SuperKlar

PB og bachelor projekt??

11 indlæg i dette emne

Nå piger, nu vil jeg lige høre jeres mening :help

Vi startede PB i juni (tog sidste p-pille d 12/6) :yay med den helt klare holdning at hvis der ikke var sket noget indenfor 7 mdr., skulle vi holde pause i 5 mdr. ca. for at jeg ikke skulle ende med at skulle på barsel midt i mit bachelor-projekt, og så genoptage PB efterfølgende...

Der er så ikke sket så meget endnu, hvilket jeg/vi jo var ganske klar over kunne være tilfældet!

MEN nu begynder jeg faktisk at blive lidt stresset af tiden, for jeg vil bare SÅ gerne at det lykkes inden tiden de 7 mdr. for føler bare det er super uoverskueligt at skulle vente 5 mdr. mere før vi så går i gang igen... Jeg kom så til at sige højt til manden at jeg faktisk overvejede lidt at fortsætte PB selvom det kan resultere i barsel midt i bachelor projektet, og til min enormt store overraskelse sagde han at det kunne han godt forstå, og at det havde han også lyst til :7himmel

Nu skal jeg så have snakket med en studievejleder på skolen om hvad det vil betyde i praksis, men inden jeg gør det vil jeg lige høre:

Er der nogen af jer der har erfaringer med det? altså tænker, hvordan fungere det i praksis? Stopper man bare midt i projektet og så fortsætter hvor man slap efter barsel? Skriver man videre, og dropper barsel?

 

Jeg kan mærke at jeg slapper meget mere af ved at vi har besluttet at fortsætte, tænker at det faktisk kan ende med at være den beslutning der resultere i at det lykkes inden tiden, så der skal altså være meget store ulemper i det for at vi vælger at holde pause alligevel, men vil nu gerne høre jeres erfaringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad læser du? Jeg tænker, at en del BA-projekter ville kunne overstås før tid....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læser til sygeplejerske! Som i at skrive den inden?hmm... den tanke har ikke lige strejfet mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læser til sygeplejerske! Som i at skrive den inden?hmm... den tanke har ikke lige strejfet mig...

Jeg er uddannet lærer, og der kunne det i hvert fald sagtens lade sig gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sygeplejerske og skrev bachelor sidste vinter. jeg ved ikke om i skal skrive i gruppe eller ej? Det betyder nok en del for om du kan gøre det færdigt før tid, tænker jeg.. Er man alene kan du nok godt speede processen op, men skal i skrive i grupper skal du være sikker på din gruppe er med på den  :) pøj pøj med begge projekter - både baby og bachelor ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi må selv bestemme om vi vil skrive selv eller i grupper, og jeg her egentlig været ret sikker på fra start at jeg ville skrive selv, for er ikke super god til det der med at skrive i grupper (er ret så meget en enspænder :bunny) men tænker bare i forhold til at speede processen op, hvad så med vejledning? nå, men det er vel også sådan noget at studievejlederen kan svare på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå piger, nu vil jeg lige høre jeres mening :help

Vi startede PB i juni (tog sidste p-pille d 12/6) :yay med den helt klare holdning at hvis der ikke var sket noget indenfor 7 mdr., skulle vi holde pause i 5 mdr. ca. for at jeg ikke skulle ende med at skulle på barsel midt i mit bachelor-projekt, og så genoptage PB efterfølgende...

Der er så ikke sket så meget endnu, hvilket jeg/vi jo var ganske klar over kunne være tilfældet!

MEN nu begynder jeg faktisk at blive lidt stresset af tiden, for jeg vil bare SÅ gerne at det lykkes inden tiden de 7 mdr. for føler bare det er super uoverskueligt at skulle vente 5 mdr. mere før vi så går i gang igen... Jeg kom så til at sige højt til manden at jeg faktisk overvejede lidt at fortsætte PB selvom det kan resultere i barsel midt i bachelor projektet, og til min enormt store overraskelse sagde han at det kunne han godt forstå, og at det havde han også lyst til :7himmel

Nu skal jeg så have snakket med en studievejleder på skolen om hvad det vil betyde i praksis, men inden jeg gør det vil jeg lige høre:

Er der nogen af jer der har erfaringer med det? altså tænker, hvordan fungere det i praksis? Stopper man bare midt i projektet og så fortsætter hvor man slap efter barsel? Skriver man videre, og dropper barsel?

 

Jeg kan mærke at jeg slapper meget mere af ved at vi har besluttet at fortsætte, tænker at det faktisk kan ende med at være den beslutning der resultere i at det lykkes inden tiden, så der skal altså være meget store ulemper i det for at vi vælger at holde pause alligevel, men vil nu gerne høre jeres erfaringer :)

 

Jeg ville helt klart fortsætte! Man kan tage barsel, hvis det' lander' uheldigt, eller du kan fortsætte med at skrive 'på trods af' en graviditet.

Kender et par stykker der har gjort det- og i de fleste fag, kan en BA-opgave altså godt skrives på et par uger og få høje/bedste karakterer: gjorde jeg selv på en uges tid.

 

Hvis det var mig, ville jeg helst bare have den 'klaret' :)

Og så kan du jo så starte på KA, hvis du har tænkt dig det, når baby begynder i vuggestue.

 

Held og lykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ummidelbart tænker jeg ikke at starte på KA, ikke lige de første år efter endt udd. men synes det lyder fint til at vi sagtens kan fortsætte PB samtid med BA :loveshower

Tusind tak for svar skønne piger :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor læser du henne? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I Vejle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok... Læser selv i Holstebro, så blev lige nysgerrig ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER