Sparklinrock

BP hos egen læge - hvornår?

11 indlæg i dette emne

Jeg har netop talt med min praktiserende læge, og meddelt at jeg er gravid, jubiiii :D

 

Jeg har så fået en tid til en blodprøve, og en tid til en lægesamtale, hvor der skal laves vandrejournal. Tiden til blodpøven er allerede nu på torsdag, hvor jeg vil være 7+5. Jeg læser nu omk. NF scanning og doubletest på nettet, og så kan jeg se, at doubletesten skal tages tidligst ved 8+1.

 

Kan det mon være noget andet, min læge vil tage blodpøve for? Og hvis det er doubletesten, bør jeg så få min tid rykket? Eller gør de 3 dage før ikke noget? Hvad siger I kloge kvinder? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min første blodprøve var bare for at måle hcg og dermed bekræfte graviditeten. Blodprøven til doubbletesten fik jeg taget på hospitalet to uger før NF, mener jeg det var.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det kan både være det egentlig er doubletesten han vil tage (hvad mener han din terminsdato er, ifølge sidste mens første dag?) men det kan også være at det er for at bekræfte HCG i blodet... jeg ville ringe og spørge, for hvis det er doubletesten, så betyder de 3 dage noget, og jeg ville nok også flytte den til 8+3 eller 4 for hvis du bliver rykket ved NF så du kun var 8+0 ville det jo være ret træls at få at vide de ikke kan bruge den til noget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, ok.

 

Nu er jeg blevet gravid vha fertilitetsbehandling, og jeg har allerede fået målt HCG. Men det kan jo være, at de hos den alm. prakt. læge ikke helt tænker så langt..... :unsure Jeg må hellere ringe igen og tjekke, hvad jeg skal have målt blodprøve på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det kan både være det egentlig er doubletesten han vil tage (hvad mener han din terminsdato er, ifølge sidste mens første dag?) men det kan også være at det er for at bekræfte HCG i blodet... jeg ville ringe og spørge, for hvis det er doubletesten, så betyder de 3 dage noget, og jeg ville nok også flytte den til 8+3 eller 4 for hvis du bliver rykket ved NF så du kun var 8+0 ville det jo være ret træls at få at vide de ikke kan bruge den til noget ;)

 

Min terminsdato er 29-08-2015. Ja, jeg må hellere tjekke. Det ville være ret irriterende, hvis vi kom til NF scanningen, og vi så ikke kunne bruge doubletesten til noget.

 

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, nu har jeg fået bestilt tid til NF scanning (19. feb). I telefonen fortalte jordmoderen, at blodprøven til doubletesten bliver taget på hospitalet, og jeg bare skal møde op i deres blodprøve center og få taget denne prøve i et passende tidsrum (21. jan til 17. feb.). Så nu er der styr på det :)

 

Hvilken blodprøve, jeg så får taget hos lægen på torsdag, er så lidt mystisk :unsure Men hvad pokker - jeg tager det hele med :D

Tak for jeres hurtige og gode svar :) :) :lovebk :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dem hos lægen er bl.a tjek for: hiv, syfilis, blodtypen og hepatitis, (og doubletesten).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dem hos lægen er bl.a tjek for: hiv, syfilis, blodtypen og hepatitis, (og doubletesten).

 

Ahr, tak!! :) Hiv og hepatitis er jeg blevet tjekket for ifb. fertilitetsbehandlingen. Men syfilis og blodtype har jeg ikke fået tjekket, og så giver det pludselig meget mere mening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man tager også rhubella (altså røde hunde) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres god svar.

 

Så har jeg været hos lægen her til morgen, og I havde ganske ret. Jeg har fået taget blodprøve, der skal testes for HIV, hepatitis, syfilis og min blodtype. Jeg fortalte sygeplejersken, at det kun er et år siden, jeg sidst er blevet testet for HIV og hepatitis (ifm. fertilitetsbehandlingen), men det gjorde ikke nogen forskel, sagde hun. Dette er åbentbart en test-pakke, som alle skal igennem. Og det er selvfølgelig også helt i orden :) Jeg tager det hele med :) Jeg er endeligt blevet gravid, og så kan de stikke i mig lige så tosset de vil :D :D

 

Mht. rubella, så er jeg blevet testet for 6 mdr siden (også ifb. fertilitetsbehandlingen), og der var svaret, at jeg havde opnået immunitet. Så ved ikke om det er derfor, at de ikke tester for det denne gang også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres god svar.

Så har jeg været hos lægen her til morgen, og I havde ganske ret. Jeg har fået taget blodprøve, der skal testes for HIV, hepatitis, syfilis og min blodtype. Jeg fortalte sygeplejersken, at det kun er et år siden, jeg sidst er blevet testet for HIV og hepatitis (ifm. fertilitetsbehandlingen), men det gjorde ikke nogen forskel, sagde hun. Dette er åbentbart en test-pakke, som alle skal igennem. Og det er selvfølgelig også helt i orden :) Jeg tager det hele med :) Jeg er endeligt blevet gravid, og så kan de stikke i mig lige så tosset de vil :D :D

Mht. rubella, så er jeg blevet testet for 6 mdr siden (også ifb. fertilitetsbehandlingen), og der var svaret, at jeg havde opnået immunitet. Så ved ikke om det er derfor, at de ikke tester for det denne gang også.

Jo så er det derfor de ikke tester igen. Immunitet over for rubella ændrer sig ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER