Barbamama

Odder og udskiftning af forlæder

40 indlæg i dette emne

Her er lige en tråd, hvor vi kan drøfte videre, hvis der er behov for det :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan hverken finde det der TK-SF mærke eller serienummer nogle steder :unsure Hverken på kvittering, købsbevis eller vogn. Hvor filan er det? Kan nogen skære det ud i pap eller tage et billede? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg finder det lige.... Fik en mail fra babysam hvor det står i  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg finder det lige.... Fik en mail fra babysam hvor det står i :kiss

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er cut fra mailen omkring barnevognen :-)

 

Information om barnevognene – Scandia Run og Odder ZIP

BabySam er gennem en test i forbrugerbladet TÆNK blevet gjort opmærksom på to barnevogne, der indeholder kemi, der ikke skal være i barnevogne. Fejlene på de to barnevogne er rettet, og vi har gennemgået alle andre barnevogne for at sikre, at de ikke har lignende fejl. Vi har gennem opslag og kontakt i butikkerne, samt information på vores web- og Facebook-side været i kontakt med en del forældre og vil med denne mail informere yderligere om fejlene.

Barnevognen Scandia Run har stoffet DEHP i solskyggen i barnevognens kaleche. Har du købt denne model hos BabySam, skal du henvende dig i den nærmeste butik for at få ombyttet barnevognskassen og kalechen til en anden model. Dette sker naturligvis uden beregning, og vi undskylder den gene, dette måtte medføre.

Endelig er der inde i overlæderet på en serie barnevogne af mærket Odder Zip brugt flammehæmmeren TCEP/TCDP, der muligvis er problematisk (stoffet er ikke erklæret sundhedsskadeligt, men det er på EU´s observationsliste). Det er kun enkelte modeller, der indeholder denne flammehæmmer. For at se, om den pågældende flammehæmmer er brugt i din barnevogn, skal du undersøge serienummeret. Du finder serienummeret inde i barnevognskassen.

Ligger dit serienummer mellem tallene 303-252997 og 422-269143 (begge numre inklusive), og er der et isyningsmærkat med teksten TK-SF på undersiden af overlæderet, er den pågældende flammehæmmer muligvis brugt inde i overlæderet på din barnevogn. Er man som kunde i BabySam utryg ved at bruge overlæderet på barnevognen Odder Zip, er man velkommen til at komme forbi butikken og få ombyttet overlæderet uden beregning.

Alle Odder- og Scandia barnevogne er testet og godkendt i forhold til den fælleseuropæiske standard EN 1888:2012. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm okay tak :) Kunne altså ikke finde det mærke, så det tegner jo godt. Men må lige få Brian til at tjekke serienummeret, når han henter fra dp...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand fandt det igår. Ellers må du forbi en babysam eller ringe dem og høre hvor det sidder.... Jeg slap heldigvis for ombytning mv.  :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan hverken finde det der TK-SF mærke eller serienummer nogle steder :unsure Hverken på kvittering, købsbevis eller vogn. Hvor filan er det? Kan nogen skære det ud i pap eller tage et billede? :help

Serienummeret står i fodenden af vognen. Vi skal ikke have vores skiftet, så det skal I formentlig heller ikke. Mener I købte vognen før os ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Serienummeret står i fodenden af vognen. Vi skal ikke have vores skiftet, så det skal I formentlig heller ikke. Mener I købte vognen før os ;)

Okay det lyder godt :) Vi fik den D. 17. juli.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må lige få tjekket vores når jeg engang står op

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores er købt i 2012 og var ok :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores er købt i 2012 og var ok :-)

Lyder godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Serienummeret står i fodenden af vognen. Vi skal ikke have vores skiftet, så det skal I formentlig heller ikke. Mener I købte vognen før os ;)

Så satser jeg på vi heller ikke skal. Vi fik godt nok først vores 1. august.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores går også fri. Den er fra september 2012. Så det nok fra senere på året og 2013 den er gal med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores går ikke fri.. Ved ikke om jeg vil bytte. Skal dog i BS i weekenden alligevel.

Men altså stoffet er kun farligt, hvis der opstår brand.. Men selvfølgelig meget godt at være uden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gad vide om det kun er zip :unsure Vi har en Classic :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gad vide om det kun er zip :unsure Vi har en Classic :huh

Det er vist kun zip

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores går ikke fri.. Ved ikke om jeg vil bytte. Skal dog i BS i weekenden alligevel.

Men altså stoffet er kun farligt, hvis der opstår brand.. Men selvfølgelig meget godt at være uden.

Hvad tænker du skulle være grunden til ikke at skifte? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores går også fri :yay

Det er vist kun zip

Ja ifølge hjemmesiden er det kun Zip :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad tænker du skulle være grunden til ikke at skifte? :)

Besværlighed.. Bor 40 min fra en BS. Men vi havde alligevel snakket om at tage derind, så ringer til dem i morgen for at høre om prodeduren. :)

Er bare glad for at hun ikke har været i direkte kontakt og at BV ikke har været i brand: :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, ringede til bs, og der er ingen fare ved det, medmindre der er brand... (Som vi jo også godt vidste)

Men vi selvfølgelig et nyt. :) skønt. Så hun har heldigvis ikke været udsat for noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Besværlighed.. Bor 40 min fra en BS. Men vi havde alligevel snakket om at tage derind, så ringer til dem i morgen for at høre om prodeduren. :)

Er bare glad for at hun ikke har været i direkte kontakt og at BV ikke har været i brand: :)

Arh ok, det kan jeg godt forstå - sådan havde jeg det også med lynlås-dimserne ;)

Men jeg tænker da at muligheden er der længe og at det bare er at aflevere det gamle og få det nye, og så kan man jo bare gøre det, når man en dag kom i nærheden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh ok, det kan jeg godt forstå - sådan havde jeg det også med lynlås-dimserne ;)

Men jeg tænker da at muligheden er der længe og at det bare er at aflevere det gamle og få det nye, og så kan man jo bare gøre det, når man en dag kom i nærheden :)

Ja, og nu ringer bs til os, når det nye forlæder er produceret (om nogle uger :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores går også fri :yay

Ja ifølge hjemmesiden er det kun Zip :)

Ok. Tænker da bare at der jo burde være det samme i forlæderet, selvom det er forskellige modeller :unsure Måske jeg lige tjekker op på det, efter ferien :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, og nu ringer bs til os, når det nye forlæder er produceret (om nogle uger :) )

Dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER