somummy

Panik:Nogen der kender til HCGværdier + former???

14 indlæg i dette emne

Jeg havde aftalt med min læge at jeg lige selv skulle tjekke min blodprocent, da jeg har adgang til min egen journal.

Da jeg tjekker blodprøven, ser jeg at der også er taget en HCG prøve.

 

Den er til min store overraskelse på kun 55,3!!! Bliver straks panisk, og har nu googlet nettet tyndt. Jeg kunne se at hcg-værdien stod sammen med P-PAP A værdien, som er en prøve man tager  ifm. dubbletest.

 

Er der nogen der ved om man tager en speciel hcg ifm. dubbletest, som ikke kan sammenlignes med den hcg vi normalt taler om her på babyklar? Er jo sygt bange for om jeg er ved at abortere igen!!!

 

HÅBER der er nogen der kan svare mig!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg var gravid med min datter, blev jeg tjekket med blodprøver, for at se at graviditeten udviklede sig.... Men den sidste blodprøve var vist i uge 7, fordi hun ville ikke måle hcg længere tid, da det begyndte at falde på et tidspunkt.. Jeg mener hun sagde ved uge 8... Så tænker det nok passer med at dit falder, helt naturligt som det skal? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener også jeg har læst herinde at det er en helt anden type HCG som måles ifbm doubletesten. Tror du kan være helt rolig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et andet tal de bruger til doubletest :) og ikke et du kan bruge til noget selv. :) jeg spurgte selv min læge i sidste graviditet til om jeg kunne få noget svar på om alt så fint ud udfra den blodptøve, men han sagde de ikke målte det som hvis man skal tjekke ens hcg tal udfra om det stiger eller falder. Hcg begynder at falde igen mellem uge 8 og 10 ca

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Føler mig mere rolig nu så. Tror jeg liiige aflyser den ekstra scanning i morgen så ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er frit beta hcg de bruger til double testen, det er ikke det samme som total hcg som måles/testes i starten af graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak louisef, er du inden for faget, eller har du bare fået forklaringen af din egen læge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er inden for faget og kan tilslutte mig louisef's forklaring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener de ville have kontaktet dig hvis de fandt værdien helt skæv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger, hvad skulle man gør uden jer :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ude for præcis det samme, jeg googlede også! Lægen sagde endda til mig, jeg nok skulle forvente ikke at være gravid alligevel. Min HCG sagde 23,3.... Ved akutscanningen var alt i den skønneste orden Der er forskellige HCG-tal og lægen anede tilsyneladende ikke hvad hun talte om. I dag er jeg 24+3.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er semi inden for faget ;) jeg har læst medicin, og er gift med en læge :D (og supplerede derfor Google med faglitteraturen hjemme på hylden, da jeg selv stod i situationen :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak BSB og louisef, så føler jeg mig ikke så ene. Jeg ringede også til lægevagten, og han sagde også at det var for lavt ift hvor langt jeg var. Han lagde op til at det måske var en fejlmåling. De læger altså ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder med blodprøverne og du er ikke den første der går i panik over tallet.

Men ro på - det tal du har skal bruges til nf sammen med de andre parametere. En anden ting: den hcg man måler på i starten giver et fuldt tal, altså f.eks 55 eller 150.

Men den til nf har altid en værdi såsom 23,4 eller 44,5.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER