Dittesjøgren

Folsyre ??

8 indlæg i dette emne

Hej med jer :) 

Nu har mig og min mand overvejet at blive gravide i et godt stykke tid, men det går ikke helt som planlagt :s
Jeg har så siddet og læst lidt idag om hvordan man kan hjælpe det lidt igang, og har hørt at folsyre skulle være godt ? 
men jeg er så meget i tvivl om hvilket mærke jeg skal købe osv. vil gerne have  det bedste af det bedste da min tålmodighed snart render ud er der nogen der har erfaring med dette ? eller som evt. kender andre metoder der kunne hjælpe os med at få vores lille længe ventede engel til verden ? :) 

Hav en dejlig dag alle sammen. 
 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej og velkommen til!

Det er en rigtig god ide at du starter med at tage folsyre. Det bliver anbefalet kvinder der planlægge graviditet og det er det fordi det forbygger misdannelser hos forsteren. Grundet til du skal tage det før du bliver gravid er at man regner fra 1. Menstruations dag.

Ved ikke om det hjælper.

Endnu engang velkommen til den hyggeligste forum

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer :)

Nu har mig og min mand overvejet at blive gravide i et godt stykke tid, men det går ikke helt som planlagt :s

Jeg har så siddet og læst lidt idag om hvordan man kan hjælpe det lidt igang, og har hørt at folsyre skulle være godt ?

men jeg er så meget i tvivl om hvilket mærke jeg skal købe osv. vil gerne have det bedste af det bedste da min tålmodighed snart render ud er der nogen der har erfaring med dette ? eller som evt. kender andre metoder der kunne hjælpe os med at få vores lille længe ventede engel til verden ? :)

Hav en dejlig dag alle sammen.

.

PS de er meget hjælpsomme på apoteket

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det har jeg godt læst, tror også jeg skal en smut på apoteket. 
ville sådan ønske der var en pille man kunne tage også var den der bare! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer at købe Bio-Folin fra billige-teste.dk. Det er ret billigt, og der er dag-til-dag levering :)

Personligt tror jeg ikke rigtigt, der er forskel på de forskellige mærker. Det er jo det samme molekyle, de indeholder :)

God fornøjelse :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :balloons

Folsyre anbefales - som nævnt - til kvinder, der prøver at blive gravide af hensyn til barnet.

Jeg mener til gengæld at zink (til både mand og kvinde) skulle kunne hjælpe på fertiliteten :)

Mht. folsyre mærke tager jeg selv Solarays Baby-Me-Now. Om det direkte hjælper mig til at blive hurtigere gravid, tror jeg ikke, men det skulle være let for kroppen at optage, og jeg har i hvert fald været glad for Solarays almindelige multivitamin.

PS. Baby me now er ret dyrt. En billigere løsning fra solaray, som giver samme mængde folsyre, er deres b12 vitamin, som indeholder både b12 og folsyre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er forresten også nogen, der tager noget, der vistnok kaldes babyklister. Jeg har ikke selv prøvet det, men prøv evt at google det :) Og held og lykke med projektet :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser bare en ganske almindelig multivitamin, hvori der er ekstra b og d vitamin. Den er fra livol multi mener jeg. Der er den anbefalede mængde folsyre i (400 mg). Når jeg bliver gravid, har jeg tænkt mig at købe en "rigtig" graviditets-vitaminpille (og kommer med GARANTI til at gå all in). Men indtil da, syntes jeg ikke rigtig jeg har kunne finde belæg for, at nogle vitaminer skulle være bedre end andre, til at blive gravid med.

Men som Barbamama også skriver, har jeg læst at Zink sku være godt for fertiliteten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER