Balloneventyr

Vitaminer og kosttilskud.

8 indlæg i dette emne

  :balloons

 

 

SÅ kom den postive graviditetstest  og nu melder spørgsmålene sig.

 

Jeg har skiftet min multivitamin (med folsyre) ud med gravitamin ( Livol multi total, gravid). Derudover er jeg forsat med 100 mg jer/60 mg c-vitamin. Jeg tog også zinktilskud og ekstra b-vitaminer før graviditetet, mente det hjalp min hud (akne).  Det er jeg i tvivl om jeg skal forsætte med.

 

Derudover tager jeg forsat fiskeolie med ingefær og kalk med magnesium og d3 vitamin. Jeg har laktoseintolerence, så der skal lidt ekstra til.
Der er E-vitamin i fiskeolien, så mon det er for meget? Overvejer at skifte fiskeolien, som er fra futura, ud med en til gravide.

 

Hvad tager I af vitaminer og kosttilskud, hvis noget?

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med graviditeten :loveshower Og velkommen til :)

Jeg synes det lyder ret fornuftigt, sådan alt i alt :)

Jern anbefales først til gravide fra uge 10, men hvis du har mistanke om mangel/lav beholdning inden, tror jeg det er ok at tage nu.

E-vitaminen i fiskeolien ville jeg ikke være bange for, og der har for nyligt været en tråd om futura fiskeolie, hvor jeg mener at flere tog det. Jeg tror måske, der er noget med at ingefær anbefales begrænset, når man er gravid, men jeg er ikke sikker :unsure

Hvilke B-vitaminer tager du? Nogen oplever mindre kvalme, hvis de tager b6, men det er ikke en decideret anbefaling, snarere et tip :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv tager jeg:

Multivitamin (skifter imellem spektro + ekstra folsyre, baby-me-now og så omnimin pure)

Fiskeolie (skifter imellem Nordic naturals og eskimo-3)

Nogle gange kalk-magnesium-d3

Nogle gange zink

Nogle gange b6

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget en multi-b-vitamin før jeg blev gravid (/vidste jeg var gravid). Tror nok der var alle b-vitaminer i.. Jeg har mild grad af kvalme næsten hele tiden, så det vil jeg se om det kan hjælpe på. Jeg har også hørt et eller andet om ingefær. Samtidig også fået det anbefalet -særligt mod kvalme. Hmm.

Og tak for tillykke. Det er dejligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er stoppet med at tage fiskeolie med ingefær. Hvilken fiskeolie vil I anbefale?

Jeg har lige købt matas fiskeolie, men så står der "det gode råd. Indholdet af A og d vitamin er ubetydelig... bla bla" men under næringsindhold står der ikke A vitamin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har læst og læst i de tråde jeg kan finde herinde, men det er da en jungle. Og min læge har ingen anbefalinger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige netop faldet over denne blog og vil til at kigge nærmere på dem fra Nordic naturals. :baby2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

B-vitamin kan du ikke få for meget af.. Det er et vandopløseligt vitamin, så kroppen skal nok udskille det du ikke skal bruge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER