SaraLK

hjælp til valg af billeder

43 indlæg i dette emne

For pokker nogle fantastiske billeder Sara! Han er godt nok dygtig....! Det ku godt være at man sku prøve ham fremfor Jane næste gang.... Hvor er Luna bare kær - og skide godt valg af tøj til de natur billeder...

Du får ikke nogen hjælp af mig, for jeg siger VÆLG DE ALLE! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For pokker nogle fantastiske billeder Sara! Han er godt nok dygtig....! Det ku godt være at man sku prøve ham fremfor Jane næste gang.... Hvor er Luna bare kær - og skide godt valg af tøj til de natur billeder...

Du får ikke nogen hjælp af mig, for jeg siger VÆLG DE ALLE!

Jane er helt klart dygtigst til børn fra nyfødt til 1år... + gravid foto! Resten har ikke rigtig hendes interesse og hun er så småt begyndt at afvise når folk spørger om større børn, gruppebilleder osv.

Bjarne er super god til naturlige billeder, udendørs osv.

Du kan jo tjekke han portefolio ud på hjemmesiden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ikke endnu.... men sætter mig med det i aften!

så må vi se hvor mange og hvilke jeg/vi får valgt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må lige lure senere. Her er telefonen skisme for lille

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må lige lure senere. Her er telefonen skisme for lille

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg kigget billeder, valgt nogle favoritter ud, gennemgået dem, og skrevet kommentarer  ud fra de billeder jeg havde valgt som favoritter. Måske det er lidt nørdet, og måske du ikke ser det samme som jeg. Modellen er SKØN, og kigger man kun efter det, ville jeg vælge alle, men det kan du jo ikke. Så her har du mit besyv:

 

51 - Dog synes jeg belysningen i hendes ansigt er rigtig dårlig

70 - Skyggerne er modsat i ansigtet i forhold til skyggerne på træerne bagved

72 - Dejligt billede, dog dårlig og mørk belysning i ansigtet

78 - Dejligt billede. Dog går pinden ud af motivet, hvilket fagligt diskvalificerer et motiv.

80 - Samme som ved 72

81 - Sødt, men ikke "hænge på væggen" materiale

82 - Samme som ved 72

85 - Dejligt motiv, men mærkelig belysning

98 - Min helt klare favorit. Lyset er rigtig godt. Især på ansigt som er vigtigt for mig, og ingen mærkelige skygger

120 - Dejligt motiv, dog er Luna anderledes belyst end resten af skoven

 

 

Det var lige de noter jeg havde lavet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg kigget billeder, valgt nogle favoritter ud, gennemgået dem, og skrevet kommentarer ud fra de billeder jeg havde valgt som favoritter. Måske det er lidt nørdet, og måske du ikke ser det samme som jeg. Modellen er SKØN, og kigger man kun efter det, ville jeg vælge alle, men det kan du jo ikke. Så her har du mit besyv:

51 - Dog synes jeg belysningen i hendes ansigt er rigtig dårlig

70 - Skyggerne er modsat i ansigtet i forhold til skyggerne på træerne bagved

72 - Dejligt billede, dog dårlig og mørk belysning i ansigtet

78 - Dejligt billede. Dog går pinden ud af motivet, hvilket fagligt diskvalificerer et motiv.

80 - Samme som ved 72

81 - Sødt, men ikke "hænge på væggen" materiale

82 - Samme som ved 72

85 - Dejligt motiv, men mærkelig belysning

98 - Min helt klare favorit. Lyset er rigtig godt. Især på ansigt som er vigtigt for mig, og ingen mærkelige skygger

120 - Dejligt motiv, dog er Luna anderledes belyst end resten af skoven

Det var lige de noter jeg havde lavet :)

Som du kan se på de første billeder, skulle jeg stå med det dersens hvide lagenting for Ikke At hun fik sol direkte ind fra siden... derfor er skyggerne lidt modsat!

tusind tak for dit besyv, men tror ikke helt jeg har fanget om de numre du skriver er dem du godt kan lide? eller om det er resten der er gode :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først gik jeg igennem alle billederne og skrev dem ned som jeg synes var bedre end resten. Derefter gik jeg de udvalgte igennem og så med endnu mere kritiske briller og det er listen jeg har skrevet ovenover ;) Som professionel fotograf, skal lys og skygger, især i ansigtet, altså være i orden og det var det, efter min mening ikke på ret mange af billederne. Luna er SKØN på billederne, men jeg synes hans arbejde virker sjusket. Sorry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først gik jeg igennem alle billederne og skrev dem ned som jeg synes var bedre end resten. Derefter gik jeg de udvalgte igennem og så med endnu mere kritiske briller og det er listen jeg har skrevet ovenover ;) Som professionel fotograf, skal lys og skygger, især i ansigtet, altså være i orden og det var det, efter min mening ikke på ret mange af billederne. Luna er SKØN på billederne, men jeg synes hans arbejde virker sjusket. Sorry

Det skal lige siges til hans forsvar at vejret virkelig var imod os... vi tog bogstaveligt talt billeder mellem to regnbyger!

sig endelig din mening! synes det er rart med proffe øjne! :)

Nu er det her jo også helt uredigerede billeder, så ved ikke hvor meget der kan justeres mht. Lyset?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er svært at flytte lys og skygger i redigering. Dårligt vejr eller ej, så skal han vide hvordan lyset skal reflekteres i hendes ansigt, svarende til de naturlige lysindfald i hendes omgivelser. Og det synes jeg ikke han har formået.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså man kan godt lysne/dæmpe i redigering, men direkte flytte skygger osv er stort arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for øjenåbneren!

Heldigvis er det gratis fotografering, men når man får det skrevet ned, som du fortæller, så kan jeg jo godt se det! Selvom jeg jo primært har fokus på mit guld på billederne ;)

Det bekræfter mig faktisk også i min første intuition omkring ham!

Nu ved jeg i hvert fald at han ikke skal lave mere arbejde for os! :p

JaBa foto får selvfølgelig æren af de næste to fotoshoots vi skal ha lavet! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen dit guld er jo også skønt, så er det jo også svært at koncentrere sig om skygger mv ;)

Godt det ikke er betalt arbejde, for så ville jeg forlange en ommer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen dit guld er jo også skønt, så er det jo også svært at koncentrere sig om skygger mv ;)

Godt det ikke er betalt arbejde, for så ville jeg forlange en ommer :)

Det er jo det! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor er hun dog bedårende

Tak skal du ha :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER