Guest

4 ugers job praktik - hvad?

25 indlæg i dette emne

Engang i februar skal jeg i 4 ugers praktik pga arbejdsløshed. Spændende nok. MEN jeg GIDER ikke indenfor mit fag (pædagog)! Hvis de vil have mig skal de ansætte mig basta! Skole er afprøvet og det var ikke utroligt fedt!

Så nu tænker jeg at gå i en HELT anden bold gade - ikke butik, det har jeg prøvet, det er ikke mig.

Men hvad så? Tænker noget kontor halløj, men hvad kan man lave der i sådan en praktik?

Kan i brainstorme for mig?

Jeg er vist rimelig frisk på alt, undtagen militæret :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Engang i februar skal jeg i 4 ugers praktik pga arbejdsløshed. Spændende nok. MEN jeg GIDER ikke indenfor mit fag (pædagog)! Hvis de vil have mig skal de ansætte mig basta! Skole er afprøvet og det var ikke utroligt fedt!

Så nu tænker jeg at gå i en HELT anden bold gade - ikke butik, det har jeg prøvet, det er ikke mig.

Men hvad så? Tænker noget kontor halløj, men hvad kan man lave der i sådan en praktik?

Kan i brainstorme for mig?

Jeg er vist rimelig frisk på alt, undtagen militæret :P

Du kan komme ud til mig :P Ej vi har desværre ikke for meget at lave, men det kunne være hyggeligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis I har en dyrepark i nærheden, kunne du måske komme i praktik som dyrepasser. Det tænker jeg da kunne være hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis I har en dyrepark i nærheden, kunne du måske komme i praktik som dyrepasser. Det tænker jeg da kunne være hyggeligt :)

Vi har Jyllands park zoo men det ligger in the middle of nowhere :( og med bus er det en udfordring - men Mon ikke det en praktikant bliver sat til er at muge ud hos gederne eller gøre rent i kioskerne :rolleyes men det kunne være uber fedt at fodre aber og løver :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægesekretær!! Den kom lige til mig ;)

Kan man komme ind som praktikant der? Er der ikke mange fortrolige oplysninger man ikke må sætte en praktikant i nærheden af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan komme ud til mig :P Ej vi har desværre ikke for meget at lave, men det kunne være hyggeligt ;)

Det kunne være MEGA hygge! Man skal have 5 fuldtidsansatte før man må have en praktikant, er i det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder i en boligforening, og vi har flere gange haft folk inde i praktik til at hjælpe med diverse småting. Flere af dem er blevet ansat i vikariater efterfølgende, også dem der ikke var udlært på kontor.

Så prøv evt nogle af de lidt større virksomheder i området. Gerne med en lidt social profil hvis det findes? Vi prøver i hvert fald hos os at hjælpe nogle af dem der er faldet ud, hvis det ellers passer ind i vores bemanding.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kunne være MEGA hygge! Man skal have 5 fuldtidsansatte før man må have en praktikant, er i det?

Nej der er kun mig :huh Men vi har en enkelt gang haft en og der var der 2 indehaver og 2 ansatte. Men reglerne kan jo været ændret. Der er snart 3,5 år siden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i praktik hos en kosmetolog da jeg gik ledig. Der var der ikke noget der hed at der skulle være 5 ansatte..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Reglerne er skærpet så man ikke kan udnytte gratis arbejdskraft (var forklaringen - men det er ikke logisk for mig :p )

Kosmetolog er heller ikke tosset faktisk!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg skulle prøve noget andet var det:

Lægesekretær

Gynækolog

Børnetøjsbutik

Bibliotekar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men praktik kan måske fører til et job. Og det er en rigtig god ansøgning at lægge. Så jeg ville ikke lukke døren helt til eget fag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man komme ind som praktikant der? Er der ikke mange fortrolige oplysninger man ikke må sætte en praktikant i nærheden af?

Umiddelbart tror jeg du ville ende med at sidde i en reception eller lign., hvis du forsøgte at komme i praktik som lægesekretær- og det er jo meget andet end receptionsarbejde :) Eller også ville du ende med piccoline arbejde :) Det kendskab jeg har til det, fra mit job, så er det svært - jeg kender flere der har spurgt og har fået nej, i hvert held heroppe i det nordjyske :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men praktik kan måske fører til et job. Og det er en rigtig god ansøgning at lægge. Så jeg ville ikke lukke døren helt til eget fag.

I en 4 ugers praktik vil jeg blive degraderet voldsomt og jeg har Intet ønske om at være en medhjælper uden ansvar, forældre samarbejde eller nogen form for indflydelse what so ever. Det er ikke der man får vist hvad man kan! Jeg har prøvet det og det er så :numse som noget næsten kan være!

Jeg har også haft en pædagog i løntiskud og det var :numse for hende. Hun var faktisk rigtig ked af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svigerinde tog 4 ugers praktik med noget hun ved hun aldrig vil få muligheden for. Hun har redet på højt plan engang, og kom i praktik hos en af DK's bedste tilridere. Hun red og arbejdede 12-14 timer om dagen. Som hun sagde, hvornår kan jeg nogensinde dyrke min hobby så meget igen? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følger lige lidt med da jeg nok snart bliver sendt i aktivering også. Men kan læse mig til du først skal efter 3 måneders ledighed (muligvis et andet sted end i denne tråd) jeg er nærmest blevet smidt ud med det samme de gange jeg har gået ledig. Er det forskelligt fra kommune til kommune?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 4 uger i praktik på Heart (herning kunstmuseum). Det var lidt af hvert jeg lavede derude, blandt andet at alfabetisere deres bibliotek :) Det var faktisk spændende at være der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følger lige lidt med da jeg nok snart bliver sendt i aktivering også. Men kan læse mig til du først skal efter 3 måneders ledighed (muligvis et andet sted end i denne tråd) jeg er nærmest blevet smidt ud med det samme de gange jeg har gået ledig. Er det forskelligt fra kommune til kommune?

Ja det er forskelligt! I herning kommune er det efter 13 uger ligegyldig alder, andre steder er det først efter 9 mdr når man er over 30 år!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 4 uger i praktik på Heart (herning kunstmuseum). Det var lidt af hvert jeg lavede derude, blandt andet at alfabetisere deres bibliotek :) Det var faktisk spændende at være der :)

Åh ja det kunne være spændende!!! Jeg kunne da forhøre mig på heart, FOTO museet og det gamle museum.

Ellers tænker jeg at høre ad hos en dyrlæge!

En blomsterbutik

Og ude ved det der krea halløj der ligger i herning er det Kreativ Company det hedder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nysgerrig for at høre hvordan det kan være at du vil i praktik uden for dit felt? Det pædagogiske felt er jo stort. Forestiller mig bare at det er bedre for CVet at få al den relevante erfaring man kan få. Men omvendt kan jeg godt se at det er spændende med noget nyt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nysgerrig for at høre hvordan det kan være at du vil i praktik uden for dit felt? Det pædagogiske felt er jo stort. Forestiller mig bare at det er bedre for CVet at få al den relevante erfaring man kan få. Men omvendt kan jeg godt se at det er spændende med noget nyt...

Indenfor normal området vil jeg ikke ud, jeg har en uddannelse og ikke at kunne bruge den i mit felt er :numse

Jeg har INGEN interesse for special og det vil ikke være relevant fordi der er andre der ELSKER det felt og brænder for det så til en stilling vil jeg aldrig komme i betragtning.

Jeg har afprøvet skole området og det GIK da i de 3-4 mdr men det er en verden jeg ikke kan arbejde i permanent for mit syn er ikke det samme.

Lige nu trænger jeg til et pusterum og tænke pause! Jeg er rigtig glad for at være pædagog og jeg syntes det der sker lige nu på området er VILDT spændende men det skal være i en stilling, ikke i en praktik hvor jeg er overkvalificeret pædagog medhjælper.

Job mulighederne er små så jeg har brug for at se efter en plan B forhåbentlig ikke en der er relevant men det er rart lige at gøre status og åbne hjernen for andre muligheder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, kan godt forstå at du vil finde noget prøve noget andet, for at få et pusterum.

Jeg tænkte også bare at det pædagogiske felt er stort, men du har gjort dig lidt overvejelser kan jeg høre.

Har du evt. nogensinde overvejet at videreuddanne dig indenfor det pædagogiske felt, hvis der bliver behov for plan B?

Jeg er nok lidt farvet af at jeg læser sammen med en masse pædagoger lige nu ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, kan godt forstå at du vil finde noget prøve noget andet, for at få et pusterum.

Jeg tænkte også bare at det pædagogiske felt er stort, men du har gjort dig lidt overvejelser kan jeg høre.

Har du evt. nogensinde overvejet at videreuddanne dig indenfor det pædagogiske felt, hvis der bliver behov for plan B?

Jeg er nok lidt farvet af at jeg læser sammen med en masse pædagoger lige nu ;-)

Nej :p jeg skal være i felten, det er det jeg elsker! At gøre en forskel og se resultatet, at grine med ungerne og lære dem at klippe med saks og fortælle historier og rode i sandkassen mens vi snakker om hvilken ninjago der er sejest. Holde sproggrupper, tale med forældre og planlægge pædagogiske aktiviteter!!!

Jeg elsker mit fag :p så enten eller!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej :p jeg skal være i felten, det er det jeg elsker! At gøre en forskel og se resultatet, at grine med ungerne og lære dem at klippe med saks og fortælle historier og rode i sandkassen mens vi snakker om hvilken ninjago der er sejest. Holde sproggrupper, tale med forældre og planlægge pædagogiske aktiviteter!!!

Jeg elsker mit fag :p så enten eller!!!

Ok :-) skønt med mennesker som dig! Der gerne vil være praktikker i felten :-) held og lykke med at finde en praktikplads ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER