Barbamama

Graviditetspude - med eller uden rygdel?

46 indlæg i dette emne

Jeg er ret forelsket i fossflakes' U pude. :7himmel Men jeg er i tvivl, om man egentlig bruger det "ben" i u'et, som ligger bag ryggen, og hvis ikke, så er det vældig meget billigere at købe babysams body pillow. Omvendt synes jeg at babysams pude er dyr (500 kr), hvis man så alligevel ikke ligger helt godt og mangler en pude i ryggen.

Hvad siger I? Er "rygdelen" i puden de ekstra penge værd eller er den ligegyldig?

Edit: tillægsspørgsmål: den fra babysam er med kugler og jeg havde egentlig forestillet mig noget mere "pude"-agtigt. Hvad siger I mht. fyld i puden? Hvad har I haft/været glade for?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I min verden er den ligegyldig.. Jeg brugte puden til at ligge og kramme og nærmest ligge lidt henover.. Så et rygstykke for mig havde været ligemeget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

U puden:

sx0a8gI.jpg

Og "body pillow":

U1074Xd.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ikke noget fancy smart, men brugte en af vores ekstra dyner (altså voksen dyne), og den brugte jeg kun foran og mellem ben.

Den var altså alt rigelig fin - så den vil jeg finde frem igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har købt en "body pillow" i lidl til 100 kr og den er helt fin. har lært at vende mig med den i søvne. og havde jeg en større pude var der ikke plads til manden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har købt en "body pillow" i lidl til 100 kr og den er helt fin. har lært at vende mig med den i søvne. og havde jeg en større pude var der ikke plads til manden.

Uhh, det var billigt! Er det nogen, de har fast?

Og god pointe, der bliver ikke meget "ligge i ske" med ryglæn :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen erfaring men kugler LARMER!!! Så vil aldrig mere købe noget med kugler!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen erfaring men kugler LARMER!!! Så vil aldrig mere købe noget med kugler!!!

Åh god pointe :unsure

Pada og Leras, hvad er jeres fyldt med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde ikke noget fancy smart, men brugte en af vores ekstra dyner (altså voksen dyne), og den brugte jeg kun foran og mellem ben.

Den var altså alt rigelig fin - så den vil jeg finde frem igen.

:ditto og det samme denne gang, ja- allerede ;) Har faktisk gjort det siden omkring uge 10 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh god pointe :unsure

Pada og Leras, hvad er jeres fyldt med?

 

Det var bare alm. pudefyld.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh, det var billigt! Er det nogen, de har fast?

Og god pointe, der bliver ikke meget "ligge i ske" med ryglæn :lolhit

Nej desværre ikke, men de har haft dem 2 gange i år, så mon ikke de kommer igen...

Det er med alm pudefyld, og et bomuldsbetræk, der kan vaskes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret lun på graviditetspuden fra Dreamgenii, der er lidt sådan en mellemting for den har et rygstykke men fylder ikke helt så meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret lun på graviditetspuden fra Dreamgenii, der er lidt sådan en mellemting for den har et rygstykke men fylder ikke helt så meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, ja altså jeg har ikke prøvet den endnu så ved det ikke. Men den får da fine anmeldelser :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, ja altså jeg har ikke prøvet den endnu så ved det ikke. Men den får da fine anmeldelser :-)

Men gør de ikke alle det :D Men den SER smart ud med at der er rygstykke uden at det er for voldsomt. Og hvis man tilmelder sig deres nyhedsbrev får man 10% rabat, det hjælper da lidt på prisen. Men jeg synes stadig, det er mange penge :P Kan du lure, hvad for noget fyld, den har?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har på en engelsk side læst mig til at det er hypoallergenic polyester som fyld, men hvor fast i det den er kan jeg heller ikke lige lure.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kiggede lige efter dreamgenii på tyske amazon. Der kan jeg finde den ned til 440 kr (59 €), men der får den RET dårlige anmeldelser, såvidt jeg kan læse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke haft sådan en pude, jeg støttede op med ekstra puder og dyner (virkelig besværligt, især når man blev nød til at dreje om natten for at få skiftet lidt stilling!), men jeg havde en pude til støtte i ryggen, fordi jeg ellers følte jeg faldt lidt sammen hvis jeg ikke konstant spændte op, og det gav mig lændesmerter. Det skal dog siges at jeg er ret svajrygget, og selv nu helst vil have en pude i ryggen (lænden) i sofaen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til gengæld er der på amazon.co.uk en graviditetspude, som er relativt billig (ca. 270 kr uden porto) som umiddelbart får gode anmeldelser  "By Carla Heat regulating cuddle me pregnancy pillow". Den har også et rygstykke, men er igen lidt anderledes udformet. Det er virkelig en jungle med alle de forskellige graviditetspuder :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såvidt jeg kan se får Carla puden både rigtig gode anmeldelser og rigtig dårlige :chin:

Det ER en jungle :unsure Jeg tror måske, jeg skal have en, der ikke er alt for "formet", fordi jeg er relativt høj og så er jeg bange for at de ikke fungerer for mig. Amazon har en C formet, som måske kunne være et bud. Den koster såvidt jeg kan se 33 £ med forsendelse...

Ellers er jeg måske tilbage på den fra babysam (som jeg så i stedet vil købe på ellos, hvor jeg fandt den til næsten 200 kr billigere! :o), men den er jo med kugler og så tænker jeg på det med, om det larmer. :unsure

Er der mon nogle fordele ved kugler også, eller er det mon bare noget producenten har valgt fordi det er billigere? :unsure

Jungle indeed!!! :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg havde den du selv viser med kugler og den har jeg været rigtig glad for. Synes ikke den larmede særlig meget, er i hvert fald ikke noget jeg har tænkt på.

Derimod var det fantastisk at den kan lægges dobbelt uden problem, så man kan have den under benene når man ligger på ryggen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde den du selv viser med kugler og den har jeg været rigtig glad for. Synes ikke den larmede særlig meget, er i hvert fald ikke noget jeg har tænkt på.

Derimod var det fantastisk at den kan lægges dobbelt uden problem, så man kan have den under benene når man ligger på ryggen.

Fedt med en anmeldelse :super

Måske er der forskel på, hvor meget kugler larmer? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså kan jo kun sige at det ikke har generet mig og jeg synes det var rart at kunne flytte kuglerne rundt så den måske var lidt højere under knæene eller maven den ene dag hvis det var det man havde brug for.

Vil dog sige at der står den også er gos som ammepude, men det opgav jeg for det var for besværligt, da kuglerne flyttede for meget rundt til det. Men synes så egentlig også at jeg har brugt den så rigeligt under graviditeten at det ikke gjorde noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså kan jo kun sige at det ikke har generet mig og jeg synes det var rart at kunne flytte kuglerne rundt så den måske var lidt højere under knæene eller maven den ene dag hvis det var det man havde brug for.

Vil dog sige at der står den også er gos som ammepude, men det opgav jeg for det var for besværligt, da kuglerne flyttede for meget rundt til det. Men synes så egentlig også at jeg har brugt den så rigeligt under graviditeten at det ikke gjorde noget

Okay, jeg har også allerede en ammepude, så det gør i hvert fald ikke noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER