Frk-j

Forvirret brug for hjælp ?

16 indlæg i dette emne

Hej alle

Jeg sidder i et dilemma, jeg har spist p-piller i næsten to år nu, og plejer at få mens ca 3-4 dage efter pille stop. Men nu er der gået 8 dage uden der kommer noget, har plet blødt meget lidt de sidste to dage men er lidt i syv sind om hvad det lige er der sker?

Er der nogle der har oplevet det samme?

Det skal siges jeg er en stor pige men har aldrig haft kludder i mens før, så aner ikke lige hvad sørgen jeg skal gøre?

Håber kan hjælpe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg sletter din tråd i adoptionsforum :) Og jeg skrev i den til dig:

Jeg ville starte med at tage en test :) Hvis den er positiv, så afsted til lægen. Hvis den er negativ, så tror jeg bare, at jeg ville se an på næste cyklus, og så ringe til lægen der, hvis det gentog sig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak :) jeg snakkede med lægen i går der sagde t jeg ikke kunne teste før om 1-2 uger , for måtte ikke begynde på mine p-piller igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår kan man teste? Er lidt i syv sind endnu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor kan du først teste om 1-2 uger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår ikke din læges kommentar. Jeg ville købe teste og se, hvad de siger. Er der to streger, så må du tage den derfra og finde ud af, om du vil beholde det, og hvis ikke, så må du give det lidt tid og se om mens kommer og evt. teste igen om nogle dage...

 

:kram :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han sagde det var for tidligt endnu at kunne teste, men prøvede med en test fra apoteket der var negativ, kan bare ikke forstå min krop og de signaler den sender.

Men nu skulle mens være kommet for en uge siden, og alt der har været er et par små pletter. Men venter til mandag morgen og prøver igen. Skulle det ske at jeg var blevet gravid, så ville det være super fint, ikke lige helt det jeg planlagde men ganske fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han sagde det var for tidligt endnu at kunne teste, men prøvede med en test fra apoteket der var negativ, kan bare ikke forstå min krop og de signaler den sender.

Men nu skulle mens være kommet for en uge siden, og alt der har været er et par små pletter. Men venter til mandag morgen og prøver igen. Skulle det ske at jeg var blevet gravid, så ville det være super fint, ikke lige helt det jeg planlagde men ganske fint.

Har lige læst tråden, og er blevet nysgerrig :)

Hvordan er det gået for dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen der er ikke rigtigt noget nyt med mig, jeg går og venter til den ca 20 hvor lægen først ville se mig, for vi skulle vente opgives om mens kom af sig selv denne gang ;) så nu nå jeg bare vente stille og roligt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen der er ikke rigtigt noget nyt med mig, jeg går og venter til den ca 20 hvor lægen først ville se mig, for vi skulle vente opgives om mens kom af sig selv denne gang ;) så nu nå jeg bare vente stille og roligt ;)

 

Okay. Små 14 dage endnu. Glæder mig til at høre updates :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er tiden gået og intet nyt, der er ingen spor af men, lidt stikken i siden men intet der minder om mens smerter eller lignende. Tog en test i går negativ, og lægen sagde hertil morgen at det var sådan rimelig normal og bare skulle nyde jeg ikke fik mens.

Men det bare ikke særlig nemt når man kun går rundt og venter.

Er der andre der har prøvet noget lignende ? Modtager gerne gode råd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er tiden gået og intet nyt, der er ingen spor af men, lidt stikken i siden men intet der minder om mens smerter eller lignende. Tog en test i går negativ, og lægen sagde hertil morgen at det var sådan rimelig normal og bare skulle nyde jeg ikke fik mens.

Men det bare ikke særlig nemt når man kun går rundt og venter.

Er der andre der har prøvet noget lignende ? Modtager gerne gode råd.

 

Gode råd... Den var svær :(

 

Ventetiden på at få sin menses er ikke sjov. Du kan ikke skynde på den, bare vente. 

Jeg og mange andre sidder hver måned og venter på om den kommer eller ej, er testen negativ, så må man desværre bare vente og det kan være ulideligt til tider... 

 

Tænker lidt over det din læge sagde, med at du skulle nyde ikke at få menses, men det kan man jo ikke... Man er jo automatisk på vagt, for hvis den lige pludselig kommer, så er det jo bedst at være dækket ind... 

 

Håber du snart tester positiv eller får din menses, så du kan komme videre.

 

Kram Putte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for dit svar ;) ja vente tiden er ikke sjov men nu må jeg bare slå kold vand i blodet og tage tingene som de kommer, kender jo ikke min egen cyklus har spist p-piller i snart 6 år så nu må tiden bare gerne gå lidt hurtigere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for dit svar ;) ja vente tiden er ikke sjov men nu må jeg bare slå kold vand i blodet og tage tingene som de kommer, kender jo ikke min egen cyklus har spist p-piller i snart 6 år så nu må tiden bare gerne gå lidt hurtigere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke rigtig læse mig til om du oplever det her i den pille-fri uge eller om du helt er stoppet med dem?

Jeg stoppede med mine i september 2013

Fik en blødning, som jeg plejer i "friugen" og derefter gik cyklus rigtig igang. Og så gik der 60 dage før næste mens. Testede som en sindssyg, men uden resultat.. så fik jeg endelig mens og så gik der 127 dage før næste mens..

Jeg fik så mavesmerter undervejs og blev undersøgt i skadestuen, og fik at vide at jeg har Pco, og at det nok var derfor jeg har så lange perioder mellem menstruationerne..

det kan jo også sagtens være at der ikke er noget galt. Mange får uregelmæssige menstruationer efter p-pille stop :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan sagens være jeg venter og ser og tager set roligt da nu af :) tingene kommer nok når man glemer det lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER