Camillat

Flyver eller to-delt? Brug for hjaelp igen!

30 indlæg i dette emne

Jeg har en lidt lille flyverdragt til Noah fra sidste aar, som godt kan gaa lidt endnu. Jeg kan koebe en ny flyverdragt, men saa skal den koebes, saa den passer ham naeste aar - agtigt, i hvert fald.

 

Derudover har jeg en god Reima vinterjakke, som jeg overvejer at parre med et par overtraeksbukser istedet. Men er der erfaringer med to-delt til tumlinger? Noah kommer jo ikke ud i VS hernede sydpaa og sover stadig eftermiddagslur, saa vi er ikke rigtig ude i flere tiiiiimer ad gangen og det tror jeg heller ikke aendrer sig inden det bliver foraar igen. Saa om der saa er udsigt til en rigtig moedvinter med kaempemeget sne, kan det saa gaa an med den kombi? 

 

Overtraeksbukserne har seler og "smaek", dvs. gaar meget hoejt op i livet baade for og bag. 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det vil sagtens kunne fungere med skibukser. Har et par stykker af de 3-årige i børnehaven der har det. Det er bare mere besværligt for dem selv at tage på.

Hvis vi får meget sne køber jeg også et par skibukser til vinterjakken til hjemnebrug.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil sagtens kunne fungere med skibukser. Har et par stykker af de 3-årige i børnehaven der har det. Det er bare mere besværligt for dem selv at tage på.

Hvis vi får meget sne køber jeg også et par skibukser til vinterjakken til hjemnebrug.

 

Tak :) 

 

Hmm, og han er netop gaaet i det mode, hvor han selv forsoeger at tage toej af og paa. Jeg skal maaske imoedekomme det behov og bare koebe en flyver, naar udsalget melder sig... Det er jo lige om lidt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

 

Hmm, og han er netop gaaet i det mode, hvor han selv forsoeger at tage toej af og paa. Jeg skal maaske imoedekomme det behov og bare koebe en flyver, naar udsalget melder sig... Det er jo lige om lidt. 

Hvis du påtænker at den skal bruges til næste år også, så køb med kun 1 lynlås. Det er nemmere for dem selv at lære at lyne, er min erfaring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Camille bruger sin fra sidste år, nu... Den er liiiige som den skal være - men den holder ikke efter jul :)

Jeg købte en billigt i Kvickly, i nummeret større.. Så tænker den nok kan gå.. Hun kommer jo, som Noah, kun ud i kortere tid ad gangen..

Havde jeg ikke haft den, så tror jeg også "bare" jeg ville supplere hendes gode lækre vinterjakke med skibukser.. Hun kan selv tage overtræksbukser på nogenlunde, så tror ikke det ville være et problem..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du påtænker at den skal bruges til næste år også, så køb med kun 1 lynlås. Det er nemmere for dem selv at lære at lyne, er min erfaring :)

 

Uh, det goer jeg i hvert fald! Vores Lego har kun en og den sorte Didriksons to - what a pain, men nu ville han jo heller ikke i den og moslede rundt :blink

 

Jeg har nu taenkt det samme, for det er jo meget at holde styr paa med to lange lynlaase... 

 

Camille bruger sin fra sidste år, nu... Den er liiiige som den skal være - men den holder ikke efter jul :)

Jeg købte en billigt i Kvickly, i nummeret større.. Så tænker den nok kan gå.. Hun kommer jo, som Noah, kun ud i kortere tid ad gangen..

Havde jeg ikke haft den, så tror jeg også "bare" jeg ville supplere hendes gode lækre vinterjakke med skibukser.. Hun kan selv tage overtræksbukser på nogenlunde, så tror ikke det ville være et problem..

 

Det er jo det... men nu kan vi proeve Lego'en af i praksis i Danmark og saa ser jeg. Jeg har en lille skilling at bruge paa sagen, saa skal nok finde en loesning. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når de er spm og ikke så selvhjulpne er 2 lynlåse rarest synes jeg, men så snart de kan meget selv, så skal der 1 lynlås til. Det er næsten umuligt for dem selv at nå begge lynlåse og lyne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok helt baby-agtige og saadan, at de ikke gaar eller noget, det kan jeg godt foelge, men der havde vi ikke flyverdragt til Noah den foerste vinter, hvor han var 6 maaneder. Sidste aar var den jo saa stor, den sorte, saa jeg hapsede en brugt Lego i sidste minut og den fungerede glimrende med en lynlaas. Men jeg skulle jo ogsaa kun have et barn i flyver ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok helt baby-agtige og saadan, at de ikke gaar eller noget, det kan jeg godt foelge, men der havde vi ikke flyverdragt til Noah den foerste vinter, hvor han var 6 maaneder. Sidste aar var den jo saa stor, den sorte, saa jeg hapsede en brugt Lego i sidste minut og den fungerede glimrende med en lynlaas. Men jeg skulle jo ogsaa kun have et barn i flyver ;)

Ja, kan fortælle det er noget andet når man sidder med 10 vuggestuebørn - så er de 2 lynlåse virkelig rare :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, kan fortælle det er noget andet når man sidder med 10 vuggestuebørn - så er de 2 lynlåse virkelig rare :D

Man sætter bare virkelig pris på nemt overtøj i den situation. Hvor kunne det tage evigheder at komme ud, jeg husker det tydeligt!

Næste vinter, når W er 2,9 til jul, er det så der jeg køber med 1 lynlås? I år er der 2 og det er nu ret rart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man sætter bare virkelig pris på nemt overtøj i den situation. Hvor kunne det tage evigheder at komme ud, jeg husker det tydeligt!

Næste vinter, når W er 2,9 til jul, er det så der jeg køber med 1 lynlås? I år er der 2 og det er nu ret rart :)

Nemlig!

Ja, det ville jeg gøre. Min niece fra april 2012 har med en lynlås nu og som min søster siger, så kan hun næsten selv tage den af og på.

Men vi er glade for 2 lynlåse til Silke Elia, der ikke er så langt på den front endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nemlig!

Ja, det ville jeg gøre. Min niece fra april 2012 har med en lynlås nu og som min søster siger, så kan hun næsten selv tage den af og på.

Men vi er glade for 2 lynlåse til Silke Elia, der ikke er så langt på den front endnu.

William tager stort set alt sit normale tøj på nu (med hep og småhjælp), så jeg tror helt sikkert at han kan klare en flyverdragt til næste år. Han tager fx også selv sine vinterstøvler på og så lyner jeg, de er for stramme endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William tager stort set alt sit normale tøj på nu (med hep og småhjælp), så jeg tror helt sikkert at han kan klare en flyverdragt til næste år. Han tager fx også selv sine vinterstøvler på og så lyner jeg, de er for stramme endnu.

Sejt! Silke Elia har ikke den store interesse... Kan hun tage bukser på dvs den nederste del af flyverdragten så ;) Og hue. Men støvlerne kan hun helt selv da jeg valgte den model med velcro :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han sej!!! Aron kan selv tage sko af og på, og forsøger at hive bukserne op og blusen ned, men kan slet ikke selv tage tøj på!

Han har besluttet sig for at kunne det, og det skulle helst have været i går. Hans ynglings er gå og hapse tøj fra tørrestativet og tage på, eller sko fra gangen.

Og han er meget bestemt om at man altså ikke bare giver ham tøj på, han skal som minimum deltage.

Det er jo bare det der har fanget ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt! Silke Elia har ikke den store interesse... Kan hun tage bukser på dvs den nederste del af flyverdragten så ;) Og hue. Men støvlerne kan hun helt selv da jeg valgte den model med velcro :)

Jeg tror også vi kører velcro sko fra foråret - og så må moren jo bare acceptere at det er sådan det skal være :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også vi kører velcro sko fra foråret - og så må moren jo bare acceptere at det er sådan det skal være :P

Jeg var heller ikke heeeelt fan. Men da hun begyndte ikke at ville have sine sko på (med snøre) men kun sine gummistøvler, hun selv kunne tage på, vidste jeg godt, det var det eneste rigtige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg koebt en Reima i str 92, smal model med 1 lang lynlaas og knapper for lynlaasen. Der var en god pris paa skibukser fra Reima, saa jeg nuppede ogsaa saadan et par med og Molo hue og luffer og saa lidt Joha uld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror du bliver glad for at du har valgt en flyver igen. Felix har brugt to delt og det fungerer fint men hans jakke var bare altid helt mudret til. Så vil en ekstra jakke i hvert fald være rart ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror du bliver glad for at du har valgt en flyver igen. Felix har brugt to delt og det fungerer fint men hans jakke var bare altid helt mudret til. Så vil en ekstra jakke i hvert fald være rart ;)

 

Det tror jeg ogsaa, men saa har vi dem, ogsaa til hvis vi tager op i alperne nogle dage.... Men tak for det tip med jakken. Jeg har faktisk kig paa en ekstra brugt til at svine til, men han jo virkelig, virkelig glad for sin "store jakke :) "

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, saa kom der bukser og flyverdragt fra Reima idag! 

 

Bukserne er tilpas smaa og store, ikke fordi der er meget plads at vokse i, men det er lige, som jeg havde forestillet mig det og de skal ikke holde majet lang tid.  

 

Flyverdragten hedder Gotland, med en lang lynlaas ned ad det ene ben og elastik i taljen og er laekker, men

1) str 92 er samme str fysisk, som vores Lego Tec i 86! Aermerne er laengere, men det er ogsaa det. 

2)Og saa er den ikke samme materiale som jakken, som er dejlig bloed, men den er jo ogsaa ny...

 

Den maa retur, men spoergsmaalet er saa, om str 98 vil raekke til naeste aar, eller om det simplethen er modellen, der er anderledes i det.. den faas kun til 98. Nu hedder det sig jo, at Reima er saa kaempe, kaempestort, at dte er uhoert, men det er altsaa temmelig alderssvarende, hvis ikke lille i str...?  :blink

 

3) mor her skal vaenne sig til at koebe str 3 aar . det betyder jo at han vokser - lidt for hurtigt til min smag  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altsaa, med andre ord passer den Reima i str 92 kun saadan LIGE, hvis den absolut skal passe... Saa 98 er maaske ogsaa lige vovet nok til naeste aars brug? 

 

Maaske jeg skal revurdere og koebe en anden model... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naa, paa den igen med flyverdragt! Reima-flyverdragt sender jeg retur og jeg har nu et par back up skibukser til Noah og en lidt for lille flyverdragt  :unsure Det drejer sig om ca. 2 maaneder, saa den flyverdragt, jeg koeber, skal vaere rigeligt stor. 

 

Jeg kan enten: 

 

1) Satse paa en Reima i str 98, men om det saa er rigeligt stort, nu str 92 er samme str. fysisk, som vores Lego i str 86? Jeg er faktisk lidt i chok, ha ha :) 

 

2) Satse paa en endnu stoerre Reima, men det synes jeg lyder sindssygt... Om jeg fatter den Reima, der haenger her... De modeller, jeg lurer paa, faas kun op til str 98. Ellers skal jeg have fat i en Reima Tromssa, men den har ikke lang eller dobbelt lynlaas. 

 

3) Satse paa en Molo Pyxis, men skal det saa vaere str 98 eller hvad? Han er 88 cm!

- og lidt vigtigt: Er der nogen som helst lomme i Molo flyverdragterne? Noah er ret glad for lomme... saa glad, at denkan falde paa lomme... 

 

Jeg er til noget saa unisex som marineblaa sowieso, selvom jeg ogsaa har vanvittig meget lyst til at koebe en regnbue til ham. Det er bare lidt overkill hernede... Han har regnbue tilbehoer og saa andet "paent" til paenere brug ;) 

 

:help  :help  :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ingen lommer i den pyxis jeg har til Pixie. Hun måler på 93,5 cm og bruger 92 i flyverdragt.

Jeg har købt str 98 til næste vinter, da det er ca om 3 cm at hun skifter str (medmindre tøjet er stort) og jeg regner med at hun når at vokse det.

Til Noah ville jeg købte 92, når han måler 88 pt. Han ville skulle vokse ca 8 cm for at komme op i 98 ☺

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville købe en 98 i Molo. Silke Elia bruger 92 i år (knap 90cm). Kusinen på 96cm bruger str 98 i år.

Måske en didrekson? De er også smalle og MED lommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ingen lommer i den pyxis jeg har til Pixie. Hun måler på 93,5 cm og bruger 92 i flyverdragt.

Jeg har købt str 98 til næste vinter, da det er ca om 3 cm at hun skifter str (medmindre tøjet er stort) og jeg regner med at hun når at vokse det.

Til Noah ville jeg købte 92, når han måler 88 pt. Han ville skulle vokse ca 8 cm for at komme op i 98 ☺

 

 

Jeg ville købe en 98 i Molo. Silke Elia bruger 92 i år (knap 90cm). Kusinen på 96cm bruger str 98 i år.

Måske en didrekson? De er også smalle og MED lommer.

 

Stensikkert str 98, for jeg er ret sikker paa, at det bliver begraenset, hvad vi faar brugt den i aar... og vi har skibukserne, hvis det lige pludselig vaelter ned med sne. 

 

Didriksons havde jeg jo til ham, men han skreg og ville ikke have den paa... den var stor og lidt stiv i det og Noah er saadan et barn, der skal have bloedt paa og ligge bloedt osv... ting skal vaere meeeget dejlig bloede. Min mor sagde det faktisk, da han var et par dage gamle og hun lagde ham paa dynen: Det er fordi, han skal ligge bloedt  :rolleyes  :wub

 

Jeg nupper nok den samme Reima i str 98, for han var ikke ked af at faa den paa... jeg skulle klippe maerket af, og der er lommer og striber indeni :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER