Guest

Navngivningsfest?

10 indlæg i dette emne

Så er datoen sat, jeg har lavet mock-up på invitation - ganske simpel så det er let at lave flere på kort tid!

Jeg har lavet tekst og vi har aftalt hvem som skal med, og køkkenhjælpen er vidst nok fundet!

Now the issues??

Jeg er jo af en dåbs familie hvor det højtidlige og navngivningen foregår i kirken, hvad pokker gør man til en navngivningsfest?

Og noget helt andet, foreslag til mad, vi skal holde det hjemme så det skal kunne laves i lille køkken :)

Og hvad med tøj til prinsessen nu hvor hun ikke skal i dåbskjolen?

Hold nu op jeg lyder helt hjælpeløs :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holdt navngivningsfest for Ronja og vi gjorde ikke det store ud af at præsentere navnet. Vi havde skrevet det på indbydelsen og de fleste kendte det i forvejen :) 

 

Jeg havde fundet en sød kjole jeg synes hun skulle have på og det var det. 

 

Ang. mad så er det en god ide at lave noget der kan laves i forvejen som ikke kræver det store på dagen. Nu ved jeg ikke hvad tid på dagen i holder det, men vi havde nogle venner der holdt det om eftermiddag/aften og der serverede de fastelavnsboller (det var lige omkring fastelavn) om eftermiddagen og havde lavet chili-con-carne der bare skulle varmes om aftenen. Da vi holdt for Ronja serverede vi chokoladekage og muffins om eftermiddagen og havde bestilt mad udefra. Denne gang til Livs overvejer jeg at gøre som vennerne og lave noget lignende. 

I stedet for chili con carne kan det f.eks. være gryderet, lasagne eller lign. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har inviteret til kl 12.00 så det er frokost og kaffe/kage :)

Jeg overvejer lidt et frokostbord med godt pålæg både varm og koldt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har inviteret til kl 12.00 så det er frokost og kaffe/kage :)

Jeg overvejer lidt et frokostbord med godt pålæg både varm og koldt

 

Det synes jeg lyder som en rigtig god ide - det er jo forholdsvis nemt og det meste kan laves i forvejen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med noget godt brød og så noget lækkert ost og pølse og lidt oliven? Alt kan købes i forvejen - nemmere bliver det ikke og super lækkert.

 

Jeg har været til en navngivningsfest, og der var ingen sådan højtidelighed eller "ceremoni", det var bare kom og fejr vores datter.

 

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres inputs - og rigtig fint foreslag med pølse/ostebord - jeg er bare hverken til det ene eller andet, så tænker et frokostbord :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så oprant dagen, vi havde i dag navngivningsfest, vi blev i alt 16 stk, kun et afbud!

Vi kunne snilt være i stuen hvor der blev dækket op i efterårets farver, matchene til indbydelserne!

Vi endte med frokost bord med hj. Tærter, frekadeller, en lun leverpostej, æg, sild og lidt pålæg :)

Til kaffen havde vi lagt to lagkager sammen, jeg havde fået min svigermor til at bage en chokoladekage, og så ellers en skål slik, chokolade og lidt købte småkager!

Som velkomstdrink havde vi lavet en bowle/stor glasskål med sprite, passoa, vindruer og isterninger - det var et hit!! :)

Vi havde helt igennem en fantastisk dag!

Laura er så heldig at have 7 oldeforældre i live, så vi fik taget et stor fælles billede af dem med Laura, det vil være et af de billeder der ville stå stærkest tilbage i min hukommelse med tiden!

Et af vores venner stod i køkkenet, hun er en knag dertil, og en uvuderlig hjælp!!

Tilbage var oprydning det klarede vi her til aften inkl al opvask, nu mangler vi bare at aflevere de lånte klapborde retur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt I havde en fin dag :)

 

Vildt at have 7 oldeforældre  :yiepie

 

:loveshower  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som en dejligt dag og god måde at gøre det på :) 

 

Vildt med 7 oldeforældre :blink Her har børnene ikke flere oldeforældre tilbage og der er desværre kun 3 bedsteforældre tilbage. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har bedsteforældrene jo kun lige rundet 50, med undtagelse af min mor, hun er ikke blevet 50 endnu, så det giver jo også unge oldeforældre (under 80), men ja det er lidt vildt med 7 stk! Er SÅ glad for vi fik taget et fælles billede af dem alle sammen med Laura :)

Og tak! Det var bare en skøøn dag, og oldeforældrene har haft ringet efterfølgende, de havde bare hygget sig så meget! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER