Ihpets-mortilto

Stofbleer, de helt gammeldags

7 indlæg i dette emne

Er der nogen herinde der bruger uldbuks+stofble(de gammeldags) der vil fortælle mig lidt om det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bruger jo ikke uldbuks og ej heller PUL covers, men jeg bruger de gammeldags til indlaeg i en snaever vending. Taenker du paa bleer til William eller til en ny baby? 

 

For en ny baby vil jeg i hvert fald gerne give de gammeldags stofbleer paa og saa bliver det enten PUL eller fleece covers. Uld er ret upraktisk til nyfoedt ammebae, er min tanke... men jeg har endnu ikke bestemt mig helt for sammensaetningen af mit nyfoedt stash ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til William. Vi bruger jo stofbleer og er glade for det, men her i varmen går hans hud helt amok = rød, tør, knopper, skaller. Vi prøvede så meget men intet hjalp, kun at det blev koldt igen. Det vil jeg ikke vente på igen.

Og så har jeg læst at uldcover skulle være det bedste til sarthudede børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til William. Vi bruger jo stofbleer og er glade for det, men her i varmen går hans hud helt amok = rød, tør, knopper, skaller. Vi prøvede så meget men intet hjalp, kun at det blev koldt igen. Det vil jeg ikke vente på igen.

Og så har jeg læst at uldcover skulle være det bedste til sarthudede børn.

 

Jeg ville faa fat i nogle formsyede i hamp eller bambus og saa Disana uldcover til nat og saa stoeve nogle Sugar Peas uldcovers op i rette str. De er tynde og har side snaps. Eller Funkjoggings uldcovers. 

 

Proev at soege paa "flats challenge". Det er hende Kim Rosas fra Dirty Diaper Laundry, som har startet en uge aarligt, hvor man som deltager bruger flats og covers og saa vasker man alt i haanden.

 

Ellers kig paa prefolds. jeg har lige koebt et lille saet med et cover og 3 prefolds fra Bummis. Det er lige foer jeg skal laane dig det... Ellers kan du bestille det paa funkymonkeypants.com. Det er oeko bomuld. 

 

Du skal jo nok i hvert fald booste alt efter den foldeteknik, du bruger. Youtube har masser af "diaper folds flats". 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar søde :kiss

William blev møg rød og skallede igen her i sidste uge, så jeg følte jeg måtte handle hurtigt og bare gøre er eller andet. Jeg har slet ikke fået undersøgt de smarte måder endnu, men er gået efter den gamledags løsning som en prøve.

Jeg bestilte bare 4 kæmpe stofbleer (altså bomulds kludene på 85*85 cm) og en uldbuks. Så kunne jeg jo prøve lidt først. Og så har William bare rigtig meget bar mås, og de andre bleer når han sover. Og ved du hvad, det ser allerede succesfuldt ud. Han er slet ikke rød i dag og det har været rigtig varmt OG vi har ikke brugt salve.

Så nu må jeg hellere undersøge de smarte muligheder, for det er da vidunderligt hvis vi slipper for stakkels rød mås!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar søde :kiss

William blev møg rød og skallede igen her i sidste uge, så jeg følte jeg måtte handle hurtigt og bare gøre er eller andet. Jeg har slet ikke fået undersøgt de smarte måder endnu, men er gået efter den gamledags løsning som en prøve.

Jeg bestilte bare 4 kæmpe stofbleer (altså bomulds kludene på 85*85 cm) og en uldbuks. Så kunne jeg jo prøve lidt først. Og så har William bare rigtig meget bar mås, og de andre bleer når han sover. Og ved du hvad, det ser allerede succesfuldt ud. Han er slet ikke rød i dag og det har været rigtig varmt OG vi har ikke brugt salve.

Så nu må jeg hellere undersøge de smarte muligheder, for det er da vidunderligt hvis vi slipper for stakkels rød mås!

 

Alletiders! Kom til at taenke paa, om du er sikker paa, at det ikke er svamp? Just saying, for det havde Noah. Det er saadan lidt knopret i det... Og alle bleer kogevaskes, inkl, PUL og mikrofiber - alt blehejs! 

 

Men cool at det virker med proeven. Det siger dig jo, at du kan proeve dig lidt frem med de andre "naturlige" loesninger. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alletiders! Kom til at taenke paa, om du er sikker paa, at det ikke er svamp? Just saying, for det havde Noah. Det er saadan lidt knopret i det... Og alle bleer kogevaskes, inkl, PUL og mikrofiber - alt blehejs!

Men cool at det virker med proeven. Det siger dig jo, at du kan proeve dig lidt frem med de andre "naturlige" loesninger.

Jeg tænker også svamp især når han skaller! Ikke spor rart! Mie havde det da hun var lille :( og det trives jo i den her varme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER