Mette

Hjemmesko størrelse? Hjælp

8 indlæg i dette emne

Okay verdens mindste problem (tænker i hvert fald det er for småt til Mads & monopolet!), here goes:

Viggas fødder måler 13 cm.

Hendes hjemmesko måler indvendigt 13,2 (13,7 ifølge nettet, men det synes jeg nu ikke).

De er derfor ved at være for små.

Har købt nogle nye der er en størrelse større (andet mærke så giver ingen mening at sammenligne størrelse). De måler 14,4 dvs voksetillæg på 1,4 (kan læse mig frem til at voksetillæg på 1-1,5 er normalt, men synes nu at 1,4 virker af meget i en hjemmesko)! Størrelsen mindre hedder 13,7 og det synes jeg blir lidt småt måske, det er jo det samme som dem hun har nu nærmest).

Bonusinfo:

Jeg tænker hun lige blir i den gamle sko lidt endnu til hendes fod er vokset helt ud af dem hvilket så gir voksetillæg i ny sko 1,3 måske.

Hun går godt i de nye sko, har leget i dem 5 minutter og var meget glad og hoppede og løb uden problemer.

Så ganske kort, Bytte eller beholde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm ville lige tage et billede og selvom den indvendige forskel kun er 1,2 cm hælder jeg vist til at prøve et nr mindre når jeg ser det her...

jmrltJD.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud fra dit øverste indlæg ville jeg sige behold, ud fra billedet vil jeg sige bytte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes max der må være 1cm når det er hjemmesko, ellers støtter de heller ikke ordentlig. Ligesom gummistøvler hvor jeg også kører med 0,5-max 1cm. Jeg ville bytte til størrelsen mindre på 13,8cm - eller bare købe et par mere, så har du næste størrelse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud fra dit øverste indlæg ville jeg sige behold, ud fra billedet vil jeg sige bytte.

haha ja jeg troede også ud fra mine målinger at det var behold! men når man så ser billedet så virker det ret meget som en bytter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes max der må være 1cm når det er hjemmesko, ellers støtter de heller ikke ordentlig. Ligesom gummistøvler hvor jeg også kører med 0,5-max 1cm. Jeg ville bytte til størrelsen mindre på 13,8cm - eller bare købe et par mere, så har du næste størrelse ;)

 

haha louise, det var jo ikke helt dumt tænkt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der bestilt et par hjem i str 22, så må jeg vurdere når de ankommer hvordan de passer og om jeg evt bare beholder begge ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

haha louise, det var jo ikke helt dumt tænkt ;)

Hehe jeg gjorde det jo selv sidst, altså købte 2 par. Det er så rart at opdage når de andre er for små :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER