverbøjet livmoder - jeg undre mig bare over intet at få at vide osv. Så det kunne være, at der var nogen herinde der har prøvet det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har bagoverbøjet livmoder. Det har ingen betydning haft for mig og da jeg selv nævnte det i forbindelse med første graviditet, var der heller ikke nogle der mente det havde betydning.

Jeg har dog ikke haft ekstra smerter, som du, så det kan jo være det findes i "forskellige grader".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde aabenbart ogsaa bagoverboejet livmoder, da jeg blev gravid med Noah - det anede jeg ikke.

 

Jeg har siden laest, at det kan vaere et spoergsmaal om holdning og form. Saa nu traener jeg helt efter Elin Solheims progtam, for det vil jeg da ikke have! Anyway, det gav ikke komplikationer som gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også bagoverbøjet livmoder. Jeg anede det ikke, før jeg kom til første scanning da jeg var gravid med min søn.

 

Det har ikke haft betydning for mine graviditeter. Sebastian kunne ikke komme ordenligt igennem bækkenet, da han skulle fødes. Jeg aner ikke om den bagoverbøjede livmoder havde noget med det at gøre, jeg har ikke fået at vide, om det havde nogen betydning.

Det eneste betydning det havde var, scanningsjordemoderne havde svært ved at scanne udvendigt I starten af graviditen, men kun frem til NF og det er jo ikke unormalt.

 

Jeg har ikke mærke senere liv og det har umiddelbart ikke givet nogle gener.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også bagudvendt livmoder og den eneste konsekvens jeg har hørt skulle være aktuel er at det først kunne ses senere at jeg ventede mig ( er ret lille og spinkel i forvejen)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også en bagudvendt livmoder.

Det eneste det gør, er at det er svære når de skal lave underlivs undersøgelser da halsen kan være svær at fange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået at vide at jeg har bagudvendt livmoder, men det har ingen betydninger haft for mine tre graviditeter. Jeg har aldrig kunnet mærke min livmoderhals selv, og det tror jeg er derfor, fordi livmoderen sidder så langt tilbage. Og så har jeg ikke kunnet få en hormonspiral, pga. min livmoder var for lille (selv efter to graviditeter), men jeg ved ikke om der er sammenhæng med dette og det at livmoderen er bagudvendt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik det først at vide til 8 ugers tjek efter fødslen med Marius og han mente ikke det har nogen betydning...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik det af vide i forbindelse med min sa for 4 år siden. Men det har ingen betydning haft for mig som sådan. En læge udtalte at det ku være derfor at min mave ikke blev så stor anden gang og at man skød Lasse forkert vægtmæssigt til sidst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har ingen betydning for graviditeten. Efterhånden som baby vokser og dermed også livmoderen, "rejser" den sig ligesom ved alle andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har ingen betydning for graviditeten. Efterhånden som baby vokser og dermed også livmoderen, "rejser" den sig ligesom ved alle andre.

Det er også det jeg fik at vide da jeg også har bagudvendt livmoder. Så det har ikke rigtig nogen betydning andet end tendens til smerter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER