Barbamama

Aktivering hvornår?

21 indlæg i dette emne

Er der nogen, der ved/kan finde et link om, hvornår man har pligt til at komme i aktivering for 2. gang, når man er arbejdsløs under 30? :) Jeg synes ikke, at jeg kan se det nogle steder :unsure

Første gang skal være senest efter 13 uger og det har jeg været. Men jeg kan ikke finde ud af, hvornår jeg skal igen. Jeg har et møde med a-kassen om det om er par uger, så jeg skal nok finde ud af det senest dér. Men det fylder lidt for mig, om jeg skal ud lige oveni julen :blush Så hvis nogen ved det/har prøvet det/kender reglerne, så ville jeg blive glad :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke noget om det, men er også MEGET interesseret!!

Mette, den aktivering du var i, hvor omfattende (tidsmæssigt var det?).

Hvor lang tid har du været arbejdsløs nu?

Er reglerne ens ang aktivering for alle a-kasser/fagforeninger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såvidt jeg ved, er reglerne for aktivering ens. Som jeg har forstået det, er de ikke fastsat af a-kassen, men af en eller anden lov :)

Jeg har været arbejdsløs siden midt juni (baaaah, synes det er længe :numse) og jeg kom i første aktivering i slutningen af august. Det var meget overkommeligt og meget "fornuftigt". Det var fire onsdag eftermiddage af op til fire timer (oftest dog kun ca tre), hvor vi fik nogle rigtige gode råd og vejledning i at søge job :)

Så hvis det er noget lignende igen, så "frygter" jeg det ikke. Men hvis det er noget på fuld tid, så kunne det være rart at kunne trække den til januar :whistling (medmindre selvfølgelig at det er et job!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, måske fandt jeg det alligevel selv her :blush

http://www.akademikernes.dk/jobinspiration/andre-genveje-til-nyt-job/aktivering-og-jobplan

Såvidt jeg lige kan læse, betyder det, at jeg først skal ud igen ca. i marts? :o

(Jeg færdiggjorde min forrige aktivering 17. september)

Håber du også kan bruge det, Stephi :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, måske fandt jeg det alligevel selv her :blush

http://www.akademikernes.dk/jobinspiration/andre-genveje-til-nyt-job/aktivering-og-jobplan

Såvidt jeg lige kan læse, betyder det, at jeg først skal ud igen ca. i marts? :o

(Jeg færdiggjorde min forrige aktivering 17. september)

Håber du også kan bruge det, Stephi :balloons

Perfekt!!! Jeg kan godt bruge det. Det begynder at fylde i tankerne nu hvor der er så kort tid til jeg er færdig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Perfekt!!! Jeg kan godt bruge det. Det begynder at fylde i tankerne nu hvor der er så kort tid til jeg er færdig!

Super :super Det fyldte også for mig. Ikke fordi, jeg vil som sådan gerne ud. Men hvis det ikke er arbejde (med løn) så ville det altså også være meget dejligt at have god tid i julen :biglove :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev aktiveret anden gang efter 6 mdr mener jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev aktiveret anden gang efter 6 mdr mener jeg

Altså 6 måneder efter at du blev ledig eller 6 måneder efter første aktivering?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev ledig i september 09, var afsted i den første aktivering (jobsøgningskursus med andre under 30 af en uges varighed) efter 1,5 uges ledighed og så var jeg afsted til anden aktivering ca 6 måneder efter jeg blev arbejdsløs, mener faktisk det var i jan-feb 10 (6 ugers jobsøgningskursus :zzz)

I forbindelse med mit anden aktivering blev jeg bedt om selv at finde mit tredje aktivering, som skulle påbegyndes relativ kort tid efter kurset var færdigt.

Jeg fik ingen hjælp overhovedet, jeg fik blot at vide at hvis jeg ikke selv fandt noget ville jeg sendt på genbrugsstationen for at sortere tøj. Så jeg gik helt i panik og sendte tilbud om løntilskud til alle steder hvor der bare var en lille chance for et løntilskud og heldigvis var der nogen der bed på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt efter hvilken type aktivering du skal på anden gang, så tvivler jeg på at de går i gang midt i julen... Men jeg kan selvfølgelig tage fejl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, det lyder da ret hardcore, Kawon :o Håber lidt, at det ikke er sådan længere (6 ugers jobsøgningskursus WTF?! :zzz)

Og ja, jeg tænker også, at de næppe starter noget op midt i december, men var lidt "bekymret" for om der mon var lovkrav om, at jeg blev sendt ud præcis efter 6 måneder, og at jeg så blev sendt ud og skovle sne mellem jul og nytår eller sådan noget :rolleyes :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså 6 måneder efter at du blev ledig eller 6 måneder efter første aktivering?

Efter første aktivering

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter første aktivering

Okay det lyder godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, det lyder da ret hardcore, Kawon :o Håber lidt, at det ikke er sådan længere (6 ugers jobsøgningskursus WTF?! :zzz)

Og ja, jeg tænker også, at de næppe starter noget op midt i december, men var lidt "bekymret" for om der mon var lovkrav om, at jeg blev sendt ud præcis efter 6 måneder, og at jeg så blev sendt ud og skovle sne mellem jul og nytår eller sådan noget :rolleyes :blush

Ja, de 6 uger var dødens pølse... Forestil dig, den der en uge, man allerede har haft, blive trukket ud over 6 uger, for de har jo ikke noget nyt at lærer dig.

Og så sad jeg som den eneste af 25 ledig, med en universitetsgrad, så ham underviseren kunne slet ikke håndtere mig

Deres råd til mig, da jeg forsøgte at få hjælp til at finde et løntilskud, var at jeg skulle gå ned og spørger på biblioteket ?! Jeg er altså uddannet cand merc, ikke cand mag, hvad helved skal biblioteket bruge en person der har speciale i at optimere produktionsvirksomheder til?!

Men jeg mødte mange søde mennesker på kurset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er vist en del forskel på typen af aktivering i de forskellige kommuner!

I vores kommune kommer man i job i løntilskud eller praktik... det er deres måde at sende folk i aktivering på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i aktivering i hele december sidste år. Blot til Info ;) Så jo de kan sagtens finde på at sende folk ud i december :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i aktivering i hele december sidste år. Blot til Info ;) Så jo de kan sagtens finde på at sende folk ud i december :)

Nå for katten :D Hvor længe havde du været ledig der?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå for katten :D Hvor længe havde du været ledig der?

Knap et år, men var over 30 år, så ved ikke om det tæller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej så blev jeg lige glad - jeg er over 30 så de første 9 MÅNEDER bliver jeg ikke sendt ud :blink :yay det er første gang jeg har oplevet at det kan betale sig at blive gammel :lol

(Jeg vil godt stå til rådighed for arbejdsmarkedet, men til en stilling ikke som gratis arbejdskraft)

Så skal jeg bare have fundet arbejde inden de 9 mdr er gået :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Knap et år, men var over 30 år, så ved ikke om det tæller?

Det er i hvert fald andre regler end hvad der gælder for mig så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej så blev jeg lige glad - jeg er over 30 så de første 9 MÅNEDER bliver jeg ikke sendt ud :blink :yay det er første gang jeg har oplevet at det kan betale sig at blive gammel :lol

(Jeg vil godt stå til rådighed for arbejdsmarkedet, men til en stilling ikke som gratis arbejdskraft)

Så skal jeg bare have fundet arbejde inden de 9 mdr er gået :goodluck

Haha ja nogle gange har det sine fordele at blive ældre :D :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER