Kofoed

Igangsættelse - vee-stimulerende erfaring søges :)

18 indlæg i dette emne

Hejsa de damer :)

 

Står i den situation at jeg muligvis skal sættes i gang på fredag da jeg allerede nu er gået 5 dage over tid, og efter retningslinjerne på hospitalet sætter de i gang når man er 41+3, hvilket jeg vil være på fredag...

 

 

Når.. men da jeg heldigvis er så modnet down there kan de "nøjes" med at tage vandet også supplere med ve-stimulerende hvis jeg ikke selv laver veer eller de ikke er stærke nok. Jeg er lidt nervøs for det vee-stimulerende og ja tror bare jeg har behov for at høre nogle erfaringer fra jer der har været igennem samme situation som mig:)

 

- var det en god oplevelse, hvor lang tid tog det fra de tog vandet til veerne startede? var det slemt at få vee-stimulerende, og hvor lang tid gik der til du fødte?? 

 

Glæder mig til at læse jeres forhåbentlige skønne fødselseventyr! :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Slettet efter ændring i Babyklar's politik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Min fødselsberetning ligger et sted herinde og jeg blev sat i gang 41+3, hvilket var en god oplevelse for mig.

Jeg orker ikke lige at skrive det hele herinde pga plukveer der driller pt og ka ikk lige finde ud af at linke fra mobil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ve-stimulerende drop, men udvidede mig ikke mere da jeg var 7 cm åben, så Noah blev født ved AKS 42+3.

De forsøgte at tage vandet, men det lykkedes ikke helt, så jeg fik ikke rigtige veer selv.

Ve-droppet var ikke slemt synes jeg. Men jeg ved jo ikke, hvordan det ville være uden. Men jeg tænker veer gør ondt uanset om de kommer pga drop eller fordi man selv går i gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De forsøgte forresten at tage vandet kl 12, og Noah blev født 2.24.

Igangsættelsen startede 41+6, men jeg var slet ikke modnet, så det var nok en helt anden proces end du skal igennem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Kofoed - jeg har ikke så meget tid herinde, så det bliver lige hurtigt herfra - vil bare lige sige, at jeg blev sat i gang ved at de tog vandet og siden hen fik ve-stimulerende drop.

 

Nu har jeg ikke født på anden vis (1 barn) så kan ikke sammenligne med hvordan det er i forhold til "selv" at gå i gang. Men jeg ville bestemt IKKE have det drop, sådan tænkte jeg meget op til fødslen. Jeg ville gå i gang af mig selv. Men her bagefter så ville jeg slet ikke have samme "modstand" mod det. Jeg hader nåle, men bortset fra det - så var det ikke som jeg frygtede.

 

Jeg kan ikke lige huske, hvor lang tid der gik fra de tog vandet og til veerne startede - jeg mener, at de tog vandet og så ventede vi vist et par timer, men ingen veer kom, så jeg fik drop. Udvidede mig fint, og de tog droppet væk i en periode, fordi jeg selv lavede veer, indtil lige inden min datter kom ud, der gav de mig det igen.

 

Jeg fik lattergas meget af fødslen, og ellers bare ilt.

 

Hvorom alting er - jeg kan godt nikke genkendende til dine tanker omkring nervøsititen for droppet, så vil bare sige, at det for mig her bagefter sagtens er noget jeg kunne gøre igen (selvom vi alle naturligvis helst vil gå i gang selv)

 

Tak for at dele dine erfaringer:) Rart at høre at du havde en forholdsvis god oplevelse! Håber så sandelig stadig min lille fyr vælger at komme ud før på fredag men hvis ikke ja, så har jeg ham ihvertfald i mine arme også er det ligegyldigt hvordan fødslen starter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min fødselsberetning ligger et sted herinde og jeg blev sat i gang 41+3, hvilket var en god oplevelse for mig.

Jeg orker ikke lige at skrive det hele herinde pga plukveer der driller pt og ka ikk lige finde ud af at linke fra mobil.

Tak skal du have. Må se om jeg kan finde din fødselsberetning et sted. Ved du ca. hvilken dato du lavede din fødselsberetning og hver overskriften er? :) Uhh de søde plukveer kan være så irriterende... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ve-stimulerende drop, men udvidede mig ikke mere da jeg var 7 cm åben, så Noah blev født ved AKS 42+3.

De forsøgte at tage vandet, men det lykkedes ikke helt, så jeg fik ikke rigtige veer selv.

Ve-droppet var ikke slemt synes jeg. Men jeg ved jo ikke, hvordan det ville være uden. Men jeg tænker veer gør ondt uanset om de kommer pga drop eller fordi man selv går i gang.

Tak for dit svar :) Godt at høre at det ve-stimulende ikke var så slemt... har godt hørt der er større risiko for at ende i aks når man hjælper fødslen "kunstigt" på vej og det håber jeg for alt i verden ikke kommer til at ske :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik ve-stimulerende, oplevede ikke noget som jeg synes var hårdere eller værre end jeg "forventede".. Forstået på den måde, jeg var førstegangsfødende og havde derfor intet at sammenligne med :) Men det gjorde ondt - men det gør en fødsel jo ;)

Der gik et godt stykke tid før der skete noget, jeg fik drop kl.8.30 og fødte kl.19.19.. Men jeg er på ingen måde afskrækket over at skulle have det igen, skulle det komme til den situation igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om du har lyst til at læse en af de mere negative erfaringer med vestimulerende drop

I så fald findes min fødselsberetning her: http://www.babyklar.dk/forum/23218/frejas-vej-til-verden-nu-i-fuld-version.html/

 

Hvis du ikke har lyst til at læse, så hopper du bare let og elegant over den.

 

Men kan da sige at selvom det var en hård fødsel, så opvejer det fantastisk resultat det hele og der er ingen tvivl om at jeg gerne vil gå det hele igennem en gang når det engang bliver tid til at gøre Freja til storesøster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ved ikke om du har lyst til at læse en af de mere negative erfaringer med vestimulerende drop

I så fald findes min fødselsberetning her: http://www.babyklar.dk/forum/23218/frejas-vej-til-verden-nu-i-fuld-version.html/

 

Hvis du ikke har lyst til at læse, så hopper du bare let og elegant over den.

 

Men kan da sige at selvom det var en hård fødsel, så opvejer det fantastisk resultat det hele og der er ingen tvivl om at jeg gerne vil gå det hele igennem en gang når det engang bliver tid til at gøre Freja til storesøster.

 

Jeg har lige læst din fødselsberetning igennem, og kan tydelig huske jeg har læst den før for puhaa for en omgang din stakkel.. det lyder som om du kom ud i det man kalder ve-storm? talte netop med min jordemoder om det, og hun mente nu at et ve-drop ville være rimelig nemt at styre for at undgå det... men som du selv skriver så vil man nok gøre alt om igen (smertehelvede eller ej), når først ens guldklump er kommet til verden <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv dette link: www.babyklar.dk/forum/13448/juni-bebs´ens-fødselsberetning.html/#entry290115

Den hedder juni-bebs'ens fødselsberetning og tror den lå helt omme på side 3 eller 4.

Tusind tak :) Det lyder som en dejlig fødsel må man sige .. <3 ihh hvor skønt. Jeg skal som sagt ikke have modningspiller men kun få taget vandet :) Tak for din beretning. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fik taget vand for at sætte i gang fik jeg veer med det samme. Efter 20 min var jeg ikke i tvivl om det var rigtige veer. Håber det går lige så let for dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak :) Det lyder som en dejlig fødsel må man sige .. <3 ihh hvor skønt. Jeg skal som sagt ikke have modningspiller men kun få taget vandet :) Tak for din beretning.

Ah det fik jeg ikk lige læst, at du ikke skulle. Men håber at du ka nøjes med at få taget vandet. Jeg var for lukket, så det var derfor at jeg fik piller til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige læst din fødselsberetning igennem, og kan tydelig huske jeg har læst den før for puhaa for en omgang din stakkel.. det lyder som om du kom ud i det man kalder ve-storm? talte netop med min jordemoder om det, og hun mente nu at et ve-drop ville være rimelig nemt at styre for at undgå det... men som du selv skriver så vil man nok gøre alt om igen (smertehelvede eller ej), når først ens guldklump er kommet til verden <3

 

Jeg reagerede åbenbart meget kraftigt på droppet, da jeg i følge min journal har fået laveste dosis det meste af tiden.

Hvorfor man så ikke tog droppet væk igen eller lod mig have pause, har min konsultations-JM også stillet spørgsmålstegn ved og jeg ved at hun havde tænkt sig at henvende sig til  sygehuset for at få svar, men har faktisk ikke hørt om hun har fået noget.

Det ændrer jo heller ikke ved noget, så har heller ikke rykket for det.

 

Men håber du får en rigtig god fødsel, med eller uden ve-stimulerende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fik taget vand for at sætte i gang fik jeg veer med det samme. Efter 20 min var jeg ikke i tvivl om det var rigtige veer. Håber det går lige så let for dig.

Uhh det havde ikke været dårligt :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER