Guest Twink

Gode råd??

11 indlæg i dette emne

Vi er blevet enige om at forøge os :-)

Men står på bar bund omkring hvordan vi får den bedste graviditet :-)

Er der nogle bestemte stillinger som er gode til selve undfangelsen, hvad med vitaminer og når vi så er gravide, hvordan sørger jeg så for at få en sund graviditet? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal begynde at spise folsyre :) Det anbefales at  begynde på allerede når man planlægger graviditet. Det er noget med, at det forebygger rygmarvsbrok hos baby. Man kan købe folsyre/folinsyre som piller for sig selv, men du kan også købe diverse "gravid-vitaminer", hvor der som regel er det rigtige indhold i. Jeg mener det er 400 mg man skal have om dagen..

 

Stillinger tror jeg ikke der er noget i - det er vist mest ammestuesnak ;) Men det er jo forskelligt hvad man tror på. Jeg ved der er flere herinde der har praktiseret at tænke positivt og sige velkommen til sædcellerne for at skabe et positivt miljø. Det kommer jo lidt an på hvad man er til ;)

 

For at få en sund graviditet? Uh, der er så mange ting man skal sørge for at spise og ikke spise. Prøv at kigge lidt på sundhedsstyrelsens hjemmeside - de har nogle gode anbefalinger.

 

Og tillykke med beslutningen forresten. Det er stort! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak!

Starter idag op på GraVitamin :-)

Dit svar gav lidt mere "ro" ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med beslutningen og velkommen til :balloons

Som Pada siger: folsyre :)

Derudover er der de "almindelige kedelige råd":

- Motion

- Ingen tobak

- Ingen alkohol

- Fisk og grønt

Og så anbefales det også at kigge lidt på kemikalier omkring sig (fx shampoo, sæbe, vaskemiddel) og såvidt muligt undgå parfume og parabener. Evt gå efter Astma og allergi mærket, så er du godt i gang :)

Hvor meget du vil gøre, og hvor meget du vil gøre allerede nu, er selvfølgelig op til dig selv :) Men det er i hvert fald et par ting, der er sunde for både dig og (kommende) baby :)

Zink til både kvinde og mand skulle være godt for fertiliteten, men det er ikke en officiel anbefaling, ligesom folsyre er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tusind tak de damer :-)

Har nu taget den første GraVitamin, så første skridt er taget :-D !!

(Føler sig ovenud lykkelig)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt med gode råd! Hmm.. Anede altså intet om det med folsyren, og nu er vi jo igang :unsure det sker der vel ikke noget ved vel..??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt med gode råd! Hmm.. Anede altså intet om det med folsyren, og nu er vi jo igang :unsure det sker der vel ikke noget ved vel..??

Sandsynligvis ikke nej :) Man anbefaler det, fordi det nedsætter risikoen for det der sygdom, men risikoen er vist ret lav i forvejen. :) Der er jo også mange, der bliver hovsa-gravide og som derfor selvfølgelig heller ikke får taget det - uden problemer :) Da vi blev gravid med min søn havde jeg vist nået at tage dem i 14 dage og han er sund og rask :)

Så ingen panik overhovedet :kram2 Men begynd at tage dem nu, så er du mest sikker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sandsynligvis ikke nej :) Man anbefaler det, fordi det nedsætter risikoen for det der sygdom, men risikoen er vist ret lav i forvejen. :) Der er jo også mange, der bliver hovsa-gravide og som derfor selvfølgelig heller ikke får taget det - uden problemer :) Da vi blev gravid med min søn havde jeg vist nået at tage dem i 14 dage og han er sund og rask :)

Så ingen panik overhovedet :kram2 Men begynd at tage dem nu, så er du mest sikker :)

Tak for de gode råd - det beroliger ;) Vil se om jeg kan få dem i det nærmeste supermarked i morgen.. Vi er på ferie i Tyskland, så aner ikke om det er til at få her.. Ellers må jeg få købt noget straks vi kommer hjem i næste uge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de gode råd - det beroliger ;) Vil se om jeg kan få dem i det nærmeste supermarked i morgen.. Vi er på ferie i Tyskland, så aner ikke om det er til at få her.. Ellers må jeg få købt noget straks vi kommer hjem i næste uge!

Du når det nok :kram2

Der står noget om det her: http://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Gravid%20og%20baby/Din%20graviditet/Folinsyre%20under%20graviditeten.aspx

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i supermarkedet i dag, og jeg fandt nogle brusetabletter med folsyre + div andre vitaminer. Der er 15 stk i røret, og så kan jeg købe folsyre når jeg kommer hjem. Problemet var egentlig at finde nogle tabletter med under 800 mikrogram folsyre i :blink men de her brusetabletter har så de anbefalede 400 mikrogram..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER