190987

Igangsættelse med piller der skal sluges..

9 indlæg i dette emne

Er der nogen af jer der har prøvet Igangsættelse med piller der skal sluges..??

Jeg skal sættes igang imorgen tidlig kl 8,30 med piller der skal sluges men hvis jeg Googler det står der kun om stikpiller synes jeg..

Hvad er forskellen på dem ser skal sluges og stik piller?? Og hvor lang tid tog det ca fra i fik dem til i havde født??

Knus 40+1 Idag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

har ingen erfaringer. men jeg håber at du får en rigtig god fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det har jeg.

Forskellen kan jeg ikk forklare. Men synes det var nemmest at sluge end at man sku ha stikpiller.

Jeg fik de første to piller kl 14 (41+3) og derefter igen 2 piller kl 20 samme aften pga nul veer og intet sket. Fik besked om at komme næste dag kl 8 medmindre veerne kom.

Veerne kom midnat og vi var på fødegangen kl 3 om natten, hvor jeg var 5 cm åben.

Knægten er født kl 9.31 - 41+4. Så jeg synes jo ikke det tog for lang tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev også sat i gang med piller der skal sluges, på Skejby i august 12. Jeg tør ikke sige hvad den medicinske forskel måtte være.

 

Jeg kom ind til kontrol om morgenen da jeg var 40+5, blev undersøgt og fik kørt CTG og fik så en pille, da jeg var helt lukket. Så tog vi hjem og de næste 4 timer havde jeg lidt murren men ikke decideret ondt. Om eftermiddagen kom jeg ind til kontrol, jeg var nu åben nok til hindeløsning men ikke nok til at de kunne tage vandet. Fik et nyt CTG og en ny pille, og igen tog vi hjem og i 4 timer havde jeg murren og regelmæssige plukveer. Om aftenen kom jeg så igen ind til kontrol, nu var jeg åben nok til at vandet kunne tages og jeg fødte kort tid efter. Så jeg vil sige jeg har gode erfaringer med pillerne, de gjorde deres arbejde må man sige, jeg fik ingen veer af dem men de modnede alligevel livmodermunden indtil de kunne tage vandet.

 

Held og lykke med igangsætning, håber du får en god fødsel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten, jeg fik at vide at man kun måtte få pillerne 2 gange i døgnet, så jeg skulle egentlig have ventet til næste morgen med at komme ind igen. Jeg tror det er meget almindeligt at der går mere end et døgn før fødslen rigtig går i gang når man sætter i gang på den måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev sat i gang med piller der skulle sluges. Det tog et par dage. Jeg fik den første pille en tirsdag morgen, og om aftenen havde jeg så mange plukveer at jeg ikk måtte få en pille mere, som ellers havde været planen. Onsdag morgen var plukveerne gået i sig selv, og jeg fik to piller mere, pg beskeden om at komme igen til aften, hvor jeg ville få to piller mere. Uheldigt for mig, havde de alt for travlt, så de måtte ikk sætte flere fødsler i gang den dag, så jeg skulle komme igen torsdag morgen. Vandet gik så kl 2 om natten, og jeg fik veer med det samme. Jeg fødte om torsdagen kl 17.46. Så mit igansættelsesforløb tog noget tid, men der var jo også nogen pauser i forløbet hvor jeg ikk fik piller.

Held og lykke, jeg håber det kommer til at gå hurtigt for dig, og at du får en god fødsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her fik jeg også piller der skulle sluges.. fik 2 kl.9,30 og skulle så tage to igen kl.14 hjemme.. og 14,30 gik vandet og fødte 23,58 om aftenen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også prøvet det anden gang jeg fødte. Første gang fik jeg stikpiller. Tror de har ændret det pga de er mere sikre (jeg spurgte,men husker der ikke helt). Ihvertfald havde jeg en super god oplevelse, fik dem kl 18 og fødte 01 (men det var jo så også anden gang, det går gerne lidt hurtigere ;))

Rigtig god fødsel :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha spændingen og nervøsiteten er ved at melde sig nu.. Bliver sat igang kl 8,30 imorgen tidlig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER